Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 413
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Forsøker igjen - noe med erfaring?

Hva er det denne enheten gjør egentlig ? tar opp målingene direkte på datan ?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe annet enn en mikrofon forsterker

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en equalizer som justerer signalet mellom forsterker og subwoofer.
    det er også en romkorrigeringsenhet og en mikrofon som stiller inn equalizeren automatisk basert på frekvensresponsen i rommet ditt.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    det er en equalizer som justerer signalet mellom forsterker og subwoofer.
    det er også en romkorrigeringsenhet og en mikrofon som stiller inn equalizeren automatisk basert på frekvensresponsen i rommet ditt.
    Han spurte om hva MicAmp Measurement Kit var

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, sorry.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en anti mode 8033c på meg også. håper den kan rette opp litt , og at jeg hører forskjell hehe

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg var det ihvertfall veldig hørbart, itillegg til å korrigere bruker jeg den også til å få mer trøkk heeelt i bunn og har på 15-25hz boosten og den funker bra den

Fikk foresten svar fra produsent vedr klippinga og svaret var forsåvidt litt dumt iom at det er lite å gjør med det, en kunne modifisere AntiMode noe for å minke problemet men det ville ikke hjelpe all verdens. Spørs om jeg gidder å gjør noe med det da problemet kun er der når jeg spiller voldsomt høyt (noe som nesten aldri skjer) men løsningen er isåfall å sette en en signalforsterker mellom antimode og sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hos meg var det ihvertfall veldig hørbart, itillegg til å korrigere bruker jeg den også til å få mer trøkk heeelt i bunn og har på 15-25hz boosten og den funker bra den

Fikk foresten svar fra produsent vedr klippinga og svaret var forsåvidt litt dumt iom at det er lite å gjør med det, en kunne modifisere AntiMode noe for å minke problemet men det ville ikke hjelpe all verdens. Spørs om jeg gidder å gjør noe med det da problemet kun er der når jeg spiller voldsomt høyt (noe som nesten aldri skjer) men løsningen er isåfall å sette en en signalforsterker mellom antimode og sub.

Godt og høre , hva slags modifikasjoner kan man gjøre ? fysiske med lodding ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært gøy om flere tok seg bryet med å foreta målinger av frekvensresponsen før og etter Antimode.
    --
    Thorbjørn

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    før antimode:
    Vedlegg 59081

etter antimode korreksjon
    Vedlegg 59082

ikke det vankeligste utgangspunkt, men den retter nå opp i det lille som er

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jo bra ut ja
    --
    Thorbjørn

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende produkt dette
    Vurderer en sånn en selv!
    Ser jo ut som den rydder opp temmelig fra i bassen ja
    Denne er vel bare beregnet på en sub,men hva skjer hvis man har to suber,og kobler begge til via splitter f.eks??
    Ser at den har to utganger - en på 0 grader,og en på 180 grader....
    Hva er de til da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen problem å koble til to suber (jeg gjør det selv) men den korrigere de identisk så det kan være en utfordring dersom en har veldig ulik respons fra subene.

De to utgangene gir mulighet for å snu fasen 180', altså tilvarende som er på de fleste akrive suber fra før. Men for sånne som meg som har en vanlig effektforsterker tilkoblet og dermed ikke har denne funksjonen kan det være kjekt, itilleg kan dette faktisk brukes til å brokoble forsterkere som i utgangspunktet ikke kan brokobles Sikker de færreste som bruker dette noen gang, men muligheten er der.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det er ingen problem å koble til to suber (jeg gjør det selv) men den korrigere de identisk så det kan være en utfordring dersom en har veldig ulik respons fra subene.

De to utgangene gir mulighet for å snu fasen 180', altså tilvarende som er på de fleste akrive suber fra før. Men for sånne som meg som har en vanlig effektforsterker tilkoblet og dermed ikke har denne funksjonen kan det være kjekt, itilleg kan dette faktisk brukes til å brokoble forsterkere som i utgangspunktet ikke kan brokobles Sikker de færreste som bruker dette noen gang, men muligheten er der.
    Ok , takker så mye for svaret
    Ja da er det jo bare å prøve seg frem litt da!
    Jeg har dessverre ikke symetrisk plassering,og ergo litt ulik respons fra subene!
    Men det blir jo sikkert mye bedre med en sub som spiller optimalt uansett,så kan eventuelt den andre hjelpe til helt i bunn (til film bruk)
    Blir jo mange muligheter med en sånn uansett!
    Tror nesten jeg må ha meg en sånn en
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    før antimode:
    Vedlegg 59081

etter antimode korreksjon
    Vedlegg 59082

ikke det vankeligste utgangspunkt, men den retter nå opp i det lille som er
    Ja, det ser bra ut. Jeg har bare såvidt sjekket min nå. Jeg kommer til å bruke litt tid på denne for å utforske hvilke muligheter man har for å styre tuningen med en såpass automatisert boks. Stikkord er mikrofonplassering, målinger og optimal utnyttelse av det sekundære målepunktet. Det kommer en ganske fyldig rapport om det senere.

En ting jeg har merket meg er at den (helt korrekt) helst senker peaker i større grad enn den evt. hever diper, så etter kalibrering bør man faktisk heve subvolumet med et antall db for å få opplevelsen av samme trykk. Med bypass-knappen og vanlige pink noise testsignaler fra receiveren er det lett å måle forskjellen med og uten med en lydtrykksmåler og dermed få en pekepinn om hvor mange dB man bør heve signalet med fra receiveren når Anti-Mode er i bruk.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En ting jeg har merket meg er at den (helt korrekt) helst senker peaker i større grad enn den evt. hever diper, så etter kalibrering bør man faktisk heve subvolumet med et antall db for å få opplevelsen av samme trykk. Med bypass-knappen og vanlige pink noise testsignaler fra receiveren er det lett å måle forskjellen med og uten med en lydtrykksmåler og dermed få en pekepinn om hvor mange dB man bør heve signalet med fra receiveren når Anti-Mode er i bruk.
    Er det ikke naturlig å kjøre ny romkorreksjon med surroundreceiveren etter at man har kjørt antimode, da vil vel den øke subvolumet om nødvendig?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg også tro er tingen , forså stille inn anlegget slik man pleier og gjøre , bare med et mye bedre utgangspunkt (takket være anti moden)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nå har jeg kjøpt en Antimode i julegave til meg selv

Dukker vel opp i begynnelsen av januar da forhåpentligvis, hvis butikken er kjappe.
    --
    Thorbjørn

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Er det ikke naturlig å kjøre ny romkorreksjon med surroundreceiveren etter at man har kjørt antimode, da vil vel den øke subvolumet om nødvendig?
    Er ikke alle som har surroundreceiver med automatisk oppsett og romkorreksjon, vet du.
    Ellers er det jo mange som justerer nivået på subwooferen manuelt i etterkant av det automatiske oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Y-led på suben ifra før av , er dette egentlig vits ? kan jeg bruke dette på Antimoden heler og bare kjøre en kabel inn til suben?
    eller bør jeg kjøpe et y-led til ?

Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •