Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21
Viser resultater 401 til 413 av 413
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tviler nok veldig på at målingene fra mobil er veldig nøyaktige på lave frekvenser jeg også ja. 90db høres jo veldig høyt ut. Selv om jeg ikke får så høy lyd under kalibreringen føler jeg at den har gitt et veldig godt resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Anti-Mode 8033-S|| bestilt. Har lastet ned REW og gleder meg til jeg kommer meg hjem fra sjøen så jeg får kjørt før og etter tester. Har stor tro på at denne saken her vil kunne forbedre lydbildet betraktelig.

Men akk, blir ikke mer attraktivt å være nabo med meg :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens,

Jeg har to subber i mitt hjemmekino-oppsett av typen Paradigm PS-1200A (gamle og ikke fullt så gode, men men...). De er koblet til en Yamaha RX-A3010 hvor jeg har kjørt YAPO-kalibrering. Uten å ha foretatt målinger høres det ut som jeg sliter litt med room modes i min betong-kjeller da det ofte blir litt ullen bass. På sweeps kan jeg høre at lydstyrken ikke er jevn, så jeg regner med at det er litt peaks og dips.

Så til spørsmålet; vil dere anbefale en Antimode 8033-SII på tross av at den behandler de to subbene likt? YAPO-en har jo individuell kalibrering og kan ha ulik fase og volum, mens Antimode'n vil behandle subbene likt. Men ettersom subbene er like og kan plasseres symmetrisk i rommet spiller det kanskje ikke så mye rolle at jeg mister individuell kalibrering?

(PS: Jeg vet jeg kan kjøre manuell phase og gain-justering manuelt på subben, men ettersom jeg ikke ønsker å bruke så mye tid og heller ikke har noe kalibreringsutstyr setter jeg stor pris på "autiomatiske løsninger" som YAPO og Antimode serverer).

Så hva tror dere? Felles Antimode-kalibrering eller individuell YAPO-kalibrering?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis subene dine har symmetrisk plassering , så ville jeg uansett koblet den sammen på en utgang fre receiveren.
    Jeg har prøvd å koble opp på begge på min 3020 , men fikk det ikke helt til å funke her hos meg.
    Hvis du tar i bruk dem manuelle biten på YAPO, så kan du komme ganske langt , men det krever litt målinger - minstekrav er sinustoner og en db-måler , men det beste er å bruke gratisprogrammet REW.
    Hvis du ikke gidder dette , så vil nok Antimoden gjøre en veldig god jobb for deg ja !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dual SVS SB-13 Ultra stående symmetrisk i en 20m2 dedikert kino, hadde endel rom problemer angående bass men med en Antimode 8033 koplet til er ikke de 2 subbene til å kjenne igjen. Mye mer kontant og bassen kjennes mer definert ut der den stopper og starter med større presisjon og punch. Kan ikke få anbefalt denne boksen nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for feedback! Da blir det en Antimode på meg, ettersom anbefalingene er såpass klare. Bestiller nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en stue kino som består to subber, en svs pb12 lsd og en xtz 12.16.
    Må jeg ha to antimoder eller klarer en stk. 8033II å ordne opp? Eller er det håpløst med to forskjellige subber?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en Anti-mode på mine to SVS PB12-NSD DSP, men den rota bare til så nå står det en SVS AS-EQ1 der i stedet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med to subber så må du manuelt kalibrere de mot hverandre før du kjører Anti-mode for den vil ikke klare å kalibrere de individuelt. Da trenger du to, men uansett så vil de ikke bli kalibrert mot hverandre, bare mot rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man justere hver enkel sub til 85db på mv20 før man kjører antimode, eller kun før rk på rec?

Skal frontene å justeres til 85db? Da i pure direct eller?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA Vis post
    Skal man justere hver enkel sub til 85db på mv20 før man kjører antimode, eller kun før rk på rec?

Skal frontene å justeres til 85db? Da i pure direct eller?
    Med pink noise er det 75 db , mens med en sinustone er det 85 , men det er litt risikabelt for da får man kun en tone å kalibrere nivået etter. Har du da en peak på 8-10 db akkurat på den tonen , så blir jo det generelle nivået alt for lavt . Ellers er det egentlig bare å ha volumet på subene som du pleier.

Skal du bruke 2 suber på en Antimode , så må du justere fasen på subene opp mot hverandre før du kjører igang Antimoden - hvertfall hvis dem står usymetrisk plassert.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket at sub 1 spilte 85db på mv20 med volum på 0 i level på REC, å måtte da skru ned volum bakpå sub en del, gjorde slik med nr2 å, å samme der, volum bakpå sub ned. Begge to blei det 7-8 db mere enn med 1.

kjørte så rk, justerte volum etterpå med radioshack så nivå blei likt, med 2db mere på senter.
    kjører høyt som large da de har masse db på 30hz tonen.

I går prøvde jeg å snu subbene så bakplata sto mot høyt, å fikk da mye mere db på alt fra 20-150 Hz, nesten 5-6db mere på alt slik enn subbene sto fremover etter sist man kjørte kalibrering, å 70 Hz økte med hele 15 db.

hadde håpet at det å ville virke bra etter man kjørte ny kalibrering, men nå er de tilbake til omtrent slik det var før, når de sto fremover, med masse db tap fra 100 å oppover.
    er rimelig jevnt fra 30-90, men ingen utslag på 80hz på shack, mens den i går hadde 94 på mv26 da, pluss rundt 92-94db fra 100-150hz ca, nå null på mv20 å 80 på shack.
    irriterende det der.

Newcomer RichardWeber sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2016
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oversikt over hva DSPeaker Cinema ordner.
    Første bilde er uten, og andre er med.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ)-sub-yre-og-venstre-vol-70-uten-dspeaker-jpg   Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ)-sub-yre-og-venstre-vol-70-jpg  
    Hjemmekino:
    Klipsch KL-650THX LCR, Klipsch KS-525THX, 2 stk Klipsch KW-120, 2 stk 18" Dayton Ultimax DIY
    Scherbourn PT7030, Crown CT4150, Crown XTI 1002 , Klipsch KA-1000THX, 2 stk Behringer A500, Minidsp Cinema
    Bluesound Node2, PS4, Pioneer BDP-LX55, Apple TV
    Samsung 65" 8005, Epson 6700, Dreamscreen V3 Tabtension 106"

Stereo:
    Sysetem Audio Mantra 50, System Audio SE200, Hegel H80, Pro-ject RPM1, Pro-ject Tube Box S RIAA

Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •