Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 413
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Har kjørt en kalibrering på min nyinnkjøpte 8033 og SVS PB13-Ultra,
    L25/35 lyser svakt etter kalibrering. Vil det si at jeg kjører "flat filter" ?

Kan jeg nå leke meg med L25/35 knappene uten at jeg klusser til kalibreringen jeg har gjort?

Jeg er mektig imponert av hva denne lille boksen gjorde med lyden i rommet mitt, bassen virker å sitte perfekt på alle scener. Satt frontene på SMALL og deler på 100Hz som anbefaling i blekka..
    Hos meg så lyser begge lift LEDene klart og tydelig etter kalibrering (kjørte kalibrering flere ganger for og dobbelt sjekke) , det er vel kanskje for han har funnet ut at rommet ikke takler bass noe bra og guffer på.

Syns det blei litt tynt uten disse, og verst av alt har også satt på 50hz liften på xtz subben også. Det har jo sånn sett spillt slik i snart to månder (kjøpte subber og antimode i Desember) og ikke noe har smelt eller bånna, så inntill videre kjører jeg på til onkel P kommer på døra (nei jeg tenker ikke på den barnslige rapperen)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Anti Mode 8033 i posten i dag. Kjøpte en brukt på finn. Strømkabel blir ettersendt da den ble glemt. Jeg fant en 12v kabel fra en ekstern harddisk og koblet til. Ser etterpå at det står 9v på anti moden.

Når jeg prøver å kalibrere suben får jeg ikke noen testlyd. Det blinker på det midterste lyset etter at jeg holder begge knappene i 3 sekunder og slipper slik det står i manualen. Har prøvd å skifte litt på hvordan jeg plugger kablene men har enda ikke klart å få noen lyd. Hva kan jeg ha gjort feil? Kan det rett og slett være feil strømkabel?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimoden skal ha 9V vekselspenning. Om du mater med 12V likespenning så er det noenlunde det samme etter likeretteren inne i Antimoden.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en måling jeg gjorde før og etter med Antimode'n - ganske stor forbedring ja :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Her er en måling jeg gjorde før og etter med Antimode'n - ganske stor forbedring ja :-)
    Ganske stor er vel en understatement!!:-D
    Hvilken versjon har du?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Ganske stor er vel en understatement!!:-D
    Hvilken versjon har du?
    Den første og billigste :-)
    Nå skal jeg legge til at jeg har lagt til en bitteliten justering med eq på 40 hz med receiveren - smaleste båndet og opp 2,5db , siden Antimoden ikke gjør noen hevinger , men kun demper peaker !

Men den gjør likefult en meget bra jobb :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk strømkabel til min 8033 i dag og får kalibreringslyd fra suben. Men lyden blir veldig lav. Selv når jeg prøver å sette gain på maks. Mener å ha lest at det blir en høy lyd. Hva kan jeg ha gjort galt?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok først en meget grov kalibrering via recei er (utenom antimode) for og stille volum på sub så den apilte på par med frontene med receiver gain på 0 (lydmeter nødvendig alá radioshack) om du trenger og justere fase ta dette nå om mulig.

Når antimoden starter kalibrering så starter den og med de dypeste frekvensene, første gang jeg starta de trodde jeg sentrifuga på vaskemaskina hadde gått i stykker for jeg følte kun vibrasjoner i beina, etter verdt derimot blei det nesten så høyt at jeg måtte rømme inn på kontoret :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Når antimoden starter kalibrering så starter den og med de dypeste frekvensene, første gang jeg starta de trodde jeg sentrifuga på vaskemaskina hadde gått i stykker for jeg følte kun vibrasjoner i beina, etter verdt derimot blei det nesten så høyt at jeg måtte rømme inn på kontoret :-P
    Akkurat ja, til meg var det bare lavt volum hele tiden. Først hørte jeg ingenting pga av de lave frekvensene men selv på de høyere var det lavt. Trenger vel egentlig ikke å ha på receiveren en gang når man kalibrerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at det har ordnet seg. Jeg prøvde å ta ut den svarte kabelen slik at det ble igjen bare den røde. Ble en god del høyere lyd med bare en kabel istedet for 2 :-) Jeg trodde ikke det skulle ha noe å si om man koblet i begge to istedet for bare en men tydeligvis. Ble fremdeles ikke veldig høy lyd (kanskje det var bare i lytteposisjon) Har det også betydning uten anti moden om man kjører to kabler istedet for en?

Testet 5-10 minutter med Madagascar 3 og synes bassen ble mye strammere og den spiller toner bedre som i musikk istedet for boomy bass . Måtte skru opp lyden en del på suben fra receiveren etterpå. Om jeg vil sammenligne med og uten anti mode er det vel bare å koble den ut av systemet og koble den tilbake inn igjen?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke fullt så ille, Knappen til høyre skal aktivere en bypass modus hvor du da kjører utenom korreksjonen.

Du har kanskje ikke fått med manualen ?

If so så ligger den på nettet her

http://www.dspeaker.com/fileadmin/da...33Cinemaen.pdf

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Nå ser det ut til at det har ordnet seg. Jeg prøvde å ta ut den svarte kabelen slik at det ble igjen bare den røde. Ble en god del høyere lyd med bare en kabel istedet for 2 :-) Jeg trodde ikke det skulle ha noe å si om man koblet i begge to istedet for bare en men tydeligvis. Ble fremdeles ikke veldig høy lyd (kanskje det var bare i lytteposisjon) Har det også betydning uten anti moden om man kjører to kabler istedet for en?

Testet 5-10 minutter med Madagascar 3 og synes bassen ble mye strammere og den spiller toner bedre som i musikk istedet for boomy bass . Måtte skru opp lyden en del på suben fra receiveren etterpå. Om jeg vil sammenligne med og uten anti mode er det vel bare å koble den ut av systemet og koble den tilbake inn igjen?
    Hvis du har brukt begge utgangene fra Antimoden så er det ikke rart at du får lite lyd. De to utgangene er i motfase og signalene er like store, men med motsatt polaritet, slik at summen av dem er null. Når begge disse blir koblet til suben så blir det lite lyd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringen jakv! Jeg har bruksanvisningen men savner litt en "troubleshooting" guide. Men hva når jeg bruker 2 kabler ut fra receiver og 2 inn i suben men uten anti mode. Vil det være annerledes enn å bruke 1?

Jeg skjønner ikke hvordan denne boksen klarer å lage mindre etterklangstid i rommet. Har ikke målt men høres strammere ut og har lest andre skriver om kortere etterklang.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville mistenkt at det er / du har gjort noe feil hvis du synes det er lav lyd under kalibreringen. Det er HØYT.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er fremdeles ikke høyt. Og langt ifra så ubehagelig at jeg føler jeg må ut av rommet. Tror jeg fremdeles har 2 kabler fra receiveren, bare en inngang til anti moden og nå en ut fra a m og 1 inn i suben. Phase på 0, gain på halvveis med, sub på on og crossover unabled med bryter på 160.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er fremdeles ikke høyt. Og langt ifra så ubehagelig at jeg føler jeg må ut av rommet. Tror jeg fremdeles har 2 kabler fra receiveren, bare en inngang til anti moden og nå en ut fra a m og 1 inn i suben. Phase på 0, gain på halvveis med, sub på on og crossover unabled med bryter på 160.
    Hm. Jeg har hatt Antimode på XTZ 10", B&W PV1 og på Epik Legend, på alle tre så kunne jeg ha gain på subbene på ca kvart styrke og kanskje litt under, likevel var lyden under kalibrering svært høy. Mystisk.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å måle med en mobil-db-måler og det aller høyeste blir 75db men for det meste under 70. Det er den forrige anti mode 8033 som tar bare fire gjennomkjøring av kalibreringsfrekvensene. Kan det være at denne skal være en del lavere enn den nye?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den gamle og er enig i at det ikke er veldig høy lyd når den kalibrerer. jeg vil vel heller si moderat. Tester en ny sub nå så jeg skal ta en ny kalibrering i kveld. Da kan jeg måle med radioshacken.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en ny kalibrering med antimode nå og kom opp i 95db på radioshacken. Varierte fra sirka rundt 70-95. var jo avhengig av hvor jeg var i rommet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å måle med en mobil-db-måler og det aller høyeste blir 75db men for det meste under 70. Det er den forrige anti mode 8033 som tar bare fire gjennomkjøring av kalibreringsfrekvensene. Kan det være at denne skal være en del lavere enn den nye?
    Disse mobil db målerne er ikke til og stole på særdeles i lave frekvenser fordi micen rett og slett ikke er laget for å ta opp disse frekvensene.

Erfarte dette sjøl når jeg skulle kalibrere første subben min, men når jeg fikk inn et normalt db meter fant jeg ut den stod nesten 50DB for høyt.

Personlig syns jeg også sinus toner i 90+ db er "hent hørselverna eller kom deg ut av rommet nivå". Hørselen min er dodgy nok fra før av trenger ikke og friste skjebnen ytterligere. :-)

Jeg har dog også et rom hvor mye av bassen 'samler' seg oppe under taket mens det blir markant mindre en meter under hvor jeg sitter, så godt mulig antimoden nin må dytte på litt ekstra for og få referanse nivå der nede hvor micen står.

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •