Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 413
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

micamp measuring kit

DSPeaker-MicAmp measurement kit
    prøver denne linken da.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_berrefjord
    DSPeaker-MicAmp measurement kit
    prøver denne linken da.
    Jepp, denne kan erstatte Radioshack, men den kan også være fin å til å justere inn nivået. (slik at du kan bekrefte at du har 85db ect).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha siklet på denne lenge, bestilte jeg endelig en Anti Mode 8033Cinema jeg også! Min ukalibrerte SVS PC13-Ultra løper løpsk noen ganger, så jeg er spent på hva antimoden klarer å gjøre med dette beistet

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Etter å ha siklet på denne lenge, bestilte jeg endelig en Anti Mode 8033Cinema jeg også! Min ukalibrerte SVS PC13-Ultra løper løpsk noen ganger, så jeg er spent på hva antimoden klarer å gjøre med dette beistet
    Gratulerer,tror nok du blir fornøyd med den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer,tror nok du blir fornøyd med den
    Takk, det håper jeg også! Jeg sitter med den i hånda allerede, nå er det bare ut å kjøpe en til subkabel som jeg tydligvis må ha, samt vente på å bli ferdig på jobb i kveld, så er det klart for testing!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer faktisk til å kjøpe min andre Antimode. Nr 2-anlegget med en XTZ 10" høres ikke så dumt ut i utgangspunktet, men tatt i betraktning forbedringen jeg fikk i kinoen er det nok mye å hente her også. Hadde en del problemer med støy (ikke 50hz brum) på den første, men fikk det ned på et nivå hvor det ikke er plagsomt ved å bruke minimalt volum på sub`ene og heller gaine opp i receiveren. Spent på om den neste enheten jeg kjøper er lik mtp. støyproblematikken. Ikke en stor problemstilling egentlig siden støyen kan reduseres til knapt merkbar med øret inntil subbene - forbedringen ellers er så stor at det oppveier mangfoldig.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Antimode kan jeg bruke til mitt oppsett med to subber koblet til to utganger på recieveren som har Audessey XT32?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hvilken Antimode kan jeg bruke til mitt oppsett med to subber koblet til to utganger på recieveren som har Audessey XT32?
    Har du Audessey XT32 skal du vel strengt tatt ikke trenge Antimode, da forsterkeren din har avansert subwoofer-korreksjon allerede.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt en kalibrering på min nyinnkjøpte 8033 og SVS PB13-Ultra,
    L25/35 lyser svakt etter kalibrering. Vil det si at jeg kjører "flat filter" ?

Kan jeg nå leke meg med L25/35 knappene uten at jeg klusser til kalibreringen jeg har gjort?

Jeg er mektig imponert av hva denne lille boksen gjorde med lyden i rommet mitt, bassen virker å sitte perfekt på alle scener. Satt frontene på SMALL og deler på 100Hz som anbefaling i blekka..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Har kjørt en kalibrering på min nyinnkjøpte 8033 og SVS PB13-Ultra,
    L25/35 lyser svakt etter kalibrering. Vil det si at jeg kjører "flat filter" ?

Kan jeg nå leke meg med L25/35 knappene uten at jeg klusser til kalibreringen jeg har gjort?

Jeg er mektig imponert av hva denne lille boksen gjorde med lyden i rommet mitt, bassen virker å sitte perfekt på alle scener. Satt frontene på SMALL og deler på 100Hz som anbefaling i blekka..
    Kjører flat da ja,og ja du kan leke deg med lift knappene,det ødelegger ikke
    kalibreringen du har gjort
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har du Audessey XT32 skal du vel strengt tatt ikke trenge Antimode, da forsterkeren din har avansert subwoofer-korreksjon allerede.
    Jeg har Audessey XT32 på min receiver,og jeg har Antimode,og jeg syns jeg
    får en del bedre bass med Antimoden en jeg får med bare XT32

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt en XT32 receiver selv, så det er mulig du har rett. Men på papiret burde det funke minst like bra med XT32.
    --
    Thorbjørn

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Audessey xt32 er bra.. men Antimode gjør det enda bedre . Eneste aberet er at den går i "overload" på innsignalet litt fort syns jeg. Ved for høyt signal inn så blinker jo som kjent lampene på den.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig. Audessey xt32 er bra.. men Antimode gjør det enda bedre . Eneste aberet er at den går i "overload" på innsignalet litt fort syns jeg. Ved for høyt signal inn så blinker jo som kjent lampene på den.
    Enig idet at lampen blinker litt for lett,men uten om det så er jeg veldig
    fornøyd med boksen:-D Jeg hadde også den gamle Antimoden,og den blinket(overload)ikke så fort når det signalet var høyt men ellers er jeg mer
    fornøyd med den nye utgaven en den gamle

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Man må sette gain høyere på subber før kalibrering. Gjerne slik at RK setter Sub level ned mot minimum..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Man må sette gain høyere på subber før kalibrering. Gjerne slik at RK setter Sub level ned mot minimum..
    Ok,takk for tipset:grin: Får vel ta en ny runde med kalibrering da:wink: ,da med høyere gain på subbene.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe en sånn å prøve på min svs pb12plus2. Spent på å høre om det blir så bra som hos alle andre her.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørt en kalibrering nå, la til 90cm på avstand til sub i receivern. Tightere bass men syns jeg mangler brystkasse bass. Rister som fy men lite "punch". Ikke kjørt romkorreksjon på receiver enda.

Er også svak romling i subn når antimode er slått på, litt irriterende.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en Antimode brukt, og skal prøve den i kveld om jeg får tid. Hvordan er det med justering av fase i forhold til fronter? Kjører dere det etter at Antimoden har gjort sitt, og før RK?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har kjøpt en Antimode brukt, og skal prøve den i kveld om jeg får tid. Hvordan er det med justering av fase i forhold til fronter? Kjører dere det etter at Antimoden har gjort sitt, og før RK?
    Bør vel stille fase først ja, hvertfall om du har mer enn en sub. (Jeg har to xtz 12.16 på en y-splitt fra antimoden)

Men selve kalibreringen foregår kun på subbene (jeg måtte nesten forlate huset når den kalibrerte, det ble høyt, hehe) også lot jeg RK på receiver sette avstanden på subbene, mener manualen også nevner at pga prosserings lag i Anti-moden så kan man legge på 90cm i avstand fra hva man har fra før, så mulig du må finstille fase igjen etterpå også.

Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •