Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 413
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ups

Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Moderator edit: Annonsering hører til på AVTorget, ikke i tråder.

sorry

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på!
    Tenker på å anskaffe meg en Antimode men er litt usikker på hvor jeg skal koble den?

Har i dag:
    Reciever---->Forforsterker----->Sub
    Bruker by pass på Pre, skal den kobler slik? :
    reciever------>Forforsterker-------->Antimode------->Sub ?

Så leser jeg på Avshop comments: at VDH TheSub passer dårlig til denne.
    "! NB! Van Den Hul subkabel,the sub,passar extremt dåligt i AntiMode! "

Noen grunn til dette? Er nettopp denne kabelen jeg bruker

Mvh
    Bendik

Noen ? D:
    Min tråd

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se noen spesiell grunn til at en subkabel skal fungere dårligere enn en annen til antimode. Eneste måtte være hvis den har usedvanlig dårlig skjerming, da antimode er litt følsom for støy.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal jo ikke være det, så virker rart.
    Min tråd

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ? D:

Det var jag som skrev den kommentaren på Avshop. Orsak: kontakten sitter väldigt löst på den,dvs krympen på insidan är inte tillräckligt tight! Provat flera The Sub ifrån Hifiklubben och fått samma resultat. Lämnade tillbaka mina och köpte istället QEDs dyraste subkablar,sitter som berget!
    Det kanske var Du som fick mina "gamla" ifrån Hifiklubben?;-)
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, slik å forstå! Så du er årsaken til at jeg venter på to nye Viablue Subkabler i posten! :twisted:

Hehe Neida, Har bare en VDH The Sub, kjøpte brukt
    Min tråd

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, slik å forstå! Så du er årsaken til at jeg venter på to nye Viablue Subkabler i posten! :twisted:

Hehe Neida, Har bare en VDH The Sub, kjøpte brukt

:-D
    ViaBlue Subkabel er MEGET bra,spør Du mig! Har 2 st,1 meters,mellan receiver och Antimodes. Sitter jäkligt tight på! Good luck!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være noe poeng i å ha Antimode når jeg har en reciever med Audessey XT 32?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1 stk Anti-Mode koblet til 2 stk SVS PC-12NSD DSP.Jeg bruker
    Svs`ene er koblet til en RCA Y-led i Anti-Moden.Det jeg lurer på om jeg må
    stille Fasen på den ene subben 180grader da.Det er jo to utganger på Antien,
    den ene vanlig og den andre må man snu fasen 180grader.Hvilken måte er det
    best og koble 2stk subber til den,Y-led eller en sub i vær utgang på Antien:-?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg har 1 stk Anti-Mode koblet til 2 stk SVS PC-12NSD DSP.Jeg bruker
    Svs`ene er koblet til en RCA Y-led i Anti-Moden.Det jeg lurer på om jeg må
    stille Fasen på den ene subben 180grader da.Det er jo to utganger på Antien,
    den ene vanlig og den andre må man snu fasen 180grader.Hvilken måte er det
    best og koble 2stk subber til den,Y-led eller en sub i vær utgang på Antien:-?
    Jeg brukte enkelt og greit y-ledd når jeg hadde to suber på Antimoden!

Men sett den i bypass,og kalibrer subene manuelt opp mot hverandre mtp gain og fase,før du kjører igang kalibreringen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et n00b-spørsmål

Har skaffet meg en Antimode C-modell Og lurer på: Må jeg "nullstille" Yamahaen (mtp YPAO) på noen slags måte før jeg bruker AntiMode? Og hvordan gjør jeg isåfall det?

Og skal YPAO kjøres før eller etter AntiMode? God Jul

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjørte romkorreksjon etter antimode. Vil tro det gir det beste resultatet. Da slipper YPAO og gjøre så mye med subwooferen.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men burde jeg "slette" den gamle YPAO´en som ligger inne fra før (hvis det i det hele tatt er mulig)?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke yamaha, så vet ikke hvordan ting fungerer der. Bruker en denon receiver. jeg slo av romkorreksjonen da jeg kalibrerte suben med antimode.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Men burde jeg "slette" den gamle YPAO´en som ligger inne fra før (hvis det i det hele tatt er mulig)?
    Du behøver ikke å slette den gamle nei!

Antimoden kjører sin kalibrering helt uavhengig av receiveren sine innstillinger!

Og som nevnt her,så bør man kjøre RK på receiver på nytt,etter at Antimoden har gjort sitt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du behøver ikke å slette den gamle nei!

Antimoden kjører sin kalibrering helt uavhengig av receiveren sine innstillinger!

Og som nevnt her,så bør man kjøre RK på receiver på nytt,etter at Antimoden har gjort sitt!
    Jeg har erfaring med det motsatte. Først setter jeg opp subbene mine til det beste jeg klarer manuelt, deretter kjører jeg RK på receiver. Etter det kjører jeg antimode på begge subbene. Dette er det som gir meg den beste kurven, og det jeg synes låter best. Antimode gjør ikke noe med RK, den flater bare ut peaker i bassområde. Prøv begge deler, så hører du hva du synes er best.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Jeg har erfaring med det motsatte. Først setter jeg opp subbene mine til det beste jeg klarer manuelt, deretter kjører jeg RK på receiver. Etter det kjører jeg antimode på begge subbene. Dette er det som gir meg den beste kurven, og det jeg synes låter best. Antimode gjør ikke noe med RK, den flater bare ut peaker i bassområde. Prøv begge deler, så hører du hva du synes er best.
    Det er mulig det fungere best i ditt tilfelle,men det skal egentlig blir feil!

Grunnen til det er at man må legge inne en forsinkelse til suben,pga. Antimoden sin signalbehandling,som tar noen ms. - derfor skal avstand til sub i receiver vere noe lenger med Antimoden aktiv - ca 90 cm hvis jeg ikke husker feil!

En annen ting er at man så regel kan øke nivået på suben noe,siden Antimoden jevner ut peakene i bassresponsen!

Kjører du Antimoden først,så "ser" rett og slett RK til receiver en mye bedre sub!

Så dette skal vere den riktige (og den anbefalte) måten å gjøre det på - men som i mange andre tilfeller,så er det sjelden en regel uten unntak,så hvis du mener du får det bedre med å gjøre det motsatt hos deg,så glør du sikkert det!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over denne forsinklsen, men min erfaring med Yapo på min Yamaha er dårlig når det kommer til å sette rett avstand til subbene. Jeg må alltid etterjustere dette etter å ha kjørt RK. Mulig det fungerer bedre på andre systemer. Måle, måle, måle, lytte, lytte, lytte. Det eneste som fungerer hos meg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Er klar over denne forsinklsen, men min erfaring med Yapo på min Yamaha er dårlig når det kommer til å sette rett avstand til subbene. Jeg må alltid etterjustere dette etter å ha kjørt RK. Mulig det fungerer bedre på andre systemer. Måle, måle, måle, lytte, lytte, lytte. Det eneste som fungerer hos meg.
    Enig i at man ikke alltid skal "svelge rått" resultatet receiver kommer opp med!

Så en manuell etterjustering kan absolutt gjøre det enda bedre!

Men prinsippet blir jo det samme - man kjører Antimode først,så tar man RK plus evt. finjusteringer etterpå :-D

Nettopp pga forsinkelsen,så må man sette avstand til sub i etterkant!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen spørsmål ang erfaringer av denne saken.

etter å ha kjørt kalibrering så synes jeg den dype bassen subbene mine vanligvis gir forsvinner. spesielt når jeg ser på film. det er liksom ikke så mye trøkk og "morro" helt nede i bunn. høres tamt og kjedelig ut. kan skru sub utgangen opp +12db på receiver og ikke da engang er det som det var tidligere uten kalibrering.

subbene ble mere musikalske etter kalibrering, men føler også det er noe som mangler uten at jeg klarer sette ord på det.

jeg bare lurer på om det er flere som mister "morro" faktoren etter kalibrering med dspeaker??

Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •