Anti-Mode 8033 (Automatisk Sub EQ) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 413
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har antimode koblet opp mot 2 subber, det eneste en må huske er at den subben som havner i den inngangen som er "secondary" blir fasevendt 180 grader. Bare å rette på det med den første subben, ellers skulle det ikke være et problem. Ser også for meg at en Y-splitter kan gjøre det slik at du bare trenger å bruke den ene inngangen slik at du slipper å ordne med fasene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    Jeg har antimode koblet opp mot 2 subber, det eneste en må huske er at den subben som havner i den inngangen som er "secondary" blir fasevendt 180 grader. Bare å rette på det med den første subben, ellers skulle det ikke være et problem. Ser også for meg at en Y-splitter kan gjøre det slik at du bare trenger å bruke den ene inngangen slik at du slipper å ordne med fasene.
    Så hvis du først måler hver enkelt sub for seg selv, med feks REW, og finner ut hvor sub#2 skal stå for å fylle dippene til den andre, så er det bare å koble begge sammen på anti-mode og samkjøre en kalibrering..?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er det noen som bruker to subber på anti-mode, en på hver utgang? Og er det en bra løsning? Jeg har også to subutganger på receiver, så hva blir beste måte å koble opp?
    Dersom du bruker de to utgangene til hver sin sub, så vil reciever sende ut to forskjellige sub-signal etter du har kjørt kalibrering. Da må du ut og kjøpe to 8033'er - en til hver kanal. Det har jeg gjort.

FAQ til 8033:
    Can I use one Anti-Mode for multiple subwoofers?

One Anti-Mode can be used for any number of subwoofers as long as they have common signal.
    If the two subwoofers have separate stereo signals, two Anti-Modes are needed.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Dersom du bruker de to utgangene til hver sin sub, så vil reciever sende ut to forskjellige sub-signal etter du har kjørt kalibrering.
    Det er ikke sikkert. De fleste receivere som har to subutganger sender samme signal gjennom utgangene. Hvis noen sender forskjellige signaler, må det skje en slags splitting av stereosignalet i receiver. Det er nok mulig på musikk, men jeg er meget sikker på at disse receiverne ikke splitter .1-signalet (LFE-sporet) på film, da det er et mono-lydspor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom recieveren ikke gjør noen krumspring annet enn å fungere som et Y-ledd, da er jeg enig, men de fleste n.2 recievere har en eller annen form for rimelig avansert romkorreksjon. Følgelig vli/kan romkorreksjonen gjøre signalene forskjellig alt etter korrigeringsbehovene (etter kalibrering er kjørt og brukes). Også: Dersom en har to sub'er med plassert med forskjellige avstander så vil reciever sende ut LFE med (noe) tidsforskjell.

Selvsagt: Har en et symetrisk rom og optimal subplassering med perfekt integrasjon, da er signalene trolig like, men da kan en like godt bruke Y-ledd. ;-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man kjøre med 2 utganger ville jeg ha valgt denne utgaven.

AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033S Stereo Subwoofer Autoequalizer
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S versjonen er slik jeg forstått det en integrasjonsmodul for 2.1 system. Man kjører stereosignal inn på de to RCA kontaktene og får ut et ferdig kalibrert signal på en RCA evnt 180' signal på den andre RCA utgangen (men ikke to separate utganger).

Ref: (PDF) press release

It has a 2channel input (Left and Right RCA). The output is the same monophonic RCA as in the C version, including the support for differential 180 degree output/balanced XLR with special adapter.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, skjønner. Har nok ikke lest nok om den, og trodde at den sendt ut signalet i stereo også. Da er det nok like greit med 2 stk.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Fikk idag en slik fantastisk boks! Kjøpte den brukt her på forumet.

Når den er koblet opp, å jeg slår den på, kommer det et sinnsykt rabalder av brum. Ligger jo en advarsel om det i pakken, så det er jo greit.
    Mens jeg kalibrerer, så er det helt stille i subbene, dvs, kun kalibreringssveip, og ikke støy. Men så fort jeg er ferdig, så begynner bypass lampen å blinke, og det brummer i subbene hele tiden.

Gjør jeg noe feil her, eller er det det støy problemet folk har pratet om?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Hei!

Fikk idag en slik fantastisk boks! Kjøpte den brukt her på forumet.

Når den er koblet opp, å jeg slår den på, kommer det et sinnsykt rabalder av brum. Ligger jo en advarsel om det i pakken, så det er jo greit.
    Mens jeg kalibrerer, så er det helt stille i subbene, dvs, kun kalibreringssveip, og ikke støy. Men så fort jeg er ferdig, så begynner bypass lampen å blinke, og det brummer i subbene hele tiden.

Gjør jeg noe feil her, eller er det det støy problemet folk har pratet om?
    Her er et utrag fra manualen som forklarer hvorfor bypasslampen blinker:

4.4. ADC level warning
    If the input signal level in AD*converter is close to the input sensitivity maximum value, the user is warned about this in two phases. If the input signal level has only 3 dB of headroom, the “Bypass” led will start flickering. If the input level reaches maximum, the “lift 25” led will start flashing (independent of whether these leds were lit in the first place or not). If the input signal is higher than maximum value of ADC, the signal is saturated to avoid clipping.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men det var uten noe signal inn, det forsvant etter at jeg dro ut signalkabelen og puttet den i igjen.. Men hører litt svak susing i subbene, det er nok den støyen det ble pratet om her..

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt en slik boks, men er så skeptisk med tanke på susingen. Er det såpass mye susing at det er irriterende? Følger susingen volumet?

Hva er det egentlig som forårsaker susingen, enheten eller strømnettet i huset?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger å bekymre deg. Her er det i allefall ingen susing... Har også 14 dagers angrerett. Tviler på at det er mange som har dette problemet i forhold til antall enheter solgt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen susing her heller.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at susing har vært et merkbart problem her heller, var jo litt bekymret på forhånd for dette siden jeg ikke akkurat ville vært alene om jeg hadde opplevd dette, men det er nok fort fåtallet som opplever dette... Samtidig har du jo som sagt 14 dagers angrerett, så om du får problemer går det uansett greit

Når det gjelder susing så er det et raskt googlesøk unna. anti-mode+humming gir deg flere svar på amerikanske/engelske hvor problemet har blitt diskutert og løst i enkelte tilfeller. En liten sak som kan virke inn er vertfall om du har en form for dimmer på samme sikring som antimoden. Dette har skapt problemer før såvidt jeg vet.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Skal undersøke dette mer når jeg kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    Mene du at man skal fasevende den subben som e på den utgangen som ikkje e fasevendt?
    Men korsen blir det og fasevende den subben til 180 grader som kommer på secondary, burde vel komme tilbake på null i fase da? spør bare siden æ ikkje har 100% peiling på det med faser heilt enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med Avshop i dag om hvordan det va og kalibrere denne med 2stk subber. Dæm sa at dæm kjørte den andre subben ut på lineout på den første subben for og vidrekoble signalet. Men hvordan vil denne da bli kalibrert kontra den første virka litt snodig i mine ører?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Snakka med Avshop i dag om hvordan det va og kalibrere denne med 2stk subber. Dæm sa at dæm kjørte den andre subben ut på lineout på den første subben for og vidrekoble signalet. Men hvordan vil denne da bli kalibrert kontra den første virka litt snodig i mine ører?
    Det blir kalibrert som "en" sub!
    Går helt fint det,hvis subene er i fase,og nivåkorrigert før du kjører kalibreringen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar Torolan når du snakke om nivåregulering så e det at bægge subban har lik gain eller?

Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •