Bassen dominant fra høyre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bassen dominant fra høyre

Hei.
    Etter å ha bygd ferdig dedikert hjemmekino og koblet opp utstyret har jeg fått testet endel nå og funnet et lite problem. Når jeg sitter i sweetspot og lytter høres det ut som om det er mer bass fra høyre. Dette er ikke like fremtredende i dypbassen, men høres godt litt høyere i frekvensgangen. Bassen er forøvrig god og kraftig nok. Subben jeg har er en Velodyne DD12 med innebygget kalibrering og målingene forteller meg at jeg nå har en jevn og fin respons fra bunn til ca 100Hz. Dette har jeg oppnådd med kalibrering.

Jeg regner med at problemet skyldes refleksjoner og at det blir mere refleksjoner på høyre siden pga plassering av sub på venstre side og vinduet på venstre siden???

Mitt spørsmål er om det hjelper med bassfeller i hjørnene og hvilke type bør jeg kjøpe????

Jeg har planer om å bygge/kjøpe 2 stk lave rack og dele opp komponentene i dem for så å sette subben i midten mellom rackene, vil dette være dumt m.t.p akustikken???

Her er et bilde av frontrekken(flere bilder ser du i signaturen min). Jeg har i tilegg nå satt en akustikkplate på tvers av hvert hjørne.

Mvh. Andreas

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler du subben på 100hz?

Du har ikke prøvd å dele lavere?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har delt på litt forskjellige frekvenser. fra 60 til 160 Jeg får jevnest kurve der jeg har delt den nå(husker ikke helt frekvens), men skal prøve å dele på 80 igjen for å se om det hjelper. Evt sette fronter til small ikke large som nå og la subben ta seg av alt i nedre del. Misstenker at det er frontene som står for ubalansen siden det er litt høye bassfrekvenser som er værst.

Andre tips??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •