2stk FBQ2496 eller 1stk DCX2496?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2stk FBQ2496 eller 1stk DCX2496?

Holder på med målinger av rommet og ser at EQ er veien å gå.
    Jeg har en svs pc13-ultra (og skal etterhvert ha en til) og skal bygge meg 2stk jbl 2226h midbasser m/oaudio 500w bash forsterkere.
    Tanken er å la midbassene jobbe fra ca 180-200hz og ned til 50-60hz, hvor svs`en tar over videre nedover.

Slik tenker jeg å koble det:
    Svs`en kan jeg dele så den ikke spiller høyere frekvens enn 50-60hz på forsterkeren til subben.
    Midbassene kan jeg dele på 180-200hz ved å justere opp lfe utgangen på receiveren. Men selv om kassen blir tunet til ca 49hz kan det være kjekt å kunne justere nedre delefrekvens hvis det skulle bli behov (via behringer)

Det jeg lurer på er om jeg skal gå for 2stk behringer FBQ2496, en til å justere midbassene og en til å justere svs(ene)?
    Eller en DCX2496 som kan justere opp til 6 enheter?

DCX2496 kan vel sette nedre crossover også, men vet ikke om FBQ2496 også kan dette?
    Prismessig blir det likens, men hva tror dere blir den beste løsningen og hvilken av disse behringerene er lettest å sette opp?

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DCX2496 er et flexibelt 3-veis (stereo) aktivt delefilter, med denne så kan du sette delefrekvensen for bass, mid og high.
    Mulighetene er så mange så denne kan settes opp akkorat sånn som man vil ha det.

FBQ2496 som du også nevner er en Feedback Destroyer, denne har ikke crossover men er lettere å sette opp en DCX2496.

Så om jeg skulle valgt hadde det blitt DCX2496

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trenger du delefrekvens er det jo kun DCX som gjelder, mens FBQ gir deg muligheten til å sette 20+20 equalizerpunkter pr. kanal (2 kanaler)... Equalizerdelen tror jeg for øvrig er identisk på de to, og det faktum at FBQ egentlig er en feedback-destroyer er jo ikke av betydning selvsagt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •