Enkle og billige akustiske tiltak .

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkle og billige akustiske tiltak .

Jeg har titta litt på forumet , å finner litt i noen poster om diverse tiltak . Men tenkte vi kunne prøve og sammle det opp litt her .

Det er mange av oss som fortsatt ikke har noe dedikert rom , eller har planer om å bo/bruke det rommet vi har i dag frykteligt lenge . Jeg har planer om å gå i gang med eit av de ubrukte rommen her i huset . Det er bare 18kvm , men forsatt 1kvm større enn mitt nåværende . Jeg vill også slippe skrå tak på begge sider . Å ikke minst dette vill bli ein dedikert lytte rom , så her er det ikke så farligt hvordan det ser ut . Jeg vill ikke bruke så frykteligt mye penger på akustiske tiltak med andre ord , da jeg har planer om å finne mitt eget i løpet av ny året .

Ting som store tunge gardiner langs vegger , på gulv . Ta bort 90graders hjørner etc.... vill dette ha stor påvirkening ?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Ting som store tunge gardiner langs vegger , på gulv . Ta bort 90graders hjørner etc.... vill dette ha stor påvirkening ?
    Gardiner, møbler og tepper er bra til å fjerne klang i et rom. Men det egner seg ikke bra til å dempe refleksjoner. Skal du først dempe, så skal man gjøre det i hele frekvensområdet (så langt det er mulig). I et lite rom trenger man mye bassabsorpsjon. Å lage effektive bassfeller selv som går ned til rundt 80Hz er ikke umulig, men vanskelig og du overdemper fort det øvre frekvensområdet.
    Jeg ville ha kjøpt bassfeller fra GIK Acoustics og laget absorbenter av rockwool akustikk plater som plasseres i førsterefleksjonene. Bruk gjerne rockwool i 75 eller 100mm tykkelse.
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Snekring av rammer til akustikk plater
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0