Pro-Ject USB box. Fin for å koble pc-en opp til anlegget, eller bør jeg kjøpe øl?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pro-Ject USB box. Fin for å koble pc-en opp til anlegget, eller bør jeg kjøpe øl?

Pro-Ject USB box

Er dette greit for å koble opp pc-en til anlegget? Ser for meg en lang usb kabel frem til denne boksen for å få litt kvalitet på det jeg har av musikk på dataen. Den er jo ganske billig.

Kan tenke meg en enkel, grei, "no-nonsense" løsning for å overføre musikken fra pc-en til anlegget (lossy/lossless).

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Beresford TC-7520. Den har én usb-inngang, én optisk og 2 coax. Hvis du bestiller direkte (vet ikke om det er andre muligheter) fra Beresford kommer den på ca. 1700,-

http://www.beresford.me/UK/Stereo_Au...2FTOSLINK.html

Et annet alternativ kan være Cambridge DacMagic

http://www.hifiklubben.no/produkter/...erter_sort.htm

Har ikke testet noen av disse opp mot Project, så hvilken som er best får bli opp til andre å vurdere, men de har litt flere muligheter med tanke på muligheten til å koble til annet utstyr også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KingRex kan også anbefales, norsk forhandler som holder til i Bergen.

USB DAC: KingRex UD-01 DAC

Beresford er også et godt valg kan jeg tenke meg, fikk litt lyst på den selv når jeg tittet litt nærmere på den. Headset utgang er slett ikke dumt!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresford TC-7520 har også 2 utganger, en aktiv og en passiv, dvs at du kan bruke den som pre-amp hvis dette er ønskelig:-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Sånn sett er den Pro-Ject boksen et dårlig kjøp. Kun USB inngang.

Vil det ha noe for seg å koble DVD-spilleren inn i en dac før jeg sender det til forsterkeren? For filmlydens skyld?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Selvfølgelig. Sånn sett er den Pro-Ject boksen et dårlig kjøp. Kun USB inngang.

Vil det ha noe for seg å koble DVD-spilleren inn i en dac før jeg sender det til forsterkeren? For filmlydens skyld?
    Dac´en gir kun ut lyd i 2.0/stereo, så hvis du bruker dvd-spilleren i et surround oppsett har dette ikke noe for seg, men hvis du "bare" kjører stereo vil du få en forbedring i lyd. Dette pga den innebygde dac´
    en i en dvd-spiller skjelden er særlig gode.
    Jeg har min Beresford koblet til PC(mac) og PS3, og begge disse fikk seg et utrolig løft lydmessig med ekstern dac:-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Dac´en gir kun ut lyd i 2.0/stereo, så hvis du bruker dvd-spilleren i et surround oppsett har dette ikke noe for seg, men hvis du "bare" kjører stereo vil du få en forbedring i lyd. Dette pga den innebygde dac´
    en i en dvd-spiller skjelden er særlig gode.
    Jeg har min Beresford koblet til PC(mac) og PS3, og begge disse fikk seg et utrolig løft lydmessig med ekstern dac:-D
    Ja, jeg kjører kun stereo. Mulig jeg bygger ut til 2.1 etterhvert, men har ingen ambisjoner ut over det før jeg får en skikkelig stue eller dedikert rom.

Har en H/K DVD 29, som sikkert ikke er noen racer på lydfronten.

Siden Beresford er såpass billig og mange har gode erfaringer med den, blir det nok en slik en på meg i sommer. Takk for hjelp:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å hjelpe:-D

Du kommer nok til å bli fornøyd med Beresford TC-7520!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •