Plassering av subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av subwoofer

Her er det et bilde av hvordan jeg har plassert subwooferen.
    Jeg har plassert den slik att ellementet peker mot hjørnet.
    Jeg hvill gjerne høre hva dere syntes om det :roll:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg reknar med det at du har prøvd mangen forskjellige plassar. Det er jo ein kunst og få plassert ein sub optimalt.

Eg har min nesten slik som du har plassert din, berre at min er til venstre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Jeg fikk endel mer bass ved og sette den mot veggen, men bassen ble litt strammere også. så jeg bare skrudde ned volumet litt på suben så den spillte på lik volum som de andre høyttalerne. er det engentlig best og skru ned volumet på suben eller i reciveren. :?:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha. Eg får ikkje min til og spela slek som eg vil ha den til og spela. Der den står no, fungerar den ganske bra til film, men heilt ræva til musikk. Difør brukar eg den berre til film. Orkar ikkje å flytte på den for kvar gang.

Min sub står på halvt. Deretter so justerar eg signalet på prosessoren min.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett suben i sofaen der du pleier å sitte, og kryp rundt på gulvet og lytt. Der du syns det låter best setter du suben. dette er en god begynnelse. Men du har kanskje gjort dette allerede.

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den omtrent slik som bildet viser, bare at jeg har den nærmere hjørnet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett volumet på suben slik at det passer å sette instillingen i recieveren på 0dB. Da er det lettest å se om du har hevet eller senket nivået på suben via recieveren hvis du liker å tweake litt.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub plassering ja...vet ikke hvor mange ganger jeg har flytta på den. Har også problemer med å vite hvor høyt den skal spille på "test tone". Har ikke målemic, så det blir litt på feelingen! Føler også at jeg må kjøre "test tone" på hver eneste film, da dette er veldig forskjellig hvor høy sub´en er i forhold til resten! Trodde DD var DD og ikke så forskjellig? Det er kanskje mastringa til de som har lagt lydsporet som bestemmer nivå på DVD platen? Føler jeg må tweake i 20 minutter hver gang vi skal se film. Samboeren min blir like oppgitt hver gang! Hehe...jeg SKAL ha det best mulig!

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye vil en vanlig sofa (3 seter) av tøy stoppe bass? fordi subben min er litt for tung til å sette i sofaen så jeg vil bare flytte sofaen og sette subben på gulvet der sofaen står, men lurer på om lyden blir annerledes pga at sofaen blir flyttet mens jeg sjekker hvor det høres best ut

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går sikkert fint, tror ikke "room-modes" flytter sig p.g.a. en sofa...

Newcomer soelvberg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en yamaha yst-sw320 (250w) der elementet slår nedover mot en kremmerhus lingnende sak (yst som yamaha kaller det). Kassen er en bassrefleks med utblås på høyre side i forhold til fronten.

Kan det stemme at suben kan bli meie plasseringsvenlig med dette systemet? Har satt suben nesten som på bildet til "-dts-" bare den står litt forran til sides for den høre fronten.

Er kjempefornøyd med sån som det virker nå, og den eneste tweekingen eg gjør er mellom da eg ser film og da eg hører musikk.
    Hig-cut står konstant på ca 70Hz så justerer eg volumet litt høyere ved film i forhold til musikk + en switch mellom music og movie modus.
    Fungerer utmerket etter mine øyrer og korleis bassen føles på kroppen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fårandret litt på plaseringene i dag av sofan. før sto sofan helt inn til veggen men nå har jeg møblet om rommet så nå står den ca 2,5m unna veggen. dette hadde veldig mye og si på bassen, den ble mye strammere og mere kontnat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men plaseringen av suben er den samme, med elementet rettet mot veggen blir bassen mye mer fysisk og en del kraftigere en hvis jeg har ellementet rettet mot lytterposisjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå igjen omplassert suben. nå står den i tredisjonell possisjon, med ellementet retet mot lytteren mellom front høyttalerne (lit bak høyre front kanal). den ble ikke riktig så kraftig men valgte denne plasseringen pågrunn av lyd kvalitet. jeg satte også front høyttalerne som lager og satte delfrekvensen litt lavere en før. Da tror jeg att jeg snart har kommet i mål med sub plasseringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •