Kalibrering av tv, HD og SD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av tv, HD og SD

Hei.

Jeg har en Samsung 46a786 led LCD tv med en Pioneer bdp-51FD blu-ray spiller, som jeg har kalibrert med en eye-one LT og HCFR, sammen med kalibreringsdiscen fra avforums.

Etter endel prøving og feiling er jeg blitt veldig fornøyd med bildet når jeg spiller blu-ray filmer. Fargene virker å være tilnærmet så bra som jeg kan få det med dette utstyret.

Problemet er når jeg spiller av dvd filmer. Jeg har innstilt blu-ray spilleren til å oppskalere bildet til 1080p, og detaljnivå osv er mye bedre enn jeg trodde jeg kunne få med dvd, men fargene virker blasse, flate, undermettet og grå i forhold til fargene på blu-ray. Jeg vet at HD har et annet fargerom enn SD, men trodde kanskje at spilleren "oppskalerte" fargene også?

Så er trenger jeg å lage en egen profil for SD innhold i tven også, eller er det slik at jeg ikke kan få det bedre med dvd?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kjører ut blu-ray og oppskalert DVD fra samme avspiller, så skal det ikke være forskjell på fargerommet/metningen. Kanskje det er en feil på spilleren din?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •