Lydmåler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lydmåler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydmåler

Hei
    Jeg har en Bruel & Kjær type 2215 Precision Sound Level Meter
    Octave Analyzer her

Det er ett gammelt analogt presisjonsinstrument Som etter hva jeg kan skjønne måler DB opp til 140 og kan måle DB på bestemte frekvenser fra 31,5Hz til 16KHz fordelt på 10 trinn.

Om jeg skulle selge denne, er den verdt noe?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vrien og finne info om denne men jeg regner med at det er den håndholdt typen ?

Hvis det er det tror jeg ikke du får mer for den en en brukt radioshack.

Flott hvis du kunne legge ut ett bilde og litt mere info :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se om jeg får tatt bilde av den. Ut i fra det jeg klarer å finne ut så har den en gang i tiden vært kostbar. Men så har jo elektronikk blitt vesentlig billigere å produsere med årene så man kan sikkert finne en dings som gjør det samme og litt til ganske billig. Men den vil i allefall ikke være like solid . Ser ut som flere bruker disse enda for å foreta målinger av forskjellig slag. Støy i ventilasjon etc.

Den er Håndholt og kommer i ett solid skinnetui

Den kan måle fra 10 til 140 dB med ett måleommråde på 30 dB. Dvs du må skru på ett hjul for å senke eller øke volumommrådet.
    Den kan også måle dB ved 31,5-63-125-250-500-1000-2000-4000-8000-16000 Hz. + noen innstillinger jeg ikke veit hva er. Jeg tror i og med det står Octave Analyzer på den att den kan brukes til å måle om en octav (på ett piano for eks,) låter like høyt som den neste oktaven. Men nå er jeg på tynn is.
    Ganske sikker på att denne kan være brukbar til å måle hifi/hjemmekino med også. Selv om det ideelle sikkert hadde vært å få trinnløs måling av frekvensområdet eller noe sånt.

Hva koster en ny og brukt radioshack?

Edit: bilde

Den er 29cm lang/høy med mikrofonen og har skruefeste til stativ på under/baksiden Mikrofonen er utbyttbar og det er ei kontakt på siden som jeg ikke veit hva er til. Jeg har kontaktet(i dag) Bruel & kjær for manual men har ikke hørt noe enda.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioshack'en ligger på 5-700 Kr
    Denne er jo mer avansert men tror ikke at du får noe særlig mer for den.
    Send meg en PM hvis du vil bli kvitt den med en gang :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til den digitale Radioshacken : AVshop.no / RadioShack Digital Lydmåler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er radioshack lydmåler egentlig bare en no-name lydmåler kjøpt/importert fra radishack.com ?

Jeg må nesten sjekke ut litt her om det kan være andre som er villig til å gi litt for den. Den er sikker verdt ganske mye for den rette personen. Må bare prøve å finne han/henne først. Kommer tilbake på torget og med pm til deg om jeg vil bli kvitt den fort. Den går foresten på 4 aa batterier

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •