Framgangsmåte med Room Eq Wizard og Behringer mic?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Framgangsmåte med Room Eq Wizard og Behringer mic?

Har gått til innkjøp av en slik Behringer måle mic sammen med en phantom power boks og prøver å sette dette opp riktig. Har søkt litt på google, men finner ikke noen skikkelig framgangsmåte for dette. Har kalibrert lydkort og lastet ned kalibrasjonsfil for mic'en fra hometheatershack.

Kan noen hjelpe meg gjennom de neste stegene?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har phantom spenning til mikrofonen fra den boksen, mangler du vel fortsatt mikrofonforsterker?
    Hvilket lydkort benytter du, og har du forsøkt å koble det opp og sjekket om du får (høyt nok) signal fra mikrofonen?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Selv om du har phantom spenning til mikrofonen fra den boksen, mangler du vel fortsatt mikrofonforsterker?
    Hvilket lydkort benytter du, og har du forsøkt å koble det opp og sjekket om du får (høyt nok) signal fra mikrofonen?
    Hmm, viste ikke at man trengte mikrofonforsterker.. Får signal fra mic'en, men bare veldig lavt. Må heve kurven 40 db etter måling for å se resultatene. Men blir målingene riktig med så lavt signal fra mic?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har du kjøpt, men jeg tror da juice hifi bl.a. selger et komplett kit, klar til bruk.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nu har du kjøpt, men jeg tror da juice hifi bl.a. selger et komplett kit, klar til bruk.
    Joa, men nå har jeg jo mic, så forhåpentligvis får jeg den til å funke.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En billig Behringer mixer med innebygget phantom power og mic pre hadde gjort susen. Eller et eksternt lydkort med mic inngang, phantom power og mic pre innebygget, som jeg benytter.
    Med så lavt signal fra mic er en åpenbar problemstilling at du må dra på vel mye volum hvis du skal måle i god avstand fra høyttaleren (f.eks sweetspot), og da er det fort endel forvrengning inne i bildet, spes i bassen.

Det er vel mulig at inngang på lydkort etc også er noe ulinjær ifht til signalstyrke, men det har jeg aldri sjekket.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    En billig Behringer mixer med innebygget phantom power og mic pre hadde gjort susen. Eller et eksternt lydkort med mic inngang, phantom power og mic pre innebygget, som jeg benytter.
    Med så lavt signal fra mic er en åpenbar problemstilling at du må dra på vel mye volum hvis du skal måle i god avstand fra høyttaleren (f.eks sweetspot), og da er det fort endel forvrengning inne i bildet, spes i bassen.

Det er vel mulig at inngang på lydkort etc også er noe ulinjær ifht til signalstyrke, men det har jeg aldri sjekket.
    Hadde ikke noe problem med Radioshack, men jeg får vel gå til innkjøp av en mic pre da..

Hva er da billigst? Funker denne?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke gi deg noe godt svar idet jeg ikke er særlig bevandret innen PA, men jeg vet at endel har benyttet Behringer 802, den har både mic pre og phantom power. Behringer 502 er billigere, har mic pre men ikke phantom power.
    Nå har jo du power fra før, men når man starter med målinger, og får (som regel) noen merkelige svar i starten, er det greit å ikke ha altfor mange bokser man må feilsøke i.

Bedre å bruke 800.- på noe man vet funker, og som andre bruker og derfor kan gi godse tips, enn å spare 3-400kr og få trøbbel ingen kan hjelpe deg med IMO.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? Billigere og enklere enn en mixer. Litt skeptisk til linjæriteten pga rør.. men databladet sier +/- 3db fra 20-20khz..

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk til innkjøp av overnevnte pre, og alt er up and running!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et råd kan være å ta med preamp'en i loopen når du kalibrerer lydkortet hvis den har line in.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •