Room EQ Wizard på Mac?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Room EQ Wizard på Mac?

Noen her som har brukt Room EQ Wizard på en Mac?

Vurderer en ekstra subwoofer og en SVS AS-EQ1, men har lyst til å gjøre litt grundig forarbeid med målinger av rommet, og har da en MacBook Pro som jeg tenkte å benytte til dette. Er det noen som har brukt det interne lydkortet i denne sammen med lydtrykksmåleren fra Radio Shack? Eller kjøpte dere et eksternt lydkort?

Kan man bruke f.eks. Audyssey-mikrofonen som fulgte med Onkyo TX-NR906, eller må man anskaffe noe bedre?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også tenkt å eksperimentere litt med.
    Jeg får desverre ikke tid før til helga da jeg skal på kurs denne uken.
    Jeg har en digital radio shack og har lastet ned REW til min macbook.
    Så det gjenstår bare å kjøpe inn nødvendige kabler for kalibrering av lydkort og dBmåler.
    Håper det interne lydkortet holder mål.
    Det er jo optisk inn og utgang på macbook'en, det er det nok på pro'en også, jeg lurer på om dette kan brukes til noe fornuftig i denne sammenhengen....

Skal fortelle hvordan det går etterhvert.
    Hvis du har kommet et stykke på vei allerede, vær kul og fortell hva du har gjort da, og hvordan det gikk!!! :-D
    Det ligger noen nyttige snutter på youtube angående programkalibreringen, de illustrerer hvordan det er for windows pc men det er sikkert ikke så ulikt for mac.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

stoppet litt opp, men jeg kom et stykke videre med min research. Må få ut fingeren og skaffet meg en Radio Shack, jeg også.

Det er flere andre programmer på Mac som kan brukes til dette (naturlig nok, siden Mac er en meget god plattform for profesjonell lyd, men jeg har ikke behov for programvare bereget på lydstudioer :-). Jeg fant bl.a. dette: FuzzMeasure FuzzMeasure Pro 3

Blir mer forskning nå som i alle fall det andre i anlegget er satt opp, og teller på knappene om jeg skal bestille meg en RS Digital, jeg og.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk desverre aldri tid til å eksperimentere med dette før jeg måtte reise på jobb igjen. Rakk å kjøpe inn nødvendige kabler bare...og nå blir jeg borte i ca 5 uker.
    Jeg har også lastet ned FuzzMeasure og sett litt på det.
    Det virker på en måte enklere/simplere enn REW, men samtidig har det mange færre funksjoner.
    Jeg tror at REW vil gi en mer nøyaktig kurve ved målinger med RadioShack siden det er mulighet for å legge til kalibreringsfil eller eller korrigeringsfil (eller hva det nå var) for måleinstrumentet.
    Jeg tror ikke det var mulighet for dette på FuzzMeasure, eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på :-)

Har nylig "konvertert" til mac og tenker i samme baner som dere. Skal se om jeg får det til men hadde problemer å få det til å funke på PC :-(

Kom gjerne med inputs når dere får testet.

Frank

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •