Ecophon Master Solo S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ecophon Master Solo S

Ohoi godtfolk!

Hadde tenkt å prøve å rydde litt opp i akustikken i stua, og har etter anbefalinger funnet at ecophon master A 40mm er typen absorbasjonsplater jeg skal ha.

Fant disse som virka spennende;

Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Master Solo S

Fritthengende og som jeg ser det, kan brukes uten å gjøre de altfor store inngrepene.

Men så var det å få tak på disse da. Var innom Monter i dag, der hadde de ikke inne, men de kunne skaffe de. For ei plate på 1200x1200 og 40mm tykk m/opphengsystem skulle de, iflg edb-apperaturet, ha 9870 kr. Visste de var endel dyrere enn andre absorberende løsninger, men dette var da litt i overkant, eller?

Noen som har vært borti ecophon plater, og evt vet hva som er gangbar pris? Og hvor en kan få handla de inn, uten å måtte kjøpe et visst kvanta(50 kvm ryktes det) ?

Planen er å ha 4 1200x1200 plater for å ta av førsterefleksjonene i taket i første omgang.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering

Fått tak i et firma som fører disse, i kressiansan(kristiansand), ghv montasje - GHV Montasje AS. Skal ta noen bilder og mål av taket for dem, som jeg evt kan poste her. De mente det var andre og bedre måter å gjøre dette på.

Ser forøvrig nå at dette ikke lengre faller naturlig inn under Kalibrering/tweaking kategorien, så hvis en moderator føler det nødvendig å flytte denne til en mer passende kategori, antar det er DIY eller AV-rom konstruksjon / optimalisering, så feel free.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ecophon

Hei. Jeg har montert Ecophon sombra ds i min kino. Gikk bare til den lokale Glava forhandler og bestilte. Den kunne mann besille i den kvanta som eskene kommer i. På Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Startside kan mann gå inn å se div forslag og kvanta mann kan bestille i. Jeg betalte 308kr per m2 for denne ink frakt. Disse fungerer veldig bra for meg. Sterkt annbefalt.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ms-dos

Ah, ser jeg glemte en liten sak; jeg leier. Det og det faktum at leiligheten er 'arkitekttegnet' gjør at jeg ikke kan foreta for store inngrep. derfor ser jeg etter type løsning som solo s serien gir; fritthengede og relativ enkel å montere opp, 4-6 skruer i taket per 1200 x 1200 plate.

satt forøvrig å lekte meg litt med en slags skisse av taket, endte opp med å mekke noe til i notepad faktisk. for kompabilitetens skyld. Bilderedigeringen av skjermdumpen tok selvfølgelig paint seg av. slenger med orginaltegningen, som .txt.

ser for meg 2 plater på 1200x1200 foran HTene i mellom 'bjelkerad' 2 til 3 og 3 til 4. Totalt 4 plater.

Noen synspunkter?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke den helt store interessen for dette, men har fått tak i det jeg ville ha, ecophon solo s 1200x1200 med master A(40mm) plater, totalt for 4 plater kom det på drøye 3000, men dette er via arkitektbekjent.

Usikker på hva disse prismessig faktisk ligger på for 'hjemmemarkedet', men uansett litt annen pris enn det jeg fikk opplyst hos Monter; 9870 pr stk.

Leveringstid ca 2 uker.

Slenger med etpar bilder av taket også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •