Kalibrering av hjemmekino - Hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av hjemmekino - Hva trenger jeg?

Hei,

Har lest en del på forumet og prøvd etter beste evne og finne ut hva jeg trenger. Så langt har jeg kommet frem til at jeg trenger eksternt lydkort, mic og kabel til mic. Ser at mange anbefaler Behringer ECM8000 målemikrofon så den er grei, men når det kommer til Lydkort blir jeg bare mer og mer usikker. Hva trenger jeg egentlig?

Kort som er aktuelle ut fra det jeg finner av info på forumet:
    - M-audio MobilePre USB
    - M-Audio Firewire Solo

Første (M-audio MobilePre USB) leste jeg noe om for mye støy. Noen med erfaringer?

Fant også denne:
    - Roland Edirol UA-4FX USB Audio interface med effekter
    Instrumentbutikken.no : Roland Edirol UA-4FX USB Audio interface med effekter [3498] - Kr.1.875,-

Denne koster jo nesten 200kr mindre enn M-Audio Firewire Solo (1875kr mot 2043kr). Noen med erfaringer med denne? Bedre eller dårligere til dette bruk.

Er veldig fersk når det gjelder dette, men vil ha noe jeg kan bruke til alt av kalibrering i hjemmekinoen i fremtiden. Kunne jo gått for en kun en Radioshack, men har lyst på noe som er bra også høyere opp på frekvens skalaen. Det er jo også gøy og leke med tekniske ting 8-)

Noe jeg har glemt?

Takker for all hjelp som måtte komme :wink:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan nevne at det finnes en ferdig pakke med alt inkludert:
    XTZ Room Analyzer
    XTZ | Mjukvara • Room Analyzer

Denne passer dog best til XP (det har kommet en program-oppgradering, så det er mulig Vista fungerer bra nå, har ikke testet selv enda).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta opp igjen denne tråden. Hvis jeg skal koble en ECM8000 til PC'en, hva må jeg ha da? Må denne ha egen mik-forsterker, eller kan den plugges rett i lydkortet?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt den analoge dB-måleren til Radioshack og AVIC2 så jeg får se hvor langt jeg kommer med det. Men det blir nok mikrofon i tillegg. Har mer eller mindre funnet ut at jeg må ha forsterker til ECM8000. Litt surt at de ligger på 2000kr med firewire. Noen som har andre forslag til forsterker?

Instrumentbutikken.no : M-Audio Firewire Solo [1358] - Kr.2.043,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •