Behringer FBQ2496 eller DEQ2496 til fronthøytt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer FBQ2496 eller DEQ2496 til fronthøytt?

Noen som har prøvd å koble disse inn mellom receiver og effektforsterker (altså analogt) for bruk på fronthøyttalere?

Har radioshack, og skal sette meg inn i REW så hvis fbq2496 gjør samme nytten like godt, kan jeg godt justere den inn manuelt for den prisreduksjonen.
    Har lest litt på forumet og det er en del som er redd for støy ved analog kobling, hvertfall på fbq2496.

Så, noen erfaringer?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fbq2496

Hei,

Jeg har brukt fbq2496 mellom reciver og sub, funker som bare det, heller ikke noe støy.
    Vet ikke hvordan det vil virke på fronthøyttalere, leker litt med tanken selv her, etter at resultatet ble så bra med subbene.

legger ved bilder før og etter.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Noen som har prøvd å koble disse inn mellom receiver og effektforsterker (altså analogt) for bruk på fronthøyttalere?

Har radioshack, og skal sette meg inn i REW så hvis fbq2496 gjør samme nytten like godt, kan jeg godt justere den inn manuelt for den prisreduksjonen.
    Har lest litt på forumet og det er en del som er redd for støy ved analog kobling, hvertfall på fbq2496.

Så, noen erfaringer?
    Jeg ville Prøvd romkorreksjon først! der er det en automatisk parametrisk equalizer som stiller seg som kan gjøre den same nytten, bare kjør romkorreksjonen noen ganger for og få det resultatet du vil ha og sjekk hvordan peqen har stilt seg

Jeg ville ikke kjøpt noen av disse behringerene for og bruke på fronthøyttalerene da det her er både lavfrekvente og høyfrekvente signaler, det betyr nok lite for lavfrekvente signaler men det er vel på de høyfrekvente de blir kvalitetstap støy osv. mener også at begge er digitale equalizere så singalet må gå igjennom en ad/da proses som igjen fører til kvalitetstap

Jeg ville heller ha satset på en god analog equalizer vist det er å oppdrive

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •