Boks som forsinker signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boks som forsinker signal

Får man kjøpt en slags boks enten til vanlig phono signal eller til høytaler kabel som forsinker signalet med noen millisec?

takk

audiofil.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg vet om noe.

Hva er grunnen til at du faktisk vil forsinke det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt den nye lx81 fra pioneer , hjemmekino forsterkerene har jo i dag fått mye lydprosessorer og gjør lyden i min blokkleilighet utrolig bra, men prosessorer bruker jo tid på å jobbe så har man annet utstyr høyt og div som skal samspille i leiligheten vil jeg ha et problem med at min pioneer forsterker forsinker lyden endel i forhold til annet utstyr.

så fint okm man kunne kjøpe noe eller bruke noe til å forsinke andre ting også

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren har vel innebygget delay, men det fungerer kanskje bare i kino modus.
    Primare lager en digital delay sak : http://www.primare.net/documents/00013.pdf

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    har kjøpt den nye lx81 fra pioneer , hjemmekino forsterkerene har jo i dag fått mye lydprosessorer og gjør lyden i min blokkleilighet utrolig bra, men prosessorer bruker jo tid på å jobbe så har man annet utstyr høyt og div som skal samspille i leiligheten vil jeg ha et problem med at min pioneer forsterker forsinker lyden endel i forhold til annet utstyr.

så fint okm man kunne kjøpe noe eller bruke noe til å forsinke andre ting også
    Du har altså lyd som kjører samtidig, men ikke gjennom Pioneeren? Ble veldig nysgjerrig nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reciveren har innebygget delay ja, men dette hjelper jo ikke , feilen blir andre veien
    i en del av stuen har jeg et 400 dj sett fra pioneer , jeg har en ipodhifi som monitor til denne , samt en rotel stereo forsterker og to mission høyt tilkoblet....jeg har også en fm sender som sender signalet via fm til 3 jvc boomblastere

Dette fungerer veldig bra og all lyd er helt synket.

Så kommer problemet når jeg skal kjøre dette inn i min nye pioneer hjemmekino.

kan seff kjøre pure audio , da forsinkes ikke signalet , men lyden blir stygg i min blokkleilighet....kjører jeg på med full kalibrering på pioneer reciveren forsinkes lyden ganske mye grunnet at det er prosessorer som sitter i den og jobber med lyden (air studio)

kjempekjipt problem og den eneste løsningen er å finne frem til et produkt som forsinker signal på analog phono , eller på høytalerkabel.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar opp igjen dette problemet. Har behov for å forsinke lyden til senterhøyttaleren min, da jeg kjører annen forsterkerløsning på den enn på frontene. Har lett litt på nettet, men finner bare digitale forsinkelsesbokser. Er det noen her på forumet som vet om en forsinkelsesboks som kan forsinke analoge signaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •