2 alternative kablings løsninger: noen forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 alternative kablings løsninger: noen forskjell?

Satt å grublet litt i går kveld.

Hvis dere ser på bildet jeg har lagt ved så er det en grov skisse over noen av kompontentene i stuen.

I dag ("Nå løsning") kjører jeg HDMI og optisk audio fra Blu-Ray til surround receiver, og deretter bildet videre til Plasma med HDMI.

Jeg tenkte at jeg sikkert også kunne ("Mulig løsning") droppe å kjøre den HDMI kablen fra Blu-Ray spilleren og kjøre den direkte til Plasma som har nok ledige HDMI innganger. Så kunne jeg kun kjøre den optiske audio receiver.

Vil den ene eller den andre av disse løsningene ha noe forbedringspotensialle i forhold til den andre? Eller er begge løsningene same shit?

Noen innspill?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden HDMI på denne ikke støtter lyd så vil du spare utgiftene til en HDMI kabel om du kjører denne direkte i TV, men om du går via receiver vil du switche både lyd og bilde smatidig, dvs. bruke kun en fjernokntroll, noe jeg synes er en fordel.

Kvalitet på lyd og bilde vil være den samme uansett hvilken løsning du velger.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken blu-ray spiller bruker du westerma? Det kan være relevant i forhold til spørsmålet ditt om oppkobling...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører både lyd og bilde gjennom reciever har du mulighet til å fikse evt. lipsync problemer.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvis du kjører både lyd og bilde gjennom reciever har du mulighet til å fikse evt. lipsync problemer.
    Det kan du også om du kjører bilde direkte til TV og lyd direkte til receiver. Det har ingenting med at bilde går gjennom receiver å gjøre. Det er lyden so må forsinkes fordi bildebehandlingen i TV'en bruker lenger tid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •