Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 37 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 737
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette skjønner du sikkert at blir et bomskudd, Roko. Har du ingen bedre argumenter å komme med foreslår jeg at du unnlater å svare, enda hvor provoserende min kommentar til en uttalelse om SVS måtte oppleves for deg (eller Kringlyd).

For ordens skyld - min moderatortittel innebærer selvsagt ikke at jeg ikke kan dele mine meninger om produkter, og ikke minst kan delta i debatter på lik linje med vanlige forumbrukere. Utover det så gjelder selvfølgelig retningslinjene for meg som alle andre.

Men la oss ikke ta den diskusjon i en tråd om en EQ.
    Joda, men du ser ikke f.eks meg inne på Velodyne tråden ( hvis det engang finnes en?? ) snakkende om at det er delte meninger om at DD18 er en god kinosub

For all del, folk må mene hva de vil. Alle har jo forskjellig smak sånn sett, men ser hva Roko mener med dårlig timing. Du er inne på en SVS tråd og sier ganske rett ut at SVS ikke er bra på musikk til prisen? Hva er bedre spør jeg da, som også er bra til film?

Som jeg har sagt tidligere i andre tråder. SVS er kanskje hakket svakere enn største modellene til Velodyne, men når vi snakker halv pris for en PB13 Ultra i forhold til en DD18, at de fleste tester mener den er tett på, hvis ikke like bra på musikk, men alikevel leverer over dobblet så mye trøkk fra 20Hz å nedover så vil jeg si at å kalle de dårlige blir litt.......................merkelig...

Nå ble vi veldig offtopic. Du som moderator skal få lov å rydde opp litt her inne hvis du ønsker det.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det allerede er nevnt, men Audyssey kommer også med en Sub Equalizer i Juli, som ser tilsynelatende ut til å være et ganske likt produkt, men beregnet på å bli satt opp at en "certified installer" (med dertil mic-inngang og sikkert egnet software). Blir sikkert dyrere og lite solgt på det norske markedet, men det som er spennende her er at Kal R. i Stereophile skal få den til test.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter As-eq1 delefrekvens? Bare lurer siden jeg har lyst til å anskaffe sub med eq i stereo-oppsettet og da hadde det vært litt greit at den setter delefrekvens siden jeg ikke har noen form for receiver eller prosessor

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vet ikke om det allerede er nevnt, men Audyssey kommer også med en Sub Equalizer i Juli, som ser tilsynelatende ut til å være et ganske likt produkt, men beregnet på å bli satt opp at en "certified installer" (med dertil mic-inngang og sikkert egnet software). Blir sikkert dyrere og lite solgt på det norske markedet, men det som er spennende her er at Kal R. i Stereophile skal få den til test.

Så skremmende lik ut ja. Skal bli morro å få sett litt resultater fra denne også, og aller best hadde det jo vært om de ble testet opp mot hverandre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Så skremmende lik ut ja. Skal bli morro å få sett litt resultater fra denne også, og aller best hadde det jo vært om de ble testet opp mot hverandre.
    Om konseptet er likt det Audyssey kjører på sine andre EQ`er, så er dette snakk om mye av den samme hardware, men ulik software. Den skal vel også en XLR-tilkobling til mic i front, noe EQ1 ikke har. Tanken er vel at installatøren skal kunne bruke en kalibrert pro-mic, og ettersom jeg har skjønt på Kal R. laste over mic`ens kalibreringsfil til EQ`en for å få 100% nøyaktighet. Andre Audyssey produkter har også muligheten til å legge inn flere house-curves/targets enn det som er mulig på produktene de leverer til 3.part (Denon & Co). Det er ikke utenkelig at denne får litt flere muligheter på dette området.

Bortsett fra mulighet for kalibrert pro-mic og et annet GUI er det neppe mye som skiller disse produktene. Blir artig å se hva Kal får til...

Det som hadde vært ENDA mer spennende var å teste dette produktet opp mot for eks. Audiolense som faktisk er billigere og mer avansert, men som krever litt mer av bruker og utstyr.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiolense blir vel i denne sammenhengen total overkjøring pga den svært begrensede prosessorkraften i slike ferdigbokser, og dermed den store begrensningen i antall filtre. Også har den Group Delay Correction, som i følge mange gjør underverker med lyden. Sist jeg brukte Audyssey gjorde den gode ting med bassen i forrhold til timing, men var forsatt svært langt unna å rette opp frekvensgangen. Her blir jo naturligvis SVS'n bedre, da den bruker samme mengde filtre bare på bassregionen, men teoretisk er det likevel svært stor forskjell... Men tar man med alt ekstrautstyret man trenger til audiolense er jo også dette en vesentlig dyrere løsning.

Hadde vært morsomt å teste de mot hverandre for å se hvor stor forskjellen er i praksis!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Setter As-eq1 delefrekvens? Bare lurer siden jeg har lyst til å anskaffe sub med eq i stereo-oppsettet og da hadde det vært litt greit at den setter delefrekvens siden jeg ikke har noen form for receiver eller prosessor

*Bump*

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*
    Det er rart om ikke sub'en har egen x-over. Eller tenker du på å fjerne bassen til høyttalerne?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å bygge mine egene subber

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å bygge mine egene subber
    Aha. Men det finnes da vel sub-amp'er med x-over. Eller skal sub'en være passiv?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange sub amper, men det er ikke en slik jeg har tenkt til å bruke

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på spørsmålet ditt, så har AS-EQ1 ikke delefilter. Så det må du ha i subben eller subforsterkeren hvis ikke du har receiver/prosessor med sub-utgang.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har grafer før/etter på hvordan den fungerte i deres oppsett?
    Vurderer en slik....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Noen som har grafer før/etter på hvordan den fungerte i deres oppsett?
    Vurderer en slik....
    Let og du skal finne. Det er noen som har lagt ut i denne tråden.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Let og du skal finne. Det er noen som har lagt ut i denne tråden.
    Finner bare 1 som har lagt ut....hadde lyst til å se flere grafer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt en større kalibreringsjobb, der jeg også har foretatt sammenliknbare målinger med REW og kalibreringsmikrofon.

Jeg tar en gjennomgang straks ferien er påbegynt (neste uke). Har ikke nubbesjanse før den tid....

Så langt kan jeg vel røpe at AS-EQ1 svært langt på vei gjør den jobben den påstår at den gjør. :-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rakk dessverre ikke å teste EQ1 mot Audiolense sånn jeg hadde tenkt til. Da problemene i rommet mitt rundt 150 Hz overskygger alt EQ1 kan få til med subben hadde det uansett ikke blitt så veldig interessant. EQ1 er sendt i retur siden jeg er nødt til å ha noe som fungerer oppover i frekvensområdet også. Regner med Audiolense klarer det EQ1 klarer for subben uansett, og holder ikke Audiolense må jeg ha en fullfrekvens 8-kanalers Sound EQ fra Audyssey eller lignende.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    .... fullfrekvens 8-kanalers Sound EQ fra Audyssey eller lignende.
    Kan du si litt mer om den?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Kan du si litt mer om den?
    Det må vel i såfall bli i en annen tråd.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på Audyssey Sound Equalizer på forumet eller på nettet. Evt. gå til audyssey.com .

Side 9 av 37 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •