Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 37 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 737
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tatt fra en test der testeren spurte om preset curves:

Ed Mullen of SVS: " I would argue here DEQ is by far a better solution than any static “house curve”, which is only effective at one playback level. As you heard, the AS-EQ1 provides the best sounding bass of any device, all with a flat FR and no house curve. "

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kurven du har lagt ut bekrefter jo også det du sier. Nivået er etter forholdene vesentlig lavere enn det de bør være, skal du oppnå en god og integrert bassgang.

Når det er sagt; du kan vel telle på én finger de receiverne som faktisk klarer å legge suben på korrekt nivå. De havner som regel 5-8dB under det nivået de bør ligge på.
    Kurven sier ingenting om integrasjonen med frontene, den er av subben isolert. Sjekket ikke nivået skikkelig da jeg tok målingen heller, så det kan hende 0-punktet er satt litt for høyt.

Skal ta litt flere målinger av hele systemet og levelsjekke høyttalerne inkl sub med AVIA, DVE etc. når jeg kommer hjem om etpar uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hejsa fra Danmark 8)

Fik min as-eq1 for 2 uger siden og er fuld tilfreds. Havde meget store dips førhen, men nu er frekvensen ret-ret-ret...
    Setup er

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Kurven sier ingenting om integrasjonen med frontene, den er av subben isolert. Sjekket ikke nivået skikkelig da jeg tok målingen heller, så det kan hende 0-punktet er satt litt for høyt.

Skal ta litt flere målinger av hele systemet og levelsjekke høyttalerne inkl sub med AVIA, DVE etc. når jeg kommer hjem om etpar uker.
    I så fall synes jeg kurven synker vel mye - og relativt jevnt - jo lavere frekvens du har. Har du sjekket andre plasseringer av suben?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plassert subwooferen i stolen i sweetspot og gått rundt i rommet med mikrofonen langs gulvet med REW i realtime mode, først og fremst med mål å få bort dippen på ca 46 Hz, noe som ikke var mulig før jeg holdt mikken 2m opp fra gulvet. Så jeg vurderer å sette subben (SVS PC12) oppå en 1m høy kommode i bakre hjørne for å se hvordan det låter. Noen som har prøvd en slik plassering?

Plassen jeg hadde den på under målingene er ikke den beste plasseringen på gulvet heller, valgte bare en relativt enkel plassering for å teste hva AS-EQ1 kunne gjøre. Den er også i sealed mode med subsonic-filteret i bypass. Satt i pluggene for å se om det hjalp på 46Hz-dippen, så gadd jeg ikke ta dem ut igjen før jeg testet AS-EQ1.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub-stacking gir deg ofte en god respons over større felt, også i høyden. Ett eller annet sted (eller flere steder) på forumet finner du bilder av slike oppsett - også mine egne.

Ellers vil ikke denne "plassere sub i stol - deretter krype"-metoden gi deg noen særlig full sannhet. Det gir en viss indikasjon, men jeg ville heller forsøkt reelle plasseringer i stedet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny runde Pre-order...

Ser det er en ny runde med Pre-order på eq-1
    På lager i August står det rødt på grått

Prisen står på 6490.00 NOK
    L-Sound - SVS AS-EQ1

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og vurderer en PC12-NSD til sammen med en EQ1. Skulle sikkert ikke ha sagt det etter å ha vært så stor i kjeften tidligere, men merker svakheter på sub'en når jeg spiller musikk.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Driver og vurderer en PC12-NSD til sammen med en EQ1. Skulle sikkert ikke ha sagt det etter å ha vært så stor i kjeften tidligere, men merker svakheter på sub'en når jeg spiller musikk.
    Det meste av svakhetene man får kan man få vekk med å kalibrere skikkelig. SVS'ene er ikke noe dårligere enn andre SUB'er på musikk, det er bare at de er bedre enn det meste annet i prisklassen på film. Det er så mye lettere å bli fornøyd med de på film, men for å få de sikkelig intigrert i musikk kreves ofte endel kalibrering, og flytting frem å tilbake på SUB'en. Er selv veldig fornøyd med mine 2 x Ultra (etter litt triksing og miksing), men tror alikevel at en EQ1 kunne blitt prikken over i'en i oppsettet mitt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC12-NSD'en min er bra på musikk, men det virker som om at det er noen dip'er her. Det er ikke så veldig farlig for jeg bruker den ikke så ofte på musikk, men skal jeg ha én til så er det nok like greit å "bite i det sure eplet".

Håper å kunne oppgradere med nye fronter og sluttrinn i løpet av året og da er det greit at alt spiller så godt det kan.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    SVS'ene er ikke noe dårligere enn andre SUB'er på musikk, det er bare at de er bedre enn det meste annet i prisklassen på film.
    Delte meninger om det.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Delte meninger om det.
    Som med alt annet. Greit, så er den kanskje ikke full så tight som en lukket kasse, men den lukkede kassen kan ikke måle seg i bunnen. At en PB10 har mer å gi under 20Hz enn en DD18 til ørten ganger prisen sier jo litt.

Skal vi virkelig starte denne diskusjonen her også?

Når alt av tester man finner stort sett er 5'ere og 6'ere så må de gjøre noe riktig

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub-stacking gir deg ofte en god respons over større felt, også i høyden. Ett eller annet sted (eller flere steder) på forumet finner du bilder av slike oppsett - også mine egne.

Stacking ala RoKo :-)...har også fått gleden av å høre dette oppsettet...sitter som ei kula ;-)

Bildene er publisert av RoKo selv i en av mine tråder, så jeg regner med at RoKo godkjenner denne "copy-and-paste"-publiseringen!?! :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med alt annet. Greit, så er den kanskje ikke full så tight som en lukket kasse, men den lukkede kassen kan ikke måle seg i bunnen. At en PB10 har mer å gi under 20Hz enn en DD18 til ørten ganger prisen sier jo litt.

Skal vi virkelig starte denne diskusjonen her også?

Når alt av tester man finner stort sett er 5'ere og 6'ere så må de gjøre noe riktig
    Jeg starter ingen diskusjon. Du kom med en påstand, som du ikke akkurat la frem som subjektiv. Derfor en kort kommentar - det får du nesten tåle.

BTW. DD-18 fikk også 6`er i Hjemmekino, det til prisen som er 3 ganger høyere enn de fleste SVS. DD-18 og JL Audio er A-rated i Stereophile. DD-18 brukes også i store kirker for klare å gjengi kirkeorgel realistisk, så ytelsene holder nok for de fleste i en vanlig stue. Noe må vel også de gjøre riktig.

Men la oss ikke dra dette mer OT.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD-18 fikk også 6`er i Hjemmekino. Noe må vel også de gjøre riktig.

Men la oss ikke dra dette mer OT.
    Enig på begge punkter

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delte meninger om det.
    Som moderator skal du kanskje være noe forsiktigere med å fronte dine egne meninger?

Og om de så IKKE er dine egne meninger; likevel feil timing!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Bildene er publisert av RoKo selv i en av mine tråder, så jeg regner med at RoKo godkjenner denne "copy-and-paste"-publiseringen!?! :-)
    Helt i orden, selv om deler av oppsettet er oppgradert...

Budskapet om subene er likevel 100% intakt. DE er selvsagt ikke gjenstand for endringer!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig på begge punkter
    +1

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som moderator skal du kanskje være noe forsiktigere med å fronte dine egne meninger?
    Dette skjønner du sikkert at blir et bomskudd, Roko. Har du ingen bedre argumenter å komme med foreslår jeg at du unnlater å svare, enda hvor provoserende min kommentar til en uttalelse om SVS måtte oppleves for deg (eller Kringlyd).

For ordens skyld - min moderatortittel innebærer selvsagt ikke at jeg ikke kan dele mine meninger om produkter, og ikke minst kan delta i debatter på lik linje med vanlige forumbrukere. Utover det så gjelder selvfølgelig retningslinjene for meg som alle andre.

Men la oss ikke ta den diskusjon i en tråd om en EQ.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som trådstarter...

Begyner og falle utenom temaet SVS AS EQ1 som tråden er tiltengt nå ja...

Side 8 av 37 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •