Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 37 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 737
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Da var den satt opp og satt i sving. For det første var den meget enkel i bruk. Når alt var satt opp og progamvare var satt opp brukte jeg vel 1-1,5 time første gangen. Har jo brukt masse tid på forhånd for å få best mulig plassering av høytalere. Fulgte bare brukerveiledningen fra punkt til punkt, gikk veldig greit.
    Så var det resultatet da. Sikkert noen som kan få dette til med enklere utstyr, men jeg har brukt så mange timer på dette at jeg måtte bare prøve denne. Det er nesten utrolig hvor korekt det blir. Kurven er nesten helt flat, og det høres også veldig bra ut. Kommer tilbake med grafene.

Hei

Har nettopp satt min opp også Gikk greit, men synes test tonen var meget lav... man må da kunne justere opp dette i etterkant?

den kabelen fra Sat senter/left output på svs til fl eller senter multichannel analog bak på reciver var litt merkelig... Har denon avr 4308 og satt den i LF, da kom lyden ut i center... når man satt den i Center på denon så kom lyden ut i venstre bak... hehe merkelig... vel justerte etter signalet jeg fikk fra center høytaler.. blir dette rett ? gain på sub er bare vridd litt opp ,ca kl 8 synes dette er lite... har ikke testet så mye filmer etc enno men høres litt tammt ut... men kansje jeg hadde for mye før...

Skal kabelen fra Sat senter/left output på svs til fl eller senter multichannel analog bak på reciver sitte i etter at man er ferdig ? ...

Noen tips ?

Piranah

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piranah
    Hei

Har nettopp satt min opp også Gikk greit, men synes test tonen var meget lav... man må da kunne justere opp dette i etterkant?

den kabelen fra Sat senter/left output på svs til fl eller senter multichannel analog bak på reciver var litt merkelig... Har denon avr 4308 og satt den i LF, da kom lyden ut i center... når man satt den i Center på denon så kom lyden ut i venstre bak... hehe merkelig... vel justerte etter signalet jeg fikk fra center høytaler.. blir dette rett ? gain på sub er bare vridd litt opp ,ca kl 8 synes dette er lite... har ikke testet så mye filmer etc enno men høres litt tammt ut... men kansje jeg hadde for mye før...

Skal kabelen fra Sat senter/left output på svs til fl eller senter multichannel analog bak på reciver sitte i etter at man er ferdig ? ...

Noen tips ?

Piranah
    Kabelen fra sat senter/left out skal kun brukes under kalibrering. Jeg brukte den først på alle analoge kanaler ut for å sette alle høytalere til 75DB. Når jeg kalibrerte subben etter det satte jeg den i senter. Det var slik jeg mente var rett. Jeg så litt film i går og bassen var veldig bra samstemt med resten av høytalerne, men jeg også synes den var litt lav på film og justerte opp gain fra kl 8 til 10.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hadde problemer med og få test tonen fra svs i alle høytalere... fikk kun i center og venstre bak... må sjekke dette litt mere inngående, regner med det er noen justeringer å gjøre i reciveren.. Jeg måtte etter at kalibrering var ferdig justere høytalerene med lydtrykksmåler... de var meget ulik.. men dette pga at jeg kun fikk testtone fra 2 høytalere.. merkelig at jeg kun fikk lyd i kun to høytalere... og desuten i center når man plugget inn i FL .. hvis jeg ikkehusker feil så var det kun tre innganger for analogt bak på reciver... FL, FR, C

Synes dette punktet i oppsettet av svs var litt uklart/vanskelig beskrevet i manualen..

fant en tråd med mye info :

The astounding new AS-EQ1 SubEQ goes on sale! - Page 13

tips motas med takk 8)

Piranah

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piranah
    Hei

Hadde problemer med og få test tonen fra svs i alle høytalere... fikk kun i center og venstre bak... må sjekke dette litt mere inngående, regner med det er noen justeringer å gjøre i reciveren.. Jeg måtte etter at kalibrering var ferdig justere høytalerene med lydtrykksmåler... de var meget ulik.. men dette pga at jeg kun fikk testtone fra 2 høytalere.. merkelig at jeg kun fikk lyd i kun to høytalere... og desuten i center når man plugget inn i FL .. hvis jeg ikkehusker feil så var det kun tre innganger for analogt bak på reciver... FL, FR, C

Synes dette punktet i oppsettet av svs var litt uklart/vanskelig beskrevet i manualen..

fant en tråd med mye info :

The astounding new AS-EQ1 SubEQ goes on sale! - Page 13

tips motas med takk 8)

Piranah
    Har sittet og fulgt med hva Ed Mullen svarer på spørsmål angående en -10db noen får på sin sub i forhold til resten av oppsettet etter kalibrering. Jeg opplevde det samme, så har nok noe å rette på her. Vil annbfale å følge denne tråden, tror han kommer til å gi en del svar her etter hvert.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fornøyd er dere med boksen på en skala fra 1-10 og syns dere den er verdt i underkant av 7 lapper.?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvor fornøyd er dere med boksen på en skala fra 1-10 og syns dere den er verdt i underkant av 7 lapper.?
    Det er det nok for tidlig å svare på, men synes det både ser og høres veldig lovende ut. Jeg tror jeg har flere "bokser" i mitt anlegg til mere enn 7 lapper som gir meg mindre morofaktor og til slutt en hørbar foskjell enn denne boksen vil gi når den blir satt opp riktig. Jeg satser på 8-10 hvis du gir meg noen dager til.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subbkalibrering

Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Kabelen fra sat senter/left out skal kun brukes under kalibrering. Jeg brukte den først på alle analoge kanaler ut for å sette alle høytalere til 75DB. Når jeg kalibrerte subben etter det satte jeg den i senter. Det var slik jeg mente var rett. Jeg så litt film i går og bassen var veldig bra samstemt med resten av høytalerne, men jeg også synes den var litt lav på film og justerte opp gain fra kl 8 til 10.
    Hei Arntost, jeg ser du kjører samme reciver som meg og jeg sliter med og koble signalkabler mellom alle kanaler og sat senter/left out på SVS As EQ1:, kan du gi meg tips om hvor signalkabelen skal inn på reciveren, roter noe jxxxlig ??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei Arntost, jeg ser du kjører samme reciver som meg og jeg sliter med og koble signalkabler mellom alle kanaler og sat senter/left out på SVS As EQ1:, kan du gi meg tips om hvor signalkabelen skal inn på reciveren, roter noe jxxxlig ??
    Du har to sett med utganger til alle 7 kanalene. Du har pre out til alle 7, der har du vel subben koblet til regner jeg med, og også hvis du har effektforsterker. Ved siden av disse har du analoge utganger til alle kanalene. Det er her du kan koble en og en kanal til EQ1 for å sette alle høytalere like. Husk at du må inn på Onkyoen og sette den analoge utgangen til Multich, så må du velge Multich på audioselect på fjernkontrollen. Så kan du ta en og en kanal og sette til 75db.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppkobling ?

ok

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs As Aq 1

Tja da er første plot ferdig for en før og etter kalibrering utført, vet ikke helt om plottet vil vises bra, men jeg er godt fornøyd med bassen etter og ha tatt i bruk SVS AS AQ 1, har fjernet vedlegget skal prøve og legge ut nytt plot senere

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja da er første plot ferdig for en før og etter kalibrering utført, vet ikke helt om plottet vil vises bra, men jeg er godt fornøyd med bassen etter og ha tatt i bruk SVS AS AQ 1
    Kan ikke si annet enn at jeg er imponert over resultatet.
    Grattis med ny bass 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Tror jeg havner på rundt 8 :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja da er første plot ferdig for en før og etter kalibrering utført, vet ikke helt om plottet vil vises bra, men jeg er godt fornøyd med bassen etter og ha tatt i bruk SVS AS AQ 1
    Det må jeg si.....:shock:..ikke rart denne trylleboksen er et must i hvert anlegg med litt vanskelige rom!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også satt opp min og kjørt en korrigering. Noe jeg synes er litt rart ikke er nevnt, er at resultat-målingen (etter-grafen) er ikke en måling i det hele tatt, men et resultat av hva de kalkulerte filtrene teoretisk skal gjøre med frekvenskurven. Når man har kjørt gjennom målingene for de forskjellige posisjonene med mikrofonen og forteller programmet at man ikke har flere posisjoner og måle, regner programmet ut filtrene og presenterer resultatet. Man hører ikke en lyd fra høyttalerene i denne prosessen, dvs. ingen måling blir foretatt av resultatet.

Når det er sagt, så stemmer etter-grafen ganske greit med det faktiske resultatet, men den er ganske unyansert.

Vedlagt er mine resultater, SVS-grafene og målinger før og etter korrigering foretatt med Room EQ Wizard m/Behringer målemikrofon smooth'et til 1/3 oktav. Regner med det er innlysende hva som er før og etter

Når det gjelder hørbar forskjell så er det selvsagt bedre etter korrigering, men jeg har også trøbbel med nivået på subben. Det hadde jeg også imidlertid før jeg koblet opp AS-EQ1, for av en eller annen grunn virker det som om Yamahaens test-signal for subben er altfor høyt, som fører til at subben stilles altfor lavt. Jeg må øke subben med 7-8 dB før jeg får bass tilsvarende om jeg kjører frontene som large. Kurven jeg måler med REW sier det samme, når jeg justerer opp subben for å få en flatest mulig kurve når jeg kjører en fullfrekvensmåling med frontene som small, er testsignalet fra subben 7-8 dB høyere enn fra de andre kanalene.

I tillegg til det er de mest hørbare problemene i rommet mitt i området mellom 100 og 200 Hz, så jeg må uansett kjøre fullfrekvenskorrigering, noe jeg planlegger å gjøre på PC'n siden jeg spiller musikken derfra uansett., og korrigeringen i Yamahaen er altfor dårlig. Jeg skal teste Audiolense som kjører samme type filtre som Audyssey og også sammenligne hva det gjør for subben med det AS-EQ1 gjør. Faktisk regner jeg med at Audiolense kan gjøre jobben like godt, og i så fall går AS-EQ1 i retur. Blir uansett morsomt å teste, og kommer tilbake med resultater når jeg får gjort det om 3-4 uker.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg skal teste Audiolense som kjører samme type filtre som Audyssey og også sammenligne hva det gjør for subben med det AS-EQ1 gjør. Faktisk regner jeg med at Audiolense kan gjøre jobben like godt, og i så fall går AS-EQ1 i retur. Blir uansett morsomt å teste, og kommer tilbake med resultater når jeg får gjort det om 3-4 uker.
    Ja, det blir spennende å se hva du får ut av en sammenligning. Audiolense gjør vel det samme når det gjelder resultat, den viser en frekvenskurve den mener er tilsvarende resultatet - uten å måle.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg synes er litt rart ikke er nevnt, er at resultat-målingen (etter-grafen) er ikke en måling i det hele tatt, men et resultat av hva de kalkulerte filtrene teoretisk skal gjøre med frekvenskurven.
    Alle målesystemer gjør dette, også de som er i de ulike receiverne.

Jeg har også irritert meg grønn over hvorfor absolutt INGEN av dem foretar en sjekkmåling til slutt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...for av en eller annen grunn virker det som om Yamahaens test-signal for subben er altfor høyt, som fører til at subben stilles altfor lavt. Jeg må øke subben med 7-8 dB før jeg får bass tilsvarende om jeg kjører frontene som large. Kurven jeg måler med REW sier det samme, når jeg justerer opp subben for å få en flatest mulig kurve når jeg kjører en fullfrekvensmåling med frontene som small, er testsignalet fra subben 7-8 dB høyere enn fra de andre kanalene.
    Kurven du har lagt ut bekrefter jo også det du sier. Nivået er etter forholdene vesentlig lavere enn det de bør være, skal du oppnå en god og integrert bassgang.

Når det er sagt; du kan vel telle på én finger de receiverne som faktisk klarer å legge suben på korrekt nivå. De havner som regel 5-8dB under det nivået de bør ligge på.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan mann manuelt kontrolere innstillinger som hvor mye subw. skal falle av under subsonic ???

Eventuelt andre instillinger en kan velge selv ????

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kan mann manuelt kontrolere innstillinger som hvor mye subw. skal falle av under subsonic ???

Eventuelt andre instillinger en kan velge selv ????
    Foreløpig så kan du ikke endre på kurvene selv. Det er snakk om mulighet for dette ved software-oppgradering, men når det kommer er vanskelig å si.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Foreløpig så kan du ikke endre på kurvene selv. Det er snakk om mulighet for dette ved software-oppgradering, men når det kommer er vanskelig å si.
    Det er en funksjon som skulle vært tilstede når det er så mye forskjeller fra subw. til subw.
    Spessielt kansje for svs sine Ultra13 som faller av bare 12dB/okt.

Tror det må fiskes litt etter når oppdateringen kommer til eq1.

Side 7 av 37 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •