Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 33 av 37 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 737
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer litt på dette eg og hva som er greiest å bruke av Behringer og svs`en. Har to sonosubber og driver dem med en p.a forsterker. virker jo veldig fristende å bare koble opp en slik svs eq og la den ordne biffen. Men hva visst man ikke blir fornøyd med resultatet? har man da ingen mulighet for å korrigere på kurver og forskjellige settings?
    Behringeren virker jo mye mer medgjørlig dersom man vil endre på ting.
    Minuset med den er vel at det er litt mer å sette seg inn i, men verdt ekstrajobben kanskje?
    koster jo halvparten og...hmmm....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke tro at det er bare å plugge i EQ1 og tro at det på magisk vis blir fantastisk på første forsøk. Det er prøv og feil metoden som gjelder her også. Det er snakk om å implementere mulighet for house curve i en senere firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei eg tok kanskje litt i der , eg mente at siden SVS`en har automatisk korreksjon så gjør den vel kanskje ting litt enklere? er bare litt synsing og grubling fra min side så ta det med en kilo salt 8)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Slettet-
    FAQ er en fin ting.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    Nei eg tok kanskje litt i der , eg mente at siden SVS`en har automatisk korreksjon så gjør den vel kanskje ting litt enklere? er bare litt synsing og grubling fra min side så ta det med en kilo salt 8)
    Den gjør en veldig bra jobb, men ikke nødvendigvis på første forsøk.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sva As Eq 1

Hei, jeg lurer på om den nye reciveren min Onkyo TX-NR3007 vil takle jobben på kaliberingsiden slik at min SVS AS EQ 1 blir overflødig siden denne reciveren har to forskjellige utganger på sub siden, håper noen har inspill på dette ??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, jeg lurer på om den nye reciveren min Onkyo TX-NR3007 vil takle jobben på kaliberingsiden slik at min SVS AS EQ 1 blir overflødig siden denne reciveren har to forskjellige utganger på sub siden, håper noen har inspill på dette ??
    Selv om receiveren din har to sub utganger vil den likevel kalibrere de som en enhet, og ikke som to separate suber som deretter "legges sammen" slik som SVS AS EQ 1. Om den nye receiveren din vil takle kalibreringsjobben bedre enn SVS AS er det vel best å teste selv i ditt rom med dine ører når du har begge for hånd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo'en Audessey Multieq XT?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen Surround Recievere som kan måle seg med ASEQ1 med tanke på SUB kalibrering. Ihvertfall ikke hvis man har flere SUB tilkoblet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er ikke noen Surround Recievere som kan måle seg med ASEQ1 med tanke på SUB kalibrering. Ihvertfall ikke hvis man har flere SUB tilkoblet.
    Takker for svaret, ja da blir SVS AS EQ 1 stående til kalibrering av PB 13 Ultra og PB 10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Z11...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Z11...
    ...og Denon 4810.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Z11...

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...og Denon 4810.
    Tvilsomt. Har ikke hørt med Denon'en, men har hørt med Z11'en. Med 2 SUB'er var ihvertfall ikke den like bra som ASEQ1. Men for all del, får dere det like bra til med en av disse Recieverene, så er jo det bra for dere :-)

Edit:

Ser ut som Denon 4810 har samme chip som min Onkyo 807 har ( selvsagt mulig jeg har blinkset her ). Isåfall merker jeg god forskjell ved å kjøre kun 807'en, og når jeg kjører både den og ASEQ1, hos meg, og jeg har ikke engang ett veldig vanskelig rom.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ1 har jo to sub-utganger, kan man designe et delefilter selv på ene utfangen?
    F.eks et bandpass-filter til en DIY romperister bestående av 2 stk 10" elemter montert i en recliner, de har lite fornuftig å komme med over ~40hz og heller ikke under ~20hz

Etter å ha brukt den fantastiske søkefunksjonen, så fant jeg dette:
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    For å svare på spørsmålet ditt, så har AS-EQ1 ikke delefilter. Så det må du ha i subben eller subforsterkeren hvis ikke du har receiver/prosessor med sub-utgang.
    I håp om at det har kommet noen oppdateringer eller noe annet så lar jeg spm stå

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    EQ1 har jo to sub-utganger, kan man designe et delefilter selv på ene utfangen?
    F.eks et bandpass-filter til en DIY romperister bestående av 2 stk 10" elemter montert i en recliner, de har lite fornuftig å komme med over ~40hz og heller ikke under ~20hz

I håp om at det har kommet noen oppdateringer eller noe annet så lar jeg spm stå
    (PSSSST; Behringer DCX2496 har 3 innganger, 6 utganger, og kan gjøre akkurat det du vil ganske enkelt på PC'n. ....... og den får du ca for under 3000 ..., men du trenger målemic i tilegg for å teste justeringene dine.

Rommet mitt før DCX2496)
    Rommet mitt etter DCX2496
    ... og best av alt; du kan lage forskjellige profiler (over 60) for hvordan du vil justere ting... Party = ekstra bass... etc etc etc)

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å ta backup av oppsettet og innstillinger som EQ1 lager?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg har fått med meg ihvertfall.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og skummer info angående fremgangsmåte for kalibrering med ASEQ1 i versjon 3.2. Er det slik at, med den nye versjonen, så autokalibreres ikke recieveren først men helt til slutt?

Altså:
    1. Level matche sat (Kan jeg bruke multichannel center input her?Alle mine høytalere er like og vil gjerne matche sub mot senterkanal).
    2. Level matche sub 1
    3. Level matche sub 2
    4. Kjør ASEQ1 sub kalibrering
    5. Kjøre Audyssety MultEQ i reciever
    6. Ferdig?

Jeg blir litt forvirret av å lese manualen spesielt med hensyn til gammel og ny versjon?
    Lurer også på hvordan jeg "nullstiller" min Onkyo PR-SC86 før jeg begynner for å bli kvitt gammel romkorreksjon mht til kalibreringen mot "SAT". Setter jeg alle nivåene til 0 dB igjen eller bare slår av korrigeringen som sette den til "none" eller hva nå valgene er? Er litt nek på dette her kjenner jeg. Noen som forstår hva jeg mener? Er vel på et såpass grunnleggende nivå det spørsmålet her at folk sikkert ikke tenker over at jeg kan lure på det. Lag gjerne en nummerert liste for å feie enhver tvil til side.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan jobber eq1 ?

Tar den og jobber med fasen for en bedre frekvens responsen i stedet for og gå på med eq så lite som mulig ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den bedre enn Deonon 4311 da? :P