Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 28 av 37 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 737
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Individuell kalibrering av 2 subwoofere har AS-EQ1 også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Individuell kalibrering av 2 subwoofere har AS-EQ1 også.
    Jeg har fått med meg det. Jeg bare lurte på om den er bedre siden 5507'en også har det. Men Jeg ligger ikke an til å ha råd til 5507 ennå så EQ1'en får duge.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva med f.eks. Onkyo PR-SC557 som har individuell kalibrering av 2 sub'er. Er EQ1 fortsatt bedre?
    Har 5507 noen form for justeringsmuligheter? Min 1007 kjører MultEQ-XT korreksjon ja, seperat for to suber, men den har null form for justering i etterkant, det er enten av eller på det! Og jeg vil tro at en EQ1 på akkurat det punktet er mye mer fleksibel, den bør ihvertfall være det

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har 5507 noen form for justeringsmuligheter? Min 1007 kjører MultEQ-XT korreksjon ja, seperat for to suber, men den har null form for justering i etterkant, det er enten av eller på det! Og jeg vil tro at en EQ1 på akkurat det punktet er mye mer fleksibel, den bør ihvertfall være det
    Har ikke ASEQ1 heller. Den står å jobber masse med å regne ut hva den skal fikse, men når den er ferdig så har man bare oppsettet den lagde. Man kan ikke justere hva den har gjort i etterkant. Har vært snakk om at det kanskje skal komme i en oppdatering etterhvert, men hadde ikke satset på at det gjorde det.

Kan legge til at jeg ikke har noe behov for å justere noe etter den er ferdig heller, for hos meg å de fleste andre jeg har hørt med som har testet den har den gjort en knall jobb
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har sagt at det skal komme mulighet for housecurve i en senere firmware, men de har også sagt at poenget med denne er å få flatest mulig kurve. Så vi får si som Ben: Time vill sjov.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt opp EQ1'en. En ting jeg legger merke til er at når EQ1'en slås på så gir den et pop til sub'ene. Har flere vært ute for det samme?

Min 663 har to subutganger som receiveren behandler som én. Nå har jeg koblet til begge utgangene til EQ1'en og valg dual discrete. Er dette rett, eller kan jeg like gjerne bruke bare én utgang fra receiver og velge 1 inn og 2 ut på EQ1?

EDIT: Dette var den mest effektive måten å drepe bassen på så langt. Jeg liker den ikke ennå. Leveleringen mellom fronten og sub'ene gjør at jeg må ha volumet på receiveren nesten opp på 0 og gain på sub'ene på halv. Etter YPAO så ligger level på sub på -8 og fronter på +7,5 og +8,5. Vil ikke ha det sånn. Det ble ikke bra lyd av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt opp EQ1'en. En ting jeg legger merke til er at når EQ1'en slås på så gir den et pop til sub'ene. Har flere vært ute for det samme?
    En regel er at man slå på denne måte: source -> pre -> forsterker -> høyttaler
    og av omvendt (høyttaler -> forsterker -> pre -> source).

Da unngå du en del pops som kan skade elektronikken din

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av? *klø nøtt*

Er det noen grunn til å drive å skru av og på, da?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke noe gøy med det "ploppet" i subbene da.
    Jeg har samme på min Behringer.
    Derfor har jeg montert egen bryjter på "subkursen" i det elektriske anlegget.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Skru av? *klø nøtt*

Er det noen grunn til å drive å skru av og på, da?
    Nei, den får nok bare stå på.

Og glem det jeg skrev i edit'en lengre oppe. Etter å ha kjørt kalibreringen på nytt og hoppet over AutoEQ assist og målte 3 ganger uten å flytte mic'en så er jeg nå i ferd med å drepe huset med "Bass, I love you". For å sitere en kjent animert karakter: Jebez! Og jeg kan trygt si at den kalibreringen jeg gjorde manuelt før var rævva i forhold til dette. Jeg sitter bare og ler.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler at du bruker minst 15 forskjellige målepunkter på boksen. Da vil det bli enda bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vanlig Audyssey-praksis gjelder for denne boksen så er det en fordel med så mange målepunkter som mulig, og gjerne spredt over et lite område. Gi boksen informasjon om rommet den skal korrigere, så har den bedre forutsetninger for å gjøre en god jobb.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler at du bruker minst 15 forskjellige målepunkter på boksen. Da vil det bli enda bedre.
    Jeg prøvde 6 forskjellige målepunkter på første forsøk og det sugde apeballer. Jeg skal prøve meg litt fram, men det får bli over helga. Når ungene er hjemme så kan jeg ikke dra på så høyt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var rundtom så mange målepunkter jeg kjørte, men alle fordelt rundt forbi i 3seteren som jeg har som sweetspot. Mesteparten var i selve sofaen, men kjørte vel 3 rett foran å 3 rett bak den hvis jeg ikke husker helt feil. Dette funket best hos meg. Dårligst ble det med kun en måling i sweetspot. Det hørtes helt fryktelig ut.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne noen målepunkter over og under øre høyde også.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var den mest effektive måten å drepe bassen på så langt. Jeg liker den ikke ennå. Det ble ikke bra lyd av dette.
    Og glem det jeg skrev i edit'en lengre oppe. Etter å ha kjørt kalibreringen på nytt og hoppet over AutoEQ assist og målte 3 ganger uten å flytte mic'en så er jeg nå i ferd med å drepe huset med "Bass, I love you". For å sitere en kjent animert karakter: Jebez! Og jeg kan trygt si at den kalibreringen jeg gjorde manuelt før var rævva i forhold til dette. Jeg sitter bare og ler.
    Er imponert over hvor fort folk løper på nett å klager over ting før de virkelig har fått testet litt frem å tilbake. 1.5t etter du dømte den nedenom å hjem sitter du bare å gliser. Å du er antagligvis enda ikke helt i mål med hva den er god for. Av å til er det kanskje lurt å teste litt før man sutrer over ett produkt på nettet.....?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er imponert over hvor fort folk løper på nett å klager over ting før de virkelig har fått testet litt frem å tilbake. 1.5t etter du dømte den nedenom å hjem sitter du bare å gliser. Å du er antagligvis enda ikke helt i mål med hva den er god for. Av å til er det kanskje lurt å teste litt før man sutrer over ett produkt på nettet.....?
    Hehehe Det er viktig for folk å se at man kanskje ikke lykkes på første forsøk, men at det kan bli bra på neste vet du.

EDIT: Hørte ikke særlig forskjell på Transformers-testen da, men... Det er ihvertfall hørbar forskjell på musikk.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I maks trøkk vil du nok ofte heller "miste" litt da ASEQ1 roer ned den voldsomme bassen helt i bunnen som de fleste rom gir. Test litt filmscener der det er mye forskjellig bass. Flight of the Phoenix, The Incredible Hulk, Iron Man og War Of The World for å nevne noe hørte jeg forkskjell på med en gang. Mye mer nyanser, å ikke bare ett helsikes trøkk helt i bunnen som overdøver alt annet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok se litt film i helga, ja. Jeg kan forresten ikke si at jeg har savnet noe på film heller så hvis jeg merker forskjell i positiv retning der så er det bare en bonus i forhold til det jeg har fått på musikk. Men i Hulk-scenen rundt lydkanon scenen så merket jeg at det ble mer nyansert, detaljert alt som foregikk med hensyn til skudd og annet "bråk".

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte flere kalibrering i går etter at ungene hadde lagt seg. Ene gangen med 20 punkter rundt stolen og andre gangen med en håndfull punkter rundt stolen. Det er ikke til å komme ifra at hos meg så blir det best resultat med 3 målinger uten å flytte mikrofonen. Det gir en rimelig flat kurve fra 40 til ca 1718hz og en svak stigning fra 40 til 100hz. Jeg har ikke sjekka kurven andre steden enn der jeg sitter for jeg ser uansett film alltid alene så da spiller det ingen rolle hvordan det er i resten av huset. Det høres veldig bra ut på musikk og skal prøve å få sett litt film i løpet av dagen/kvelden for sjølenganj kom og kidnappa ungene.

Side 28 av 37 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •