Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 25 av 37 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 737
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høyreklikk, og velg "lagre som".
    Da timer det ikke ut, og du kan lese den om og om igjen... ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde det óg, men det gikk ikke det heller. Men jeg prøvde i stad og da kom den med én gang.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postet denne i SVS sin offisielle tråde, men er kanskje her den hører hjemme.

Så forøvrig "The Incredible Hulk" på nytt igjen igår, men for første gang med AS-EQ1 i oppsettet. Kan med hånden på hjertet si dette løftet lydbildet endel i mitt rom, å jeg hadde ikke engang ett veldig vanskelig rom før jeg koblet opp AS-EQ1 'en. Er så mye mer nyanser i bassen nå, i forhold til før når det omtrent tok helt av uansett i den filmen. Dual Ultra's og AS-EQ1 er en knall kombinasjon
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et dumt spørsmål, men klarte å fullstendig rote til oppsettet nå...
    Får ta basics først, er det en vanlig RCA-kabel (bare den rød-enden f.eks.) jeg skal bruke mellom SAT-utgangen og receiver?
    Og kan noen bare markere hvor på receiveren jeg bør sette i kabelen (vedlagt bilde)?
    [SPOILER][/SPOILER]

Var ikke så lett å sette seg inn i dette her … Spesielt ettersom jeg såvidt klarer å navigere meg i GUI-en til RXV3900, og mange av funksjonene er helt gresk Tror jeg har mye googling og lesing foran meg nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Nok et dumt spørsmål, men klarte å fullstendig rote til oppsettet nå...
    Får ta basics først, er det en vanlig RCA-kabel (bare den rød-enden f.eks.) jeg skal bruke mellom SAT-utgangen og receiver?
    Ja, det er en vanlig RCA kabel, kobles til på inngangene "multi ch input" på "Front" (venstre eller høyre).

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så at det kun skal komme ut lyd fra venstre høyttaler under kalibreringen og målingene som SVS AS-EQ1 foretar?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttårstilbud på denne. 5990kr. Har såååå lyst på. Skal, skal ikke... Har egentlig annet å bruke pengene på. Hmmm. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Er det så at det kun skal komme ut lyd fra venstre høyttaler under kalibreringen og målingene som SVS AS-EQ1 foretar?
    Ja, det stemmer... EQ1 sender et signal via reciver og ut på den venstre høyttaleren, og til suben sender den signalet direkte. Altså den kalibrerer suben mot den venstre høyttaleren.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nyttårstilbud på denne. 5990kr. Har såååå lyst på. Skal, skal ikke... Har egentlig annet å bruke pengene på. Hmmm. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!
    Ikke noe å vente med..:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad jeg venta. Leste av strømmen idag og for å si det sånn så blir det IKKE EQ med det første.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg visst bestilt en EQ1 allikevel. Må vel samle flasker for å betale strømregningen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste invisteringen jeg har gjort til SUB'ene mine ihvertfall. Blir kvitt noe av det aller sykeste i dypet (Ultra'er uten ASEQ1 ble alt for voldsomt helt i bunnen hos meg) å lyden ble mye mer "tight" pluss samspillet mellom SUB'er å fronter ble helt sykt mye bedre.

Sitter igjen med et anlegg som ikke har en 15db økning nedover i registeret, men istedet høres ut som jeg kun har fronter som går flatt ned til 8 - 9 Hz :twisted:
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sitter igjen med et anlegg som ikke har en 15db økning nedover i registeret, men istedet høres ut som jeg kun har fronter som går flatt ned til 8 - 9 Hz :twisted:
    Skal du "høre" dette, må du faktisk ha en slik økning. Dette fordi opplevd nivå krever en vesentlig kraftigere økning av nivå nedover i registeret.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter flat kurve. Jeg har sluttet å skru opp LFE etter YPAO og lydopplevelsen ble mye bedre. Jeg håper det gir forbedring på både film og musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikek tid til å lese hele tråden her, men..

Har noen sammeliknet med MultEQ XT og to subber?

Står mellom en AS-EQ1 og en Emotiva XPA-5, og jeg prøver å finne ut hva som gir mest bang for the buck.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Skal du "høre" dette, må du faktisk ha en slik økning. Dette fordi opplevd nivå krever en vesentlig kraftigere økning av nivå nedover i registeret.
    Jeg er uenig der. ASEQ1 skal jo lage en helt rett kurve, å jeg har aldri hatt så mye informasjon i SUB'ene noensinne. Som jeg skrev på en post for noen sider siden. Hadde rimelig fin kurve før, med en økning ned mot 10Hz. Etter ASEQ1 kom i hus å jeg så The Incredible Hulk igjen så merket jeg sinnsykt mye mer informasjon i LFE signalet. (vet det ikke er mer informasjon enn før) men tror rett å slett økningen nedover førte til at det dypeste overdøvet alt annet. Er ikke den eneste som har merket dette, da de fleste tester jeg leser nevner det samme som jeg gjør. Flystyrten i Flight of the Phoenix er en annen scene som ble sinnsykt mye bedre etter ASEQ1 kom i hus. Kan remse opp en haug andre filmer jeg har sett før å etter ASEQ1 kom i hus som er blitt MYE bedre, men ser ikke helt vitsen.

Joda, det er kanskje ikke like "BRUTALT" i noen av scenene med de dypeste frekvensene som før, men jeg kan ihvertfall aldri tenke meg å gå tilbake.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg håper det gir forbedring på både film og musikk.
    Det blir det. Som jeg har nevnt før så hadde jeg rimelig fin kurve fra før, men føler alikevel det er natt og dag slik det var før, og slik jeg har fått det nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2 stk Ultra 13 subber, en fremme og en litt bak. Er helt avhengig av EQ1 for å få det til å høres bra ut. Er litt usikker på nivået på subbene da. Når jeg har kjørt hele prosedyren med EQ1 og deretter måler frontene og subene må jeg justere opp subbene med ca 7 db for å få lik db som frontene. For meg høres det riktig ut også.Har ikke forsket så mye på dette etter alt kom på plass, har vært lite hjemme i det siste. Håper å ta litt igjen snart, prøve og kjøre flere målinger og se og høre på hva som blir best.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du øker SUB nivået for å få det til å spille like høyt som resten av høytalerene i oppsettet.. Dette måtte jeg også gjøre, men husker dog ikke hvor mye jeg måtte øke de.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg økte LFE før etter anbefaling fra medlemmer på forumet og fordi jeg syntes at det hørtes tøft ut, men det gjør jeg ikke lengre. Basseffektene kommer fram mye bedre med LFE etter YPAO-standard og gain på sub på kvart i stedet for halv som jeg hadde før. Faktisk så tror jeg at et skikkelig kalibrert oppsett med alle kanaler til LARGE hadde vært det ultimate for da har sub'ene bare LFE-sporet å spille. Det må bli når lotto'en slår til.

Side 25 av 37 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •