Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man må følge oppskriften slavisk... og det er gjort ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen
    Har snakket med lsound i dag, de sier at man skal droppe sat left greiern.
    Har koblet inn sub a og sub a out. Har prøvd med 2 forskjellige basskasser og signal kabler, og alt skal tilsynelatende være koblet korrekt.
    Men ingen lyd kommer av basskassene. Denne eq1 må jo være deffekt eller noe slikt..

EJ
    Skulle du droppe SAT målingen Hørs merkelig ut.... Uansett, siden du har klarer å få lyd igjennom "SAT out" på AS-EQ1 så har du kommet så langt at du også burde få lyd på "SUB A out". Det skal jo bare være et tastetrykk på PCen så velger du lyd til SUB kontra SAT. Det kan jo da nesten høres ut som den er defekt.

Har du prøvd å feilsøke litt? Feks får du pink-noise ut på suben hvis du kobler den til "SAT out"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Skulle du droppe SAT målingen Hørs merkelig ut.... Uansett, siden du har klarer å få lyd igjennom "SAT out" på AS-EQ1 så har du kommet så langt at du også burde få lyd på "SUB A out". Det skal jo bare være et tastetrykk på PCen så velger du lyd til SUB kontra SAT. Det kan jo da nesten høres ut som den er defekt.

Har du prøvd å feilsøke litt? Feks får du pink-noise ut på suben hvis du kobler den til "SAT out"?

Det viser seg nok til og kunne være noe defekt i denne eq1.

Pakket ned og retuneres på mandag. Og er noe usikker om jeg faktisk vil ha en ny en tilbake. Vond smak i munnen etter denne opplevelsen

EJ

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er noe usikker om jeg faktisk vil ha en ny en tilbake. Vond smak i munnen etter denne opplevelsen
    Det er jo forstålig at man blir litt usikker på om man vil ha det samme produktet tilbake, men jeg tror ikke det demper kjangsen for at ditt alternative produkt ikke kan være defekt. Selv dem best kvalitetsprodukter feiler inne imellom. Du er den første her på forumet som har hatt problemmer med denne, så jeg tror du kan trykt få en ny tilbake :wink:. Boksen gjør en meget god jobb for dem som har en del utfordringer i rommet, så den er verdt å prøve ut, for dem som har da to suber så er den gull verdt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    SVS-versjonen er vel bare til subwoofere (2 stk) slik jeg har forstått det.

Det finnes dog et slik produkt som du etterlyser, men jeg tipper det kanskje er i en litt annen prisklasse?
    Og hva heter denne? Og pris? Er denne kun for rent hjemmekino eller like bra som i Stereo? Noe linke eller test? Hadde en Copland DC205 og den var ga et løft i mitt system i alle fall..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg nok til og kunne være noe defekt i denne eq1.

Pakket ned og retuneres på mandag. Og er noe usikker om jeg faktisk vil ha en ny en tilbake. Vond smak i munnen etter denne opplevelsen

EJ
    Hei Espen. Det er bare å beklage at din AS-EQ1 ikke fungerer. Vi har så langt ikke hatt noen defekte enheter, men som med all annen elektronikk så kan feil oppstå. Om du ønsker å få tilsendt en ny skal du bare kontakte oss og feilmelde den. Vi vil da sende deg en ny sammen med en pakkseddel slik at du kan sende den du har tilbake til oss for vår regning.

Angående den feilen som du opplever, så sier den softwareansvarlige hos SVS at det kun er to ting ved siden av hardware problemer som kan fremkalle den

1 At den er satt til 1 in 1 out og subben er tilkoblet utgang B
    2 At utgangen som den er koblet til er satt til Zone 2

Om vi ser bort fra kabling, så er det testsignalet som kommer ut fra AS-EQ1 temmelig lavt, og om gain på subwooferen er satt meget lavt kan det være at man hverken hører noe eller at AS-EQ1 registrerer signalet. Det er i tillegg til defekt hardware de eneste mulige feilkilder som finnes og er det ingen av disse som her er synderen vil vi gjerne straks sende deg en ny enhet.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om alle nettbutikker hadde hatt sånn service innstilling som gutta hos Lsound. Dette er jo helt toppers!!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva om alle nettbutikker hadde hatt sånn service innstilling som gutta hos Lsound. Dette er jo helt toppers!!!
    +1

Ingen tvil om at nivået opprettholdes på tvers av staben! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har hatt denne boksen i ca en mnd nå. Synes ikke jeg kan høre stor på
    forsjell på av/på. Synes også den fjerner veldig mye av trøkket/bunnen.
    Med to pc12 pluss, burde det sparke godt unna, men jeg må faktisk etter kalibrering, fysisk skru opp på subber og skru sw på receiver opp mange db. Dette virker veldig rart. Bruker jeg kun eq i receiveren er ikke dette noe problem i det hele tatt. Noen som har merker seg noe likt.
    Er dette normalt, går nok denne på bruktbørsen ganske snart..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Tenkte også på en annen ting. Har jeg koblet denne riktig?
    Da man måler left ch, subb1, subb,2 skal alt være rundt 75db. Da må jeg kjøre receiver helt opp til -10MA.
    Dette synes jeg kansje er litt høyt. Hvis subbene er 75 db på -10MA, vill jo disse ikke spille høyere enn ca 85db på 0MA. Hvis jeg tenker riktig nå da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke pioneer og holde 85dB med mastervolum på -20dB ???

eq1 måler med referanse 75dB så subens nivå må heves i etterkant til det mann ønsker. Om du bruker 75dB som din referanse så kansje du legger sub på 80dB.

Grunnen til eq1, tja si det... jeg tipper det er så den ikke tar livet av små suber når den måler og endrer responsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Klarer ikke pioneer og holde 85dB med mastervolum på -20dB ???

eq1 måler med referanse 75dB så subens nivå må heves i etterkant til det mann ønsker. Om du bruker 75dB som din referanse så kansje du legger sub på 80dB.

Grunnen til eq1, tja si det... jeg tipper det er så den ikke tar livet av små suber når den måler og endrer responsen
    Det er der jeg lurer på om jeg har koblet riktig. Spiller jeg fra blueray spilleren trenger jeg ikke lenger enn ca -35db. Kansje ikke så høyt engang. Har ikke prøvd med samme frekvens/ tone fra den.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Det er der jeg lurer på om jeg har koblet riktig. Spiller jeg fra blueray spilleren trenger jeg ikke lenger enn ca -35db. Kansje ikke så høyt engang. Har ikke prøvd med samme frekvens/ tone fra den.
    Det er sakt at når en skal kalibrere så må den kobles til en av kanalene i front eller center.

Enten 1 eller 2 kabler fra pre-out på reciver til inngangen på eq1.
    Har du fulgt oppskriften til eq1 så har fu koblet riktig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke jeg kan høre stor på
    Med to pc12 pluss, burde det sparke godt unna, men jeg må faktisk etter kalibrering, fysisk skru opp på subber og skru sw på receiver opp mange db.
    Jeg synes du snakker litt mot deg selv her, du bør kansje legge ut noe kurver.

Det er ikke uvanlig at rommet gir en høy peak rundt 30hz, den boksen vil prøve å dempe den. Det vil nok kunne oppfattes som at man mister en del trykk, men det blir mer korrekt. Jeg følte litt det samme som du når jeg fikk denne boksen, men etter å ha hørt på den en stund så var det helt uaktuelt å gå tilbake.

At du må skrue opp så mye synes jeg er rart, du skal få et relativt godt nivå etter etter kalibering, men jeg tror det er ganske vanlig å øke nivået 5-6db etter kalibrering. Du har sikkert følgt manualen slavisk, men du bør være nøye med plassering av mikrofonen under kalibreringen, blir man ikke helt fornøyd så gjør det om igjen med nye plasseringer. Hos meg utgjør det ganske store forskjeller...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har hatt denne boksen i ca en mnd nå. Synes ikke jeg kan høre stor på
    Med to pc12 pluss, burde det sparke godt unna, men jeg må faktisk etter kalibrering, fysisk skru opp på subber og skru sw på receiver opp mange db. Dette virker veldig rart. Bruker jeg kun eq i receiveren er ikke dette noe problem i det hele tatt. Noen som har merker seg noe likt.
    Er dette normalt, går nok denne på bruktbørsen ganske snart..
    Hvis du hadde bra kurve før EQ og liker økning av bass nedover i frekvensene så vil du nok bli skuffet. Hele poenget med EQ'en er å få flatest mulig kurve. Men selger du den billig så tar jeg den gjerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sakt at når en skal kalibrere så må den kobles til en av kanalene i front eller center.

Enten 1 eller 2 kabler fra pre-out på reciver til inngangen på eq1.
    Har du fulgt oppskriften til eq1 så har fu koblet riktig
    Det er litt denne oppskriften jeg lurer litt på. Det fulgte ikke med noe koblingskjema, men har koblet fra EQ og inn på en kanal på receiver.
    Skal sjekke at den står koblet riktig!!

Det trykket som var da mann spilte musikk, som føltes i kroppen er liksom borte. Det samme med buldringen som satt i hele kroppen, på eksplosjoner og lignende.

Dette var merkelig!!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trykket som var da mann spilte musikk, som føltes i kroppen er liksom borte. Det samme med buldringen som satt i hele kroppen, på eksplosjoner og lignende.

Dette var merkelig!!
    En forutsetning for å kjøpen denne boksen er at man har et rom som er vanskelig mht bassrespons. Selv så hadde jeg en dipp på 12 db rundt 50Hz og en peak på 6 på rundt 30Hz.

På film så var det ikke så veldig hørbart med en gang siden rumlebassen var der til gangs.
    Etter at EQ1 kom i hus så ble responsen en mye jevnere kurve.
    Plutselig låt musikk mye bedre med subbene på, og bassen i filmene ble mer hardtslående og ikke bare kjellerdyp rumling.

Mulig du liker kurver som ikke er flatest mulig. Det er jo også en tanke. Gøyfaktoren med denne boksen passer ikke alle og selv har jeg justert opp 2db på 31,5Hz på film for å få litt mer bass i det området.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt denne oppskriften jeg lurer litt på. Det fulgte ikke med noe koblingskjema, men har koblet fra EQ og inn på en kanal på receiver.
    Skal sjekke at den står koblet riktig!!

Dette var merkelig!!

Den bruksanvisningen jeg så på nett så grei ut og følge syns jeg da.
    Ser hvilke kabler som skal hvor også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bruksanvisningen jeg så på nett så grei ut og følge syns jeg da.
    Ser hvilke kabler som skal hvor også.
    Har sett litt på den. Ser at jeg har koblet på feil inngang på receiver. Sånn går det, da mann skal få det til å virke fortere enn gjerne klarer å jobbe. Får prøve en runde med kalibrering i morgen. :-D

Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •