Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 737
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men det står jo på side 14 at man skal hoppe over det å kalibrere hvor EQ1 gir et perfekt LFE signal og gå direkte til "channel config", og på side 32 i siste versjon av brukermanualen står det at man skal kjøre kalibrering av AVR tilslutt med dens egen mic.

AVR4308 er jo en "Audyssey-equipped AVR"

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg på jobb, så har ikke noe av dette foran meg, men mener bestemt på at man setter opp AVR kalibreringen først. Kommer ikke noen lyd ut av SUB når man holder på engang, for AS-EQ1 sender kun ett signal til AVR vi ikke hører. SUB justeringen skjer sist. Er forsåvidt grei guide mens man holder på.

Skal legges til at jeg surret litt i begynnelsen, men var overraskende lett når jeg først forstod ting å kom igang.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker også selv å forstå manualen slik, da det virker logisk.
    Men stusset over at det ikke er slik det står forklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilte spørsmålet fra post 419 til L-sound.

De bekrefter det som står i manualen, at det anbefales at de med Audyssey MultiEQ hopper over Auto EQ Assist og går rett på Channel config og avslutter med AVR'ens kalibrering når AS-EQ1 er kalibrert og tilkoblet.

Sitat:
    "Audyssey og SVS har kommet frem til at så lenge som det er snakk om MultEQ, så fungerer denne doble filtreringen fordelaktig, og derfor er det nå den foretrukne metoden for receivere med MultEQ. Man kan godt fremdeles benytte den forrige metoden, men SVS og Audyssey anbefaler nå denne."

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel Audyssey MultEQ på min Onkyo TX-NR807 også. Kanskje teste å kalibrere på den andre måten også da, å se om jeg merker forskjell. Får bli neste uke en gang, for er helt fullt på timeplanen fremover.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det tekniske skrivet som var med til den nye programvaren og firmwaren står det helt tydelig hvordan en skal kalibrere og hvilken rekkefølge som gjelder når en har receiver med audyssey.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    I det tekniske skrivet som var med til den nye programvaren og firmwaren står det helt tydelig hvordan en skal kalibrere og hvilken rekkefølge som gjelder når en har receiver med audyssey.
    Vet, men tenkte ikke over at jeg hadde kjøpt meg ny reciever med Audyssey romkorreksjon. Tenkte på romkorreksjonen som var i Pioneeren. Ja Ja, greit å få testet begge måter å gjøre det på

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vet, men tenkte ikke over at jeg hadde kjøpt meg ny reciever med Audyssey romkorreksjon. Tenkte på romkorreksjonen som var i Pioneeren. Ja Ja, greit å få testet begge måter å gjøre det på

Begynner alderen og melde seg ???

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gjelder dette samme fremgangsmåte på bare Audyssey, eller YPAO også?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Gjelder dette samme fremgangsmåte på bare Audyssey, eller YPAO også?
    Ut fra bruksanvisningen, så gjelder det kun vet Audyssey MultEQ.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rotete å lese den operatør manualen fra SVS synes jeg. Den skulle heller vært delt opp i flere seksjoner. Jeg brukte det tekniske skrivet når jeg kalibrerte nå sist.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Begynner alderen og melde seg ???
    Kan nok heller ha noe med saken å gjøre at jeg var fryktelig fyllesyk når jeg satt det opp :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og nettopp DERFOR sjekket jeg med alle målingene utført fra ETT punkt. Dermed er den "gjennomsnittlige" målingen rimelig opplagt...
    Dermed kan man ikke dekke seg bak DEN påstanden... ;-)
    Og dermed har du ikke gitt Audyssey informasjon om hvordan rommet påvirker lyden, egentlig. Audyssey bruker fellestrekk i lydbilde rundt om i de forskjellige målingene til å fastslå begrensninger i utstyr og vil ikke prøve å kompensere for dette for mye. Merk heller av faste punkter som måles både av Audyssey og REW, kjør en 'average' og se om ikke resultatet blir bedre. Å kjøre Audyssey på mange punkter og så forvente 'perfekt' kurve i ALLE punkt etterpå er svært optimistisk.

Det er også stor forskjell på hvor mange punkter du gir Audyssey å jobbe med. Vanligvis har man 8 punkter tilgjengelig i dagens receivere, og jeg får aldri godt resultat uten å bruke alle. Har men en CI eller pro utgave bør man bruke flere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kan nok heller ha noe med saken å gjøre at jeg var fryktelig fyllesyk når jeg satt det opp :lol:
    Ja... noe må en vel skylde på :-p hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering utført.

Stusset over at begge subbene kun ble målt separat i første målepunkt, og ble målt sammen i de resterende punkter.
    Når det anbefales å kjøre flere målinger i nesten samme punkt for å øke nøyaktigheten, er det rart at systemet skal kunne bestemme forskjellene på subbene med kun en måling.

Sub avstanden ble satt til 6,4 m, noe som i virkligheten er 3,5m. Dette ble satt likt av både EQ1 og AVR, så da er det vel utført en del kraftige faseforskyvninger.

Under level check måtte gain på sub settes ned til kvart.
    Lyden fra subbene under den avsluttende AVR kalibrering var uvanlig lav og lys.
    Trimlevel sub ved EQ1 ble -3,5, ved avsluttende AVR kalibrering ble den satt til +4,0.
    I følge veiledningen er dette rett utenfor det sam ansees å være en vellykket integrering.
    Mye av dette kan vel skyldes at level målingene blir lurt av veldig roomgain opp til 40Hz.

Resultatatet lyttemessig er jeg godt fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om vi etterhvert har en haug med fornøyde AS-EQ1 kunder har vi lagt merke til at det er noen få som etterspør muligheten for å skape en housecurve. Med tanke på dette har vi foretatt noen eksperimenter i "Lab L-Sound", og kommet frem til to forskjellige løsninger for å få denne på plass for de som ønsker det.

Begge går ut på å dempe den dypeste bassen under kalibreringen, og heldigvis byr svært mange av SVS' subwoofere på muligheten for nettopp det.

Første mulighet er Room Comp kontrollen. Vri den over til 'Small' når du kalibrerer, og når det er gjort, juster den i retning av 'Bypass' til der hvor at du oppnår den økningen i den dypeste bassen som du ønsker.

Den andre muligheten er å benytte den parametriske equalizeren til å dempe den dypeste bassen, for å så etter at kalibreringen er gjort lette på denne dempingen for å oppnå den økningen som man ønsker.

Håper at det hjelper! :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Selv om vi etterhvert har en haug med fornøyde AS-EQ1 kunder har vi lagt merke til at det er noen få som etterspør muligheten for å skape en housecurve. Med tanke på dette har vi foretatt noen eksperimenter i "Lab L-Sound", og kommet frem til to forskjellige løsninger for å få denne på plass for de som ønsker det.

Begge går ut på å dempe den dypeste bassen under kalibreringen, og heldigvis byr svært mange av SVS' subwoofere på muligheten for nettopp det.

Første mulighet er Room Comp kontrollen. Vri den over til 'Small' når du kalibrerer, og når det er gjort, juster den i retning av 'Bypass' til der hvor at du oppnår den økningen i den dypeste bassen som du ønsker.

Den andre muligheten er å benytte den parametriske equalizeren til å dempe den dypeste bassen, for å så etter at kalibreringen er gjort lette på denne dempingen for å oppnå den økningen som man ønsker.

Håper at det hjelper! :-D

Minner om tips jeg har gitt tidligere

Frisk og tilbake 100% nå da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei SVS AS-EQ1 er nettopp ankommet kinoen min, skal bruke den med en denon 3808a og svs PB12-Plus/2 .
    Og jeg i min tekniske klønet måte klarer altså ikke og få dette til og fungere, er kommet så langt at jeg har koblet sat center left, jeg får lyd i høyttaleren , og når jeg skal måøe basskassen men er det helt stille ? Hva har jeg evt gjort feil. Alt er tilkoblet strøm og volumet er kl 8 på basskassen.

Er det noen som step by step svar og kunne komme med ?
    Gjerne noen som har denon erfaringer.

Ej som er rimelig fortvilt over kjøpet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen
    Og jeg i min tekniske klønet måte klarer altså ikke og få dette til og fungere, er kommet så langt at jeg har koblet sat center left, jeg får lyd i høyttaleren , og når jeg skal måøe basskassen men er det helt stille ? Hva har jeg evt gjort feil. Alt er tilkoblet strøm og volumet er kl 8 på basskassen.

Er det noen som step by step svar og kunne komme med ?
    Gjerne noen som har denon erfaringer.
    Merkelig, det skal jo være grei skuring å få lyd i suben.... manualen beskriver godt hvordan du skal koble opp, og når du da kjører SVS-programmet på PCen så vil AS-EQ1 genere pink-noise direkte til suben.

Har du dobbelt sjekket at du har koblet riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Merkelig, det skal jo være grei skuring å få lyd i suben.... manualen beskriver godt hvordan du skal koble opp, og når du da kjører SVS-programmet på PCen så vil AS-EQ1 genere pink-noise direkte til suben.

Har du dobbelt sjekket at du har koblet riktig?

Har snakket med lsound i dag, de sier at man skal droppe sat left greiern.
    Har koblet inn sub a og sub a out. Har prøvd med 2 forskjellige basskasser og signal kabler, og alt skal tilsynelatende være koblet korrekt.
    Men ingen lyd kommer av basskassene. Denne eq1 må jo være deffekt eller noe slikt..

EJ

Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •