Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 37 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det noen som har kjørt et REW sveip før og etter EQ'en?

Vil EQ'en korrigere ned hvis man drar opp sub-volum på receiver etter kalibrering?
    Flagebog/Roko la ut måling av det i http://avforum.no/forum/receivere-fo...vr-4810-a.html et sted. De Sammenlignet Denons 4310 mot eq1 (Kalibrering av subw) Så sjekket de med enten REW eller dB måler og sinus.
    Resultatet var at frekvensresponsen ikke er flat som eq1 viser.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Flagebog/Roko la ut måling av det i http://avforum.no/forum/receivere-fo...vr-4810-a.html et sted. De Sammenlignet Denons 4310 mot eq1 (Kalibrering av subw) Så sjekket de med enten REW eller dB måler og sinus.
    Resultatet var at frekvensresponsen ikke er flat som eq1 viser.
    Mye av grunnen til det er nok at de f.eks kjører flere målepunketer og derfor får mer daler/topper. Lydmessig så er ihvertfall resultatet veldig forskjellig fra Recieveren. Ihvertfall hos meg med 2 SUB'er.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vil EQ'en korrigere ned hvis man drar opp sub-volum på receiver etter kalibrering?
    Jeg øker selv sub-volumet ca 3 - 5 db etter at AS EQ1 er ferdig avhengig av om jeg ser film eller hører på musikk. Gjør jeg ingenting føler jeg kanskje det blir litt pinglete, men nå er jeg glad i at det er litt futt i lyden da. Største forskjellen hos meg er at det nå er MYE mer informasjon i LFE lydsporet, og at samspillet mellom fronter og SUB'er er mye bedre.

I f.eks WOTW når robotene kommer opp av marken er det nå mye mer informasjon i LFE signalet. Nesten så jeg vil påstå jeg ett øyeblikk måtte sjekke at jeg ikke kjørte ett annet lydspor enn jeg pleier å gjøre
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Informasjonsmengden i LFE-sporet er akkurat det samme....
    Mye av det du opplever kan hentes ut bare ved å justere opp sub-nivået.

Mtp. frekvensgang holder AS-EQ1 relativt sjelden det den lover. Og det spiller liten rolle hvilke argumenter du benytter for å si noe annet.
    Vi har selvfølgelig også sjekket med de nødvendige antall målinger i nøyaktig samme målepunkt. Den flate kurven er likevel ikke spesielt flat ved sjekk i annet program.

Når det er sagt, forventer vi egentlig at den ferdige kurven SKAL kunne bli SÅ flat som SVS vil ha det til?
    Nei - det får jo være grenser til hva den får til. FOR store inngrep i frekvensgangen vil gjerne være med på å ødelegge kvaliteten på lyden. Sånn sett synes jeg det faktiske resultatet som sådan er mer edruelig og spiselig enn "wanna be"-grafen de presenterer. I tillegg gjør den (etter det jeg selv hører) gode justeringer i tidsdomenet.

SVS AS-EQ1 gjør mye godt, men der er som tidligere nevnt visse kundegrupper som har mest (og opplagt) nytte av en slik enhet. Og én av dem er de med to eller flere suber.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Informasjonsmengden i LFE-sporet er akkurat det samme....
    SELVSAGT er det samme informasjonen i LFE sporet. Er ikke helt idiot heller. Grunnen til jeg sier det føles som det er ett annet LFE spor er fordi det HOS MEG er så mye mer nyanser i SUB'ene (bassen om du vil) enn det det var før jeg kjørte med en AS EQ1.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... du tok den ikke helt som forventet, men skitt au...

Visse deler av frekvensområdet har åpenbart fått en vesentlig økning (eller demping av andre uønskede frekvens-nivåer).

Uansett er det viktigste at du har fått en merkbar forbedring, ikke sant? :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... du tok den ikke helt som forventet, men skitt au...

Visse deler av frekvensområdet har åpenbart fått en vesentlig økning (eller demping av andre uønskede frekvens-nivåer).

Uansett er det viktigste at du har fått en merkbar forbedring, ikke sant? :-D
    Da er vi enige alikevel. Lyden ble som sagt mye bedre hos meg med en AS EQ1. Om det er grunnet dipper/topper som er fjernet i forhold til før, eller om det er på grunn av justeringer i tidsdomene ( stjal det ordet av deg RoKo ) vet jeg ikke. Men lyden hos meg er ihvertfall bedre enn jeg noensinne har hatt det før. Det er nok til at jeg er veldig fornøyd med den.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AS EQ1 skal jo også gjøre en enda bedre jobb nå etter siste oppdatering kom. Tør ikke uttale meg så mye om det enda, da jeg ikke har fått testet noe særlig etter oppdateringen. Men noe dårligere er det ihvertfall ikke. Får se om ikke det kanskje blir Heat på BD i kveld, så får jeg testet lyden litt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessert å høre om oppdateringen Kane! Har samme suber som deg og savner litt trøkk fra 30hz og opp til delefrekvensen på 80hz. Synes du AS EQ1 hjalp i dette området?

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp. frekvensgang holder AS-EQ1 relativt sjelden det den lover. Og det spiller liten rolle hvilke argumenter du benytter for å si noe annet.

Vi har selvfølgelig også sjekket med de nødvendige antall målinger i nøyaktig samme målepunkt. Den flate kurven er likevel ikke spesielt flat ved sjekk i annet program.
    Dette er tidligere forklart HER. AS-EQ1 tar altså en gjennomsnittlig filtervisning av alle målepunkter - ikke den reelle frekvensresponsen da dette er umulig å vise alle punkter i en graf (med en kurve).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS - Jan
    Dette er tidligere forklart HER. AS-EQ1 tar altså en gjennomsnittlig filtervisning av alle målepunkter - ikke den reelle frekvensresponsen da dette er umulig å vise alle punkter i en graf (med en kurve).
    Og nettopp DERFOR sjekket jeg med alle målingene utført fra ETT punkt. Dermed er den "gjennomsnittlige" målingen rimelig opplagt...
    Dermed kan man ikke dekke seg bak DEN påstanden... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS - Jan
    Nja... Hva da med "average"-funksjonen i REW?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Veldig interessert å høre om oppdateringen Kane! Har samme suber som deg og savner litt trøkk fra 30hz og opp til delefrekvensen på 80hz. Synes du AS EQ1 hjalp i dette området?
    Ja, jeg følte det ble mye bedre oppover. Nå er det ikke lengre helt totalt Texas fra 30Hz å ned. Er mer likt hele veien føler jeg, og når den da har gjort en kjempejobb med å få SUB'ene å Frontene mine til å samspille. Dette gjør nok også at man føler man har litt mer trøkk "fra 30hz og opp" som du sier. Har man for mye trøkk i bunnen (noe jeg hadde før) fører det til at det overdøver alt annet. Hos meg ble bunnen dempet litt, + at boksen sikkert gjør 100 andre ting også som jeg hverken forstår eller vet om, men slutt resultatet er ihvertfall veldig bra hos meg.

Virker som de aller fleste andre som har testet boksen er fornøyde. Alle jeg har snakket med her er fornøyde, og etter det jeg har forstått av L-Sound så har ikke de fått noe særlig i retur, noe som nesten er rart med tanke på prisen. Folk må rett å slett være fornøyde med hva AS EQ1 gjør tror jeg

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett; det spiller som sagt liten rolle om de "overholder" kurve-lovnaden eller ei. Det er lydopplevelsen som er viktigst. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk Kane for kjapp tilbakemelding

Frister noe voldsomt denne boksen nå. Får legge meg litt i sparemodus så jeg får testet den snart.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert jeg også nå. Kan ikke høre noen stor forskjell på film før og etter gammel og ny firmware. Ikke har det så mye å si heller da jeg er meget godt fornøyd med hvordan lyden sitter nå. Etter at jeg anskaffet as-eq1 har jeg lagt merke til at jeg får "frysninger" i enkelte fete bass scener og det må vel tyde på at boxen gjør jobben den er laget for.:-D På musikk synes jeg det er litt forskjell på ny og gammel firmware. Synes samspillet mellom fronter og subber sitter enda bedre nå enn før..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange målepunkter bruker dere? Favoriserer dere sweetspot eller måler dere flere posisjoner?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har variert litt men jeg nøyde meg med 9 målinger denne gangen. 3 målinger ved sweetspot, 2 målinger ved ytterveggene, 1 midt i rommet og 3 målinger i ett lavere nivå (ca 30cm over gulvet) fordelt rundt sweetspot.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hvor mange målepunkter bruker dere? Favoriserer dere sweetspot eller måler dere flere posisjoner?
    Har en 2 seter som er mitt sweetspot. Måler her 6 forskjellige punketer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 20 av 37 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste