Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    News...
    Priser vil bli annonsert snart med tidsbegrenset intro-pris. Levering er estimert til april/mai, annonseres snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil denne fungere med recievere/prossessorer uten romkorreksjon ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som omtalt så passer den til alle recivere med LFE/subw utgang

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser svært interessant ut og vil garantert havne i min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste minus med denne er at den kun justerer til så flat frekvensrespons som mulig.
    Det er litt kjedelig for oss som liker at det blir litt mere fyldig når det kommer nedover i frekvensene :-/

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å bestille en slik en så fort de kommer på forhåndsbestilling på LSound sin hjemmeside.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte nettopp LSound og spurte blant annet om denne flate frekvenskurven. Han sa foreløpig er dette den eneste kurven du får og den kan ikke justeres. I fremtiden kunne det være sofware oppgraderinger som f.eks kunne tilby en justering mot en stigning (house curve) i stedet for helt flat.

Det går fremdeles ann å øke nivået til sub utgangen i receiver, men dette vil kun løfte den flate frekvensresponsen høyere i nivå og ikke skape en stigning...

Edit: vet ikke om jeg har lyst på en sub som spiller flatt opp til 80 hz. Skjønner ikke hvordan det kan bli bra, men mulig jeg har misforstått. Må det ikke være en reduksjon i nivå opp mot 80 hz for sub samtidig som frontene reduseres i nivå under 80 hz for best mulig integrering? Jeg har tidligere fått veldig brummete resultat når subene spiller med full trøkk opp til 80 hz.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At kurven stiger litt desto dypere den går er jo for såvidt morro det, men det er MANGE som overdriver dette. Har vært på demo hos folk som har SUB nivå alt for høyt. Problemet blir da ofte at de kjører SUB'ene så hardt at det trøkker ikke noe mer under en atom eksplosjon enn det gjør under en liten skudd utveksling.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å ha nok kraftoverskudd til å takle alle typer dynamikkutladninger, fullstendig enig i det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://avforum.no/tiger/adclick.php?bannerid=178&zoneid=59&source=&dest=ht tp%3A%2F%2F

Noen som kan si noe om forskjeller på denne og sms-1?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borge78
    Noen som kan si noe om forskjeller på denne og sms-1?
    SMS-1 er en digital PEQ som baserer seg på 1-punktsmåling. Denne Audessy saken baserer seg på flerpunktsmåling, og sannsynligvis flere typer korrigeringer (endring av fase etc). Mao. er den en del mer avansert. Hvordan det fungerer i praksis er det vel ikke så mange som vet enda.

Skal en ha noe enda mer avansert, må en over på software alà Audiolense.

For de aller fleste kan derimot en helt vanlig EQ gjøre ganske mye, men det blir spennende å se folks erfaringer på dette produktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den korrigerer både i frekvens og fase/tids domenet. Opp til 32 målinger i forskjellige posisjoner, både horisontalt og vertikalt. Dette gjøres for opp til 2 suber der begge blir korrigert der de står, for til slutt å nivå og fasejusteres opp mot fronthøyttalerene. Lovende!

Spørsmålet mitt er om selve frekvenshistogrammet for suben(e) alene blir flatt fra 20 til delefrekvensen (typisk 80hz)? Tror jeg må ringe LSound igjen og få klarhet i dette.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software oppdateringer lover bra så mann får den ønskede lille stigningen

EQ1 kommer til og være mange ganger mere avansert en det sms-1 er (har sms-1 selv)

Hva kan være en passende stigning på kurven fra la oss si 80hz og nedover til 20hz som de fleste kan klare med subw ???
    Fornuften min sier at det er fint med 3 til 5 db stigning.

Kan si det slik at jeg har en stigning på 9db fra 80hz og ned til 15hz på romet jeg har hjemmekinoen i dag, og det er for mye på en film som foreksempel Hitman da man får følelsen av varmegang i ørene pga dypbassen... :-O

Så fra min side så kommer det nok en Velodyne sms-1 på bruktmarkedet om noen har interesse ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Den korrigerer både i frekvens og fase/tids domenet. Opp til 32 målinger i forskjellige posisjoner, både horisontalt og vertikalt. Dette gjøres for opp til 2 suber der begge blir korrigert der de står, for til slutt å nivå og fasejusteres opp mot fronthøyttalerene. Lovende!

Spørsmålet mitt er om selve frekvenshistogrammet for suben(e) alene blir flatt fra 20 til delefrekvensen (typisk 80hz)? Tror jeg må ringe LSound igjen og få klarhet i dette.
    Spør hvor laft den måler og korrigerer ? (håper ned mot 10hz)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Frekvensresponsen for kun suben(e) vil være flat fra dypet til delefrekvensen så da er det spørsmålet besvart.

Han skulle ringe meg opp igjen så da skal jeg spørre hvor dypt den korrigerer.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så meget interessant ut ja! Spørs om ikke den havner hos meg også. Flat kurve hadde vært konge på musikk. I tillegg så er det enkelt å gå inn i PEQ i receiveren og gi et par ekstra db helt i kjelleren ved bruk av subbene på film.

Flageborg blir vel arbeidsledig etter at denne entrer markedet..;-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette produktet høres jo glimrende ut, men jeg føler det er noe ubrukelig å lansere et såpass entusiastprodukt som man ikke kan customize target-kurve på. Jeg tenker at et skikkelig webgrensesnitt hvor targetkurve o.l kunne plottes inn hadde vært tingen her.

At det kommer en software oppdatering som sørger for å i det minste kunne definere en annen target-kurve tror jeg ikke på før jeg ser det. Jeg har opplevd alt for mange "kommer i en softwareoppdatering" til at jeg tar dette som god fisk.

Men dersom dette kommer skal jeg definitivt ha en slik boks. Genialt å få dette kun på subene uten å måtte forkludre lyden fra resten av høyttalerne.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hmm, dette produktet høres jo glimrende ut, men jeg føler det er noe ubrukelig å lansere et såpass entusiastprodukt som man ikke kan customize target-kurve på. Jeg tenker at et skikkelig webgrensesnitt hvor targetkurve o.l kunne plottes inn hadde vært tingen her.
    På Velodyne DD og SMS-1 kan en faktisk lage sine egne kurver/presets som velges rett fra fjernkontrollen. Jeg har lagt det opp slik at jeg ser kurvene på LCD-skjermen til multifjernkontrollen.

Et webgrensesnitt/evn. software der en plotter inn ønsket targetkurve, og mulighet for å styre dette som presets via fjernkontroll bør være et must for alle som har litt mer enn en innspilling i arkivet sitt. Det er her dette produktet faller litt igjennom IMO.

Dette produktet er åpenbart beregnet for de som sitter med en receiver og vil enkelt få bedre bassrespons uten for mye hassel, og ikke trenger noen andre justeringsmuligheter enn volume opp/ned. I et større anlegg føler jeg dette produktet faller litt igjennom...

-Ingen IR styring (?). Ergo er lett tilgang til ulike presets/target-kurver mer eller mindre umulig selv med fremtidig software-oppgradering.
    -Ingen display/status-indikering
    -Ingen RS-232 port. Det utelukker styring nevnt ovenfor i custom-installasjoner (kjempemarked i US)
    -Ingen 12V-trigging for av/påslag. Dette er vel ikke så viktig, men....
    -Ingen XLR-tilkoblinger inn/ut. Dumt for alle som sitter med dyrere prosessorer/subwoofere m/XLR.

Dette er kanskje ikke avgjørende for de fleste "vanlige" kjøperne av et slikt produkt, men til 6-7000kr syntes jeg den bør ha slike ting på plass som et minimum.

Man får faktisk en LANGT raskere PC med mer avansert romkorreksjon (som fungerer over hele frekvensområdet og har uendelige muligheter for target-kurver), kalibrert studiomic og tonnevis av andre muligheter til samme pris. Det krever litt mer av brukeren ift. installasjon, og med tanke på at en PC ikke vil være helt transparent ift resten av oppsettet. Men det er vel det slike produkter som SMS-1 og EQ1 selger på - plug`n`play.

Når det er sagt, dette produktet kommer sikkert til å selge i bøtter og spann.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som har stereo i 2.1,kan vi bruke denne boksen? Eller er den kun til bruk ved hjemmekino?

mvh
    CookieMonzta

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Vi som har stereo i 2.1,kan vi bruke denne boksen? Eller er den kun til bruk ved hjemmekino?

mvh
    CookieMonzta

Ja.
    Det er 2 separate kanaler i EQ1...

Side 2 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •