Svs As Eq1 "Sluttsolgt" - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 737
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har bare den boksen vært litt billigere, får jo en hel datamsakin til den prisen, og da kan man jo bruke audiolense.
    Noen formening om hvordan denne gjør seg til/i forhold til Z11 som allerede kalibrerer for to subber. Har nå kjøpt den brukt allerede, men spent på forskjellen, og hvordan sette den opp

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har bare den boksen vært litt billigere, får jo en hel datamsakin til den prisen, og da kan man jo bruke audiolense.
    Alikevel så står det:

Ønskes kjøpt:
    SVS AS-EQ1

i signaturfeltet ditt...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Alikevel så står det:

Ønskes kjøpt:
    SVS AS-EQ1

i signaturfeltet ditt...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ironien selv, nei denne boksen er mye enklere en å lage en dual 7.1 lydkort SLIM pc med brukbart OS og programvarebasert EQ/etc.

Men muligheten er dær absolut. Og det er kansje noe å vurdere en gang man får råd og er i rette humøret.

Foresten, noen som har en AS-EQ1 å selge, eller eventuelt å låne bort for en test når jeg får subbene i hus? :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ekspertene kommet noe nærmere en konklusjon og fått testet SVS AS-EQ1 på to suber?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntrykket jeg fikk i denon tråden er at de nyeste denon receiverne gjør jobben bedre (ettersom de legger på mer i bunn/housecurve). Sjekk den offisielle tråden, står endel fra flageborg/roko der.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basstiming og inntegrering med resten av anlegg er bra.

Men flat frekvensrespons må mann se lenge etter :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Er ekspertene kommet noe nærmere en konklusjon og fått testet SVS AS-EQ1 på to suber?
    Nå har jeg ikke gått i dypen slik Flageborg og Roko, men kort oppsummert så mener jeg denne boksen er et glimrende valg for dem som har to suber, spesielt hvis du har et dårlig rom hvor forholdene til subene er forskjellig. Har du gode forhold og en god kurve så vil jeg tro at man har mindre behov for en slik boks selv om den vil helt sikkert vil gjøre jobben da også, men man bør da kansje vurdere resultat kontra pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Inntrykket jeg fikk i denon tråden er at de nyeste denon receiverne gjør jobben bedre (ettersom de legger på mer i bunn/housecurve). Sjekk den offisielle tråden, står endel fra flageborg/roko der.
    Mange takk, det skal sjekkes

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Men flat frekvensrespons må mann se lenge etter :-(
    Har man større dipper/peaker så er ikke flat frekvensrespons noen mål, det å rette ut frekvensresponsen til en hver pris vil antageligvis gjøre mer negativt enn positivt. Men vil man allikvel ha en helt flat kurve ville jeg gått for en EQ.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AS-EQ1 gjør etter forholdene en god integrasjonsjobb når to suber skal kalibreres hver for seg. Resultatet blir som regel at de jobber godt sammen.

Denne integreringsjobben kan man selvsagt til dels klare fint selv (ved å benytte en av flere brukermanualer på forumet), men selve kalibreringen av to separate suber er det færre som får til. Det finnes ikke mange receivere som støtter separate kalibreringer av to subkanaler.

Det kan synes som om enheten er noe flinkere til å integrere to suber (slik at de jobber godt sammen) enn selve integreringen med frontene. Dette skyldes det faktum at den ved kalibreringen KUN forholder seg til nivå og avstand for enten senter eller venstre kanal (du kan selvsagt velge høyre). Dermed vet den jo egentlig ikke hvordan frontene jobber - kun det nivå- og avstandsmessige. Men selv tilpassing av avstand/fase kan jo bli litt kinkig dersom man velger senter.

Jeg hadde gjerne sett at den tok tak i selve integreringen med frontene. Da ved å også måle deres respons og sørge for en bedre fasetilpasning. Crossover går tross alt over et relativt stort spenn, frekvensmessig.

Når det er sagt; AS-EQ1 makter å korrigere store "feil", og resultatet er faktisk gjennomgående mer enn tilfredsstillende.

Kundemassen bør være de som:
    • ikke har en av de nyeste receiverne
    • er avhengig av separat integrasjon av to (eller flere suber)
    • av en eller annen grunn sliter med å få bassen til å sitte som den skal

Ja, AS-EQ1 er relativt kostbar, og ikke akkurat "plug-and-play" når det kommer til å sette den opp korrekt. Cluet er nemlig at man IKKE kan hoppe inn i bruksanvisningen. Alt MÅ gjøres i rekkefølge, og der er bruksanvisningen noe dårlig på å utheve de aller viktigste punktene, altså de man IKKE må hoppe over.

Derfor må man gjøre seg opp en mening hvorvidt man ønsker en ekstra enhet i systemet, eller om man bør legge pengene inn i en nyere receiver. Dette må bli et valg den enkelte gjør i fht. egen situasjon.

Når det gjelder AS-EQ1 i forhold til eksempelvis Denon AVR-4310, skal man være klar over at 4310 hever de nederste frekvensene (fra ca. 22Hz og ned) relativt mye. Dette er i mange oppsett svært moro og gir et solid fundament i bunnen.
    Imidlertid vil dette i svært mange tilfeller medføre at man mister headroom, og at man "tyner" suben(e) mer enn godt er. Vi må huske at det finnes mange middelmådige suber som ikke har spesielt godt av å jobbe i et område de ikke er beregnet for.

Konklusjon:
    Min erfaring så langt er at det ikke finnes noen enkel måte å anbefale eller fraråde kjøp. Det kommer helt an på brukerens preferanser og eksisterende utstyrspark.
    Det jeg KAN si, er at man absolutt bør teste den ut dersom man føler at man er i behov for en slik enhet! :-D

PS:
    Nivået må man i det aller fleste tilfeller justere opp omlag 6-8dB etter kalibrering. Derfor hadde det vært en fordel om "jobbestyrken" var høyere enn de +/÷ 75dB den tolererer. Det er dog (etter min erfaring) ingen problemer forbudet med å la den måle mer enn anbefalt (ca. 80-85dB). Jobben gjør den like godt, uansett. Da slipper du også å justere opp i etterkant. Pass dog på å ikke gå FOR høyt. Det handler om mikrofonens arbeidsområde.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Test av EQ1 i Hjemmekino bladet

Den er nå testet av Hjemmekino...

PS, ingen linker til testen før bladet er i butikken... men det står mye bra om den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 dage til bladet skulle ligge i butikkerne :=)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    korrigerer denne enheten 2 subwoofere individuelt selv om man har 1 subutgang på reciveren?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ja det gjør den.
    takk

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Den er nå testet av Hjemmekino...

PS, ingen linker til testen før bladet er i butikken... men det står mye bra om den
    Er ikke rart. Den gjør en kanon jobb i min hjemmekino ihvertfall
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. software oppdatering til EQ1 er tilgjengelig

http://avforum.no/forum/pressemeldin...ppdateres.html

Feil oppstod

SubEQ 3.2 inkluderer både korreksjoner av feil samt utvidet og forbedret funksjonalitet. Disse inkluderer:

*Support for Windows Vista 64 bit operativsystem. Dette utvider den allerede eksisterende supporten for XP og Vista 32 bit. Windows 7 32/64 bit support er for øyeblikket i ferd med å bli sertifisert, tidlige tester indikerer ingen problemer.

*Oppdatert Nivå Målings Metode. Nivå Måle metoden benytter nå ”C vektning periode”, og har en nullstillingsknapp. ’Periode’ er et definert tidsaspekt hvor et løpende gjennomsnitt måles.

*Ny Level Matching prosedyre for receivere og for-forsterkere utstyr med MultEQ.

*Oppdatert firmware for AS-EQ1 DSP.

*Fordoblet filteroppløsning.

*Rettet feil med visning av sertifikat i Vista.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vel en ny runde med kalibrering da..:wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en EQ1 på vei fra Arendal for å ta seg av mine to 20-39. En sub i rommet mitt gikk seg greit, men med 2 rør ble det verre. Problemet er at jeg må ha disse i front og de får svært forskjellige arbeidsforhold. Blir spennende å se om denne boksen kan flate ut kurvene litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •