Kalibrering av X3500...får ikke rød og grønn til å stemme!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av X3500...får ikke rød og grønn til å stemme!!

heisann
    har gått igjennom kalibreringen med dve hd, og alt ser nå fint og flott ut bortsett fra at rød og grønn ikke stemmer. har farge på verdi 52 og da er blå spot-on. justerer jeg ned til 38 er grønn helt fin (men blå er ikke det, og rød er helt på trynet), og justerer jeg opp til 69 så er rød fin (men igjen, ikke de to andre).

noen tips til hvor jeg kan justere for å få til rød og grønn? er jo så mange innstillingsmuligheter på tv-en at men går seg helt bort

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filterne som leveres med DVE, er ikke nøyaktige nok til å konkludere med om TV'n har en "off" fargedekoder eller ikke. Det ser man først når man utfører litt mer vitenskaplige målinger med måleutsyr.

Blått er viktigst, og er den fargen man normaltsett justerer etter når man bruker filter. Det er selvsagt ønskelig at både rødt og grønt også stemmer, men det er veldig variabelt (spesielt grønt).

Det beste du kan gjøre er mao. å justere etter blått, og primært benytte color-kontrollen. Tint-kontrollen bør også justeres samtidig.

Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    heisann
    har gått igjennom kalibreringen med dve hd, og alt ser nå fint og flott ut bortsett fra at rød og grønn ikke stemmer. har farge på verdi 52 og da er blå spot-on. justerer jeg ned til 38 er grønn helt fin (men blå er ikke det, og rød er helt på trynet), og justerer jeg opp til 69 så er rød fin (men igjen, ikke de to andre).

noen tips til hvor jeg kan justere for å få til rød og grønn? er jo så mange innstillingsmuligheter på tv-en at men går seg helt bort

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blått er hvertfall korrekt i følge fargefilterne. da lar jeg den være slik og tenker ikke mere på det. hva mener du med tint? kan ikke huske at jeg så en innstilling som heter det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener du med tint? kan ikke huske at jeg så en innstilling som heter det.
    Det er vanlig å ha både color og tint, men det er er mulig din TV ikke har denne kontrollen. I så tilfelle er det ikke noe mer å bry seg med

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok ikke tint nei, er derimot muligheter for å justere alle fargene uavhengig av hverandre, men kunne ikke se at det ga noe utslag på filterne.

lar den være som den er nå jeg...det ser hvertfall bedre ut enn når jeg startet

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok ikke tint nei, er derimot muligheter for å justere alle fargene uavhengig av hverandre, men kunne ikke se at det ga noe utslag på filterne.
    Det er kontroller for gråskalakalibrering, så de bør du nok ligge unna så lenge du ikke har skikkelig måleutstyr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •