US Digital video essential sone fri?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

US Digital video essential sone fri?

Noen som vet om den amerikanske Digital video essentials - HD basics er sone fri?
    Har kjøpt den på Amazon litt for kjapt uten å sjekke om den var sone fri først. Den utgaven som er gitt ut i storbritania skal i følge axel music være sonefri. Noen som er sikre?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den ikke inneholder noe som helst SD-materiale, spiller det ingen rolle hvor den er kjøpt. HD-standardene 720p og 1080i/p er like verden over når vi snakker om blu-ray mediet. Etter hva jeg vet finnes det bare en utgave av denne sonefrie disk'en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både ja og nei. Den utgaven jeg kjøpte da den ble sluppet på BD var region ABC, kjøpte den fra HD Moviesource. Disse gutta er veldig flinke til å merke på siden hva slags region filmene har. Nå ser jeg at moviesource har samme BD utgaven, men den er merket med Region A only. På axelmusic har dem den Australske utgaven, noe som igjen sier region B (hva vi har her i Norge) men den er i tillegg merket som regionfri. Hva amazon har vet jeg ikke, men det kan tenkes du er heldig om den er kjøpt fra amazon.com. Se bildet.
    Om den er kjøpt via amazon.co.uk er du igjen på region B og da vil den virke.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Siden den ikke inneholder noe som helst SD-materiale, spiller det ingen rolle hvor den er kjøpt. HD-standardene 720p og 1080i/p er like verden over når vi snakker om blu-ray mediet. Etter hva jeg vet finnes det bare en utgave av denne sonefrie disk'en.
    Til kalibrering av farger har du rett, colorspace er likt for hele HDTV standarden. Oppdateringsfrekvensene er forskjellig. På baksiden står det at plata innholder 1080p24,720p24 og 720p60. Skal man kalibrere en CRT projektor til 720p50 er den litt mangelfull.

Det står tydelig Region A (Americas, SE & East Asia).

Kanskje den første som ble utgitt inneholder de europeiske oppdateringsfrekvensene også, eller kanskje det bare er coveret som er endret.

Speedfight2: Kunne du sjekket for meg hvilke standarder som er på den plata du har kjøpt.

Tenkte selvfølgelig ikke på amazon.co.uk når jeg handlet det var dumt, skulle bare ha bestilt derfra.

Kan selvfølgelig returnere den, det er det sikreste, men fryktelig teit vis det er samme plata.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte ikke på CRT, trodde de hadde dødt ut for lenge siden.

Hvorfor skulle du ville bruke en full-HD kalibreringsplate på en CRT som kun gjengir 720p? Eller den andre veien, hvorfor skulle du ville kalibrere 720p på en CRT som gjengir 1080? Det flommer jo ikke akkurat over med kildemateriale i 720p?

Det står forøvrig sone A på min sonefrie HD Basics også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de er faktisk ikke dødt ut helt for alle ennå, jeg benytter ikke CRT projektor lenger selv, men kommer til kalibrere et par stykker for andre.

Men som sagt spiller det ikke veldig stor rolle på farger. Selv om man bruker 720p60 og framerate konverterer til 50hz vil man få de samme fargene.Tror heller ikke de fleste scalere har noe problem med å fremrate konvertere et stillestående 720p testbilde til feks å stille skarphet.

Flommer over gjør det ikke akkuratt, men sport hdtv sendinger kjøres en del i 720p. Er nok en del tv kanaler, kanskje de fleste i europa som kommer til å produsere og sende i 720p de første åra. EBU annbefaler på det sterkeste å benytte 720p fremfor 1080i. Infrastrukturen i kringkastingsbransjen som trengs for 1080p50 er ikke på plass ennå, men det er klart det kommer det og men det kan ta litt tid.

ISBN nummeret på plata er: 978-1-60362-022-2 er det samme som din Gorm?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p/24, 720p/24 og 720p/60 inneholder min BD. Forøvrig samme ISBN nummer. Mulig andreopplaget er soneregulert da, siden jeg kjøpte min da den kom ut, men på baksiden står det ingenting om soner iallefall. Mulig Gorm har en andreutgave som har blitt sonekodet, men har samme ISBN nummer. UPC nummeret er 647715600424 på min utgave.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Kenti i går kveld, og hans plate var sonekodet gitt. ops:
    Den ville ikke spille i annet enn sone A. Det er tydeligvis forskjell på de forskjellige opplagene, og Kenti's plate var relativt ny (vi pakket den ut av plasten).
    Heldigvis hadde Kenti en sonefri LG BH200.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er sikkert min plate sonekodet også. Takk for hjelpen.
    Sender den tilbake og bestiller fra amazon.co.uk, like greit det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •