Kalibrering via BD spiller og HDMI "switch"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering via BD spiller og HDMI "switch"

Mulig dette har et innlysende svar, men jeg prøver uansett (kanskje med fare for å dumme meg ut Jeg har akkurat skaffet en ny BD spiller og jeg kjørte da DVE kalibrering (BD utgaven) til min LCD skjerm. Jeg har koblet BD, DVD, og satelittuner via min Denon, og kjører en HDMI ut til tv'n. Jeg har lest en eller annen plass at om man skifter kilde, så bør man kalibrere på nytt? Tenker høyt her nå: Vil ikke kalibreringen være lik uansett? Jeg har ikke noen mulighet for å kjøre DVD via DVD spiller eller Vantagen? Så mitt "spørsmål" blir da, nå som jeg har optimalisert min tv via HDMI på denonen, er da også de andre hdmi kildene via forsterkeren optimalisert?

Kan også nevne at alt av filter, NR etc er slått AV på både BD, DVD og Vantage(om det var noen der da) slik at signalet ikke blir påvirket fra kildene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen har svart, har jeg rett eller har dere ikke peiling i det hele tatt angående mitt spørsmål?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mann kalibrerer ved ny tilkomst til elektronikk familien. Eventuelt høytalere.

Samt at en kan kjøre full kalibrering av lyd og bilde 1 - 2 ganger i året.

Kan bruke DVD spillers bilde justering til kalibrering.
    Har gjort det selv da tvn er justert etter HD og PS3.

Tvn har som regel mulighet til og bruke 3 kansje flere minneposisjoner.
    Så en kan bruke egen HDMI, Component, Scart til Satelitt eller noe sånt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som du først skriver at hver kilde "må" kalibreres for seg. Har du kalibrert med HD DVE fra Blu-ray spilleren, har du kun kalibrert for den kilden.
    Men det sagt, så vil du i svært mange tilfeller være relativt nærme for andre kilder også. Du vil ha en "grov-kalibrering" for de andre kildene som antakelig er "god nok".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er riktig som du først skriver at hver kilde "må" kalibreres for seg. Har du kalibrert med HD DVE fra Blu-ray spilleren, har du kun kalibrert for den kilden.
    Men det sagt, så vil du i svært mange tilfeller være relativt nærme for andre kilder også. Du vil ha en "grov-kalibrering" for de andre kildene som antakelig er "god nok".
    Hmm så hvordan kalibrerer jeg Vantagen min da, og DVD spilleren (vil ikke kjøpe DVE for DVD) og når jeg bruker monitor ut fra forsterkeren til tv, så vil det jo bli kluss med de andre kildene da? Men som du sier, grovkalibrering på de andre kildene er god nok for meg, siden det ikke er mulig å kjøre kalibrering fra satellittuner f.eks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •