Billig CD spiller og Diskant tweak.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Billig CD spiller og Diskant tweak.

1 CD spiller - kjøp et barn's 12 tommer slange. Blås den opp til spillerne fotter har ingen kontakt. Balanser spiller så den ser helt jevn ut og vær så god. Jeg har opplevd kjempe demping effekt og bedre bass .

2. Diskant - log on på audio interconnects, hdmi and Kimber speaker cable from Russ Andrews for your hifi and home cinema. Finn focus rings. Bestil dem circa 12 pounds tror jeg. Plassere dem rundt diskant og diskant lyd blir mer focusert og klar. du kutter ned også ambiant lyd. Fungerer best i et rom som har mye vinduer eller mye hindrer som stoler, peis, eller et rom ikke bygd til god musikk lyd:-D .

3. Alle sist - hos russ andrews kjøp reveel. Den rydder opp cder eller dvder og jeg har opplevd at lyden er 5-30% bedre . Det er mye synes jeg. Den fungerer også på nye cder fordi de kan bli litt slitt også fra fabrikken.

Noen forslag som har fungerte for meg , gjort lyden mye bedre, og koster mindre en ny utstyre.

Lykke til

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lukter Google Translate lang vei:-)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det lukter litt sånn grønn tusj på kanten av cden også jeg.............
    Lurer på hvordan man måler eller hører 5-30% bedre lydgjengivelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Typisk

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Synes det lukter litt sånn grønn tusj på kanten av cden også jeg.............
    Lurer på hvordan man måler eller hører 5-30% bedre lydgjengivelse?
    Det er veldig lett å måle. For eksemple, jeg leser din kommentar og det lukter dritt. Neste steg er jeg samlinger din kommentar med den første dritt kommentar og siden du skrev to ganger mer dritt enn den første, din kommentar har 100% mer dritt enn den første eller den første kommentar er bare 50% dritt.

Er det hvordan det er her på av forum, en gjeng av jenter som bare går fra innlegg til innlegg, kritisere alt istedenfor innhold av innlegg. Umm, vi er ikke lenge på skolen gutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Dette lukter Google Translate lang vei:-)
    Hvem som helst, som offentlig sier han er en medlem av Simpsons Fan Klubb(are you real lol) bør holde kjeft og la de voksene snakker. Patetisk.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zextar
    Det er veldig lett å måle. din kommentar har 100% mer dritt enn den første eller den første kommentar er bare 50% dritt.
    Uhm. 150% tilsammen? Cirka?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad jeg er godt plantet på jorden og har alltid holdt meg langt unna narkotika, for dette har jeg vanskelig for å tro om trådstarter mtp påstander og svar... Litt drøy? ja, prøver bare å passe inn i tråden...

PS! Velkommen til forumet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med sykkelslange under cd-spiller er ikke noe nytt, og mulig det vil fungere - lydmessig.. Men slik det kommer til å se ut så vil det ødelegge så mye at jeg velger å ikke prøve det.

Ang. tweak rundt diskanten - så sliter jeg litt med det på mine høyttalere..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig lett å måle. For eksemple, jeg leser din kommentar og det lukter dritt. Neste steg er jeg samlinger din kommentar med den første dritt kommentar og siden du skrev to ganger mer dritt enn den første, din kommentar har 100% mer dritt enn den første eller den første kommentar er bare 50% dritt.

Er det hvordan det er her på av forum, en gjeng av jenter som bare går fra innlegg til innlegg, kritisere alt istedenfor innhold av innlegg. Umm, vi er ikke lenge på skolen gutter.
    Nice try! Velkommen til "galehuset" - hehe

Mulig vi ikke lengre er på skolen, men vi har da lært å skrive såpass at det er forståelig.
    Sagt med Altavista babelfish,
    tysk:
    die Schule kann vorbei sein, aber wir erlernt mindestens, wie man buchstabiert und unseren Text lesbar bildet

fransk:
    l'école peut être terminée, mais nous avons au moins appris comment orthographier et rendre notre texte lisible

italiensk:
    la scuola può essere sopra, ma abbiamo imparato almeno come ortografare e rendere il nostro testo leggibile

spansk:
    la escuela puede haber terminado, pero por lo menos hemos aprendido cómo deletrear y hacer nuestro texto legible

hollandsk:
    de school kan over zijn, maar wij hebben minstens geleerd hoe te om en onze tekst leesbaar te spellen te maken

gresk:
    το σχολείο μπορεί να τελειώσει, αλλά έχουμε μάθει τουλάχιστον πώς να συλλαβίσουμε και να καταστήσουμε το κείμενό μας αναγνώσιμο

russisk:
    школа может быть сверх, но мы хотя бы учили как сказать по буквам и сделать наш текст четко

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor en sånn reaksjon?
    Du kommer med 3 "påstander", om tweak DU mener gjør underverker med lyden. Helt greit det. Det er din mening.
    Argumentasjonen for hvorfor det virker, hvordan det virker, og hvor godt det virker, minner meg på grønn tusj kampanjen for 20 år siden.
    Det var vel ikke du som startet den?

1. Dempeføtter, matter, ringer eller andre dingser som kobler elektronikken vekk fra underlaget er jo en fin ting. En oppblåsbar slange er nok allikevel ikke noe jeg ønsker å ha i stua, men det er pga utseendet.

2. Ikke alle høyttalere er like godt konstruert, ikke alle lytterom er like godt egnet, og matchen mellom de to (spredningsmønster vs romrefleksjoner) kan være mer eller mindre heldig. Hos noen kan en demping av spredningen fra diskanten være til det bedre, hos andre gjør det vondt verre.

3. Og denne spurte jeg om. Hva menes med 5-30% bedring i lyden? Hva ble bedre? På hvilken måte? Er det målbart eller er det du som klarer å omsette endringene i prosent? Når du legger til at cder kan være slitte fra fabrikk???
    Da blir jeg skeptisk ja.

Mine påstander er at alle endringer av lyden er ikke enbetydende med forbedringer. Og en endring som som er en forbedring i et oppsett, kan være en degradering i et annet. Og noen ganger hører vi endringer rett og slett fordi vi forventer endringer.

PS! Ny på forumet, er som ny i vennegjengen. Da er det vel ikke en taktisk god start å kalle opp folk etter noter og be de holde kjeft?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt rar respons på det norcad skrev synes jeg. Her i forumet skal vi ha en god tone, diskutere sak, ikke person, være enige i å være uenige osv. Ellers er det vel forumet fult av folk som går på skole eller har gått videre i yrkeslivet osv, men vi alle er vel elever i livets skole, og deltar i forumet her både for å opplyse andre og for å lære av andre.

Det er greit med å Tweake div utstyr med filt ringer, grønn tusj og luftputer osv, men hvorfor skal ikke disse effektene du beskriver også tåle litt kritikk, tåler de virkelig ikke det?

Er ellers alltid litt skeptisk til "universelle" tweak som alltid skal forbedre ytelsene. Grunnen til det er at det ikke nødvendigvis taes hensyn til hva salgs egenskaper utsyret har i utgangspunktet. En ML elektrostat eller en KEF coax diskant høytaler vil f.eks ikke kunne nyte godt av en liten filtring på diskanten på samme måte som en typisk dome diskant konstruksjon. Dempemateriale som kan påvirke refleksjoner i lytterommet så akustikken blir bedre er det vel ikke så mye tvil om har mulighet for å påvirke positivt/neggativt, og det kan jeg også anbefale andre på eksperimentere med.

Når det gjelder luftpute slangedemningen, kan vel det også kunne virke possitivt med hensyn på å dempe vibrasjoner fra underlaget osv, men det finnes vel mange andre måter å gjøre dette på, og alle spillere eller hifi oppsett er vel ikke like følsomme for dette heller, og det ville f.eks kunne gå utover kjølingen spilleren trenger, hvis luftringen tetter for skjølespalter på undersiden osv.

Hadde ellers vært litt fint om du beskrev mer om reveel. Er ikke sikker på hva det er for noe, men hvis det forbedrer selv nye digitale optiske mediers ytelser med 5-30% må det være meget bra. Forresten rart at ikke microsoft leverer dette med installasjons mediene sine. Man hadde vel kunne sluttpet en del PC problemer og blåskjermer osv, hvis 100% av programmene ble innstallert og ikke bare 70-95%....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så god. Reveel forklart. Også, det fungerer fantastisk med DVDer. Jeg er ikke så sikkert om bildet men resultats med lyden var endå bedre enn med cder. What can lose, it's only 120kr.

CD and DVD cleaner and enhancer
    ReVeel lets you experience the full performance from CDs, SACDs and DVDs that the recording engineer intended.

By uniquely removing a film from discs, left as part of the manufacturing process, your music will sound more detailed, 3-dimensional and with a deeper bass. With DVDs, you’ll also see better picture definition and colour saturation.

How ReVeel was developed
    Back in the 1990s, I found a product which was basically a solvent to remove Mould Release Agent (MRA). It worked to improve the sound of CDs in a way that I’d not heard with conventional alcohol-based CD cleaners. I found that alcohol-based CD wipes, whilst effective at cleaning fingerprints off CDs, simply moved the MRA around and didn’t remove it, and the new product was the most effective way of eradicating it and improving the sound quality. The Montreal Protocol outlawed the use of the solvent used in the cleaner, so I collaborated with an industrial chemist to research a ‘safe’ product to dissolve MRA. ReVeel was the result and is every bit as effective as the old product it replaced.

More about Mould Release Agent (MRA)
    MRA is used in the manufacture of CDs and DVDs to enable them to made quickly. The plastic used in their construction is impregnated with silicone that migrates through to the surface of the CD during manufacture and allows it to be easily released from the mould when it has been pressed. The amount of MRA on a disc is variable – some have little, some have a lot on the surface – but removing it with ReVeel allows a CD player’s laser to read the disc with less error correction. It can be easily demonstrated in computer drives by comparing the time it takes to read or extract the data off a disc that hasn’t been treated with the same disc after treatment.

With a CD or DVD player in a Hi-Fi system, there have been measurements that have proved a reduction in jitter (between 3 and 7% less), but the easiest way is to listen: you can hear the improvements in discs cleaned with ReVeel. The sound is clearer and cleaner, less harsh, less sibilant, and more musical. It’s as if a lot of what is said of CD – hard-edged and aggressive – vanishes, making them more ‘vinyl like’. The same goes for DVD picture quality, too, with better colours and definition.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro! tror virkelig jeg må skaffe meg slik, regner med at bildet blir mye bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice try yourself

Peut etre, l'ecole est terminee .......et rendu

Pas si pire. Mais j'ai compris qu'est que tu veut dire, sans critque pas comme des autres.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Nice try! Velkommen til "galehuset" - hehe

Mulig vi ikke lengre er på skolen, men vi har da lært å skrive såpass at det er forståelig.
    Sagt med Altavista babelfish,
    tysk:
    die Schule kann vorbei sein, aber wir erlernt mindestens, wie man buchstabiert und unseren Text lesbar bildet

fransk:
    l'école peut être terminée, mais nous avons au moins appris comment orthographier et rendre notre texte lisible

italiensk:
    la scuola può essere sopra, ma abbiamo imparato almeno come ortografare e rendere il nostro testo leggibile

spansk:
    la escuela puede haber terminado, pero por lo menos hemos aprendido cómo deletrear y hacer nuestro texto legible

hollandsk:
    de school kan over zijn, maar wij hebben minstens geleerd hoe te om en onze tekst leesbaar te spellen te maken

gresk:
    το σχολείο μπορεί να τελειώσει, αλλά έχουμε μάθει τουλάχιστον πώς να συλλαβίσουμε και να καταστήσουμε το κείμενό μας αναγνώσιμο

russisk:
    школа может быть сверх, но мы хотя бы учили как сказать по буквам и сделать наш текст четко

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine påstander er at alle endringer av lyden er ikke enbetydende med forbedringer.Og en endring som som er en forbedring i et oppsett, kan være en degradering i et annet. Og noen ganger hører vi endringer rett og slett fordi vi forventer endringer.

- helt enig men det er bare tweaks vi snakker om og ikke en stor forandrering. Jeg tror at du var litt over canten. Jeg ga web siden til de prrodukter at jeg anbefalte. Må jeg også forklare at før du prøver eller kjøper noe til systemet ditt, å undersøke litt på forhand hva du skal forandre eller introdusere.

PS! Ny på forumet, er som ny i vennegjengen. Da er det vel ikke en taktisk god start å kalle opp folk etter noter og be de holde kjeft?

- ikke en taktisk god start- jeg vet hva du mener men hør på deg. Jeg har ingen ambisjoner her. Jeg har ingen lyst til bli kjent "as the man" her inne. Hvis de er folk her inne som synes å bli kjent "as the man" her inne betyr noe, get a life.

Jeg skrevde om min erfaring (lang erfaring)med 3 tweaks som fungerte for meg. De er billig, har ingen konseqvenser hvis de fungerte ikke, so what's the big deal. Jeg har opplevd at mange i avforums leser innleggs og tenker svart eller hvit og må til saken med en gang hvis de blir uenig. Du skrevde, Hvorfor en sånn reaksjon?, det er jeg helt enig med. Slap av og pust dyp.

Til slutt, overbevis meg cder fra fabrikken er ikke litt slitt. At de er helt ren fra fabrikken, det er jeg skeptisk til.

We may have gotten off on the wrong foot. Let's start anew and just agree to disagree on this subject. New beginner in this forum does not mean new beginner in Hifi.

Cheers

Hvorfor en sånn reaksjon?
    Du kommer med 3 "påstander", om tweak DU mener gjør underverker med lyden. Helt greit det. Det er din mening.
    Argumentasjonen for hvorfor det virker, hvordan det virker, og hvor godt det virker, minner meg på grønn tusj kampanjen for 20 år siden.
    Det var vel ikke du som startet den?

1. Dempeføtter, matter, ringer eller andre dingser som kobler elektronikken vekk fra underlaget er jo en fin ting. En oppblåsbar slange er nok allikevel ikke noe jeg ønsker å ha i stua, men det er pga utseendet.

2. Ikke alle høyttalere er like godt konstruert, ikke alle lytterom er like godt egnet, og matchen mellom de to (spredningsmønster vs romrefleksjoner) kan være mer eller mindre heldig. Hos noen kan en demping av spredningen fra diskanten være til det bedre, hos andre gjør det vondt verre.

3. Og denne spurte jeg om. Hva menes med 5-30% bedring i lyden? Hva ble bedre? På hvilken måte? Er det målbart eller er det du som klarer å omsette endringene i prosent? Når du legger til at cder kan være slitte fra fabrikk???
    Da blir jeg skeptisk ja.

Mine påstander er at alle endringer av lyden er ikke enbetydende med forbedringer. Og en endring som som er en forbedring i et oppsett, kan være en degradering i et annet. Og noen ganger hører vi endringer rett og slett fordi vi forventer endringer.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine påstander er at alle endringer av lyden er ikke enbetydende med forbedringer.Og en endring som som er en forbedring i et oppsett, kan være en degradering i et annet. Og noen ganger hører vi endringer rett og slett fordi vi forventer endringer.

- helt enig men det er bare tweaks vi snakker om og ikke en stor forandrering. Jeg tror at du var litt over canten. Jeg ga web siden til de prrodukter at jeg anbefalte. Må jeg også forklare at før du prøver eller kjøper noe til systemet ditt, å undersøke litt på forhand hva du skal forandre eller introdusere.

- ikke en taktisk god start- jeg vet hva du mener men hør på deg. Jeg har ingen ambisjoner her. Jeg har ingen lyst til bli kjent "as the man" her inne. Hvis de er folk her inne som synes å bli kjent "as the man" her inne betyr noe, get a life.

Jeg skrevde om min erfaring (lang erfaring)med 3 tweaks som fungerte for meg. De er billig, har ingen konseqvenser hvis de fungerte ikke, so what's the big deal. Jeg har opplevd at mange i avforums leser innleggs og tenker svart eller hvit og må til saken med en gang hvis de blir uenig. Du skrevde, Hvorfor en sånn reaksjon?, det er jeg helt enig med. Slap av og pust dyp.

Til slutt, overbevis meg cder fra fabrikken er ikke litt slitt. At de er helt ren fra fabrikken, det er jeg skeptisk til.

We may have gotten off on the wrong foot. Let's start anew and just agree to disagree on this subject. New beginner in this forum does not mean new beginner in Hifi.

Cheers
    Ja slapp av og pust dypt!
    Fordi det eneste jeg skrev var at dette minnet meg om et visst tusj-tweak som også veldig mange hørte store forbedring i lyden av, for mange år siden. Trodde de.
    En liten stund.

For meg (som er litt teoretisk og teknisk) er dette å rengjøre cd/dvd overflaten for MRA i samme sjanger.
    I utgangspunktet skal laseren lese av informasjon som ligger inne i platen i form av enere og nuller. Hvilken farge kanten har, eller om det er et sjikt av silikon på overflaten, skal ikke kunne påvirke dette IMO.
    Hvis avlesingen blir forstyrret slik at spilleren må korrigere, kan det være en kilde til forbedring. Men at dette gjelder nye og uskadede cd'er er jeg i sterk tvil om.

Mulig jeg misforstår deg når du skriver at nye cd'er er SLITT. For meg betyr det f.eks en mekanisk slitasje på overflaten.
    At de ikke er klinisk rene kan så være. Men betydning for lyden?
    Ville du klare å høre denne forskjellen i en blindtest?
    Eller er du av de som mener blindtester ikke har noe for seg?

Jeg er av de som ser litt svart/hvitt, det har helt rett i.
    En av kompisene mine derimot mener lyd stort sett er hokus pokus.
    Så vi er uenig i mye, men ikke uvenner.

JEG er altså skeptisk til sånne tweaks, men hvis det å overbevise folk på forumet her om at du har rett er så viktig, så burde du nok vurdere å skaffe deg et liv utenom dette du også.............

Du har selvsagt et godt poeng i at nybegynner på forumet, ikke er ensbetydende med nybegynner til hifi.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et fint og utfyllende svar og forklaring av Reveel, Zextar. Vet ikke helt om jeg har troen på dette i mitt oppsett fortiden, da CD platene stort sett allerede er ferdig lest, er lagret på og spilles av fra Hardisker osv.

Sier ikke dermed at Reveel ikke virker så som du beskriver at det gjør for deg, og det å lette avlesningsjobben for det optiske drevet, kan vel neppe skade det heller. Har du forresten testet det som står beskrevet om:
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Reveel
    It can be easily demonstrated in computer drives by comparing the time it takes to read or extract the data off a disc that hasn’t been treated with the same disc after treatment.

Det synes jeg var interessant, og burde være en ganske grei test å etterprøve hvis man bare er sikker på at det er selve lesingen av det optiske mediumet som setter begrensingen ved denne testingen. Et program som "Nero CD-DVD speed" , ville kanskje være et greit test program i såmåte.

Er forøvrig possitivt instillt til Tweak og Tweaking av diverse elektronikk og og utstyr, og synes det er litt morsomt når man prøver ut enkelte teorier og mulige forbedringer, så lenge man forstår teorien bak, og kan slutte i tide mens leken er god...

Her var vel årene med diverse CRT projektorer en ganske så possitiv opplevelse for min del, der det å få ned viftestøy, skifting til bedre linser, finjustering av rør og rørkomponenter, utskiftinger til bedre kondensatorer og div tweaking av inngangskort osv en fin og possitiv opplevelse. Fordelen med å tweake på bildevisnings utstyr er at det etter min mening er vanskeligere å lure øynene enn ørene, dvs. når det kommer til faktorer som haloing, bildeoppløsning/skarphet, bildestøy osv, og lar måleutsyr ta seg av fargetemp og gråtonesala osv.

Er ellers også ganske klar over en menneskelig effekt som kalles plasebo. Poenget mange ganger med tweaking er vel nettop det å lure seg selv til å tro at tweakede utstyret er blitt bedre, og faktisk med det få en bedre opplevelse i samme slengen. (det er vel egentlig ikke noe galt i det.)

Det er her man kanskje må ta valget med å enten å bare tro og nyte effekten, eller foreta mere vitenskapelige testmetoder med f.eks for lyd utstyr ty til blindtesting, med ABX testing osv for å få noen bedre svar for om tweakingen egentlig har gode effekter på oppsettet.

Har vel en liten misstanke om at Reveel er i grenselandet her, og ville vel heller kanskje brukt 120kr på en ny CD, DVD eller BD plate, og kanskje heller konsentrert insatsen på akustiske forbedringer i oppsettet, høytaler plassering, og eventuelt hente frem zalo flaska, vaske platene i lunkent vann og renblåse med trykkluft osv, for å få vekk eventuelle belegg, urenheter på overflaten på den optiske plata.

Mvh.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice try yourself

Peut etre, l'ecole est terminee .......et rendu

Pas si pire. Mais j'ai compris qu'est que tu veut dire, sans critque pas comme des autres.

Hæ? Jeg kommer ikke fra Jæren - så jeg forstår det ikke!:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja slapp av og pust dypt!
    Fordi det eneste jeg skrev var at dette minnet meg om et visst tusj-tweak som også veldig mange hørte store forbedring i lyden av, for mange år siden. Trodde de.
    En liten stund...
    Ja, for når man slutter å puste, da er det som regel game over....

Har fremdeles en grønn tusj liggende, en eller annen plass..., og en hel del CD plater med en fin grønn ytterring....

Teorien bak denne tursjen var vel at ikke lyset fra laseren så lett skulle internt i platen reflekteres tilbake fra mot avlesningsstedet, men bli mere absorbert pga at grønnfargen var komplimentærfarge med laserlys fargen.

Om dette noensinne hadde noen hørbar eller annen effekt, annet at noen tjente på å produsere og selge denne pennen, det er vel en annen ting. Ellers har jeg faktisk klart å "redde" enkelte punkt "oksyderte" pressede CD plater, med å tette hullet med farge fra den grønne tusjen, for å så kunne rippe plata og brenne på et annet medium, men det mulig at at eller annet påført disse punktene hadde gjort samme nytten.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det gjelder tweaking så er det vel helst psyken vår det hjelper for.
    For all del jeg vil heller bruke penger på en sykkelslange en et annet dempesystem for mange tusen kroner. (hvis jeg føler behov for å dempe da.)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •