Plasering av Klisch RF 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasering av Klisch RF 83

Hei, lurer på om noen har erfaringer med plassering av Klipsch RF 83, jeg tenker da på avstand til bakvegg og side vegg ??

Mål etter bygging:L/B/H: 6.05 x 3,62 x 2,17.

Bilder av rommet kan en se i min kino link under

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste seriøse svaret noen kan gi deg på det er at det må du bare finne ut av på egenhånd! Rommet påvirker lyden i varierende grad, så hvordan akkurat ditt rom låter med dine høyttalere vet du best selv. Dimensjonene på rommet er bare en faktor, konstruksjonen i vegger, gulv og tak er vel så viktig, så må man ta med innredning og hvordan det på virker i forhold til lyden i lytteposisjon... Jepps, du får flytte rundt på høyttalerne og prøve selv, for det spørsmålet det kan ingen gi deg noen nøyaktig svar på.

Det jeg må nevne er imidlertid hvordan plasseringen må endres ved innspilling. Har hatt RF-7 selv, og de flyttet jeg på mang en gang etterhvert som de ble mer og mer innspillt. Dette gjelder særlig for Klipsch ettersom det er så dramatisk forskjell på innspillt og ikke innspillt. Så, hvis du mener bestemmt de er innspillt er det bare å begynne å forske på plassering. Er imidlertid høyttalerne ikke ferdig innspillt må du gjerne finne en god plassering, men om den er den optimale når høyttalerne omsider er innspillt er ikke sikkert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •