XTZ - Room Analyzer. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 344
    Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får ikke til å måle RTA hos meg. RTA knappen er grå og kan ikke velges. Videre er der svært mye støy (knitring og "data" lyder) under RA måling. Hva har jeg gjort galt?

Dag

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    Får ikke til å måle RTA hos meg. RTA knappen er grå og kan ikke velges. Videre er der svært mye støy (knitring og "data" lyder) under RA måling. Hva har jeg gjort galt?

Dag
    Hvis det er støy under RA-målingen, tipper jeg at du har Vista og ikke XP?
    Ta isåfall kontakt med info@xtz.se

Har du prøvd begge knappene? Systemet med knappene er litt omvent på Room Analyzer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis det er støy under RA-målingen, tipper jeg at du har Vista og ikke XP?
    Ta isåfall kontakt med info@xtz.se

Har du prøvd begge knappene? Systemet med knappene er litt omvent på Room Analyzer.
    Har faktisk XP men skal prøve en annen PC senere i dag. Skal studere det med knappene igjen da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligner litt på det problemet jeg hadde med min føste pakke. Da ble ikke plug'n'play-driverene lastet skikkelig før jeg plugget den mikrofonen direkte i en USB port på PC'en. Sokkelen som den er beregnet å stå i var litt faulty, men med å bruke mikrofonen direkte så ble driverene lastet på ny. Verd et forsøk!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny PC; alt virker som det skal

Jeg får forresten noen rare resultater. Jeg har på grunn av problemer med stående bølger investert i en akustikkpakke med tre veggpanel, tre bassfeller og seks mindre takpanel. Med alt unntatt takpanel på plass var resultatene overraskende bra. Med takpanelene opplimt ble det flere stående bølger og større bølger i frekvenskurven. Ganske rart!

Videre var det større avvik med romkorreksjon (alt av EQ MCaCC og Fasekontroll slått på)???

Kommer nok tilbake til det når jeg har fått jobbet mer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Faens serienummer....

Det er greit at XTZ er svenske, men for **** hvis de skal ha digital distribusjon må den virke...

Jeg skriver inn med 14 sifferedenummer. Tror du det virker da.... Prøvd 10 ganger.... Ikke ****.

Kan noen forbarme seg over meg å sende meg softwaren på dapdip@hotmail.com før aparaturet går ut av vinduet....

Siste delen av serie nummer mitt er 0001621. Første delen av nummeret som står over er 734003... (sånn hvis noen lurer på om jeg faktisk har mottatt analyzeren.)

Grr...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapdip
    Det er greit at XTZ er svenske, men for **** hvis de skal ha digital distribusjon må den virke...

Jeg skriver inn med 14 sifferedenummer. Tror du det virker da.... Prøvd 10 ganger.... Ikke ****.

Kan noen forbarme seg over meg å sende meg softwaren på dapdip@hotmail.com før aparaturet går ut av vinduet....

Siste delen av serie nummer mitt er 0001621. Første delen av nummeret som står over er 734003... (sånn hvis noen lurer på om jeg faktisk har mottatt analyzeren.)

Grr...
    Ta kontakt med XTZ på info@xtz.se
    Vi har alle hatt det problemet, tror jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar, men..

de svarer neppe i løpet av helgen... Har ikke lyst å sitte stirre på den j.vla ubrukelige boksen en hel helg.

Hva gjorde XTZ for å løse problemet?

Morten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Det hjalp å bli sinna og sende mail

Jeg fikk ikke noe svar, men plutselig etter 3 timers frustrasjon funket downloaden....

(Ja, ja da kan leting etter den forsvunnende bassen begynne....)

Morten.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapdip
    Jeg fikk ikke noe svar, men plutselig etter 3 timers frustrasjon funket downloaden....

(Ja, ja da kan leting etter den forsvunnende bassen begynne....)

Morten.
    Så bra. Kan faktisk ikke helt huske hva de gjorde, men det ordnet seg ihvertfall.
    Kos deg med et spennende instrument.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om någon har problem att ladda ner mjukvaran för Room Analyzer, prova följande:

1. Spara nedladdningsklienten på disk
    2. Högerklicka på klienten, välj "kör som Administratör"

Windows Vista ställer ofta till problem med säkerhetsinställningarna. Mycket kan avhjälpas genom att stänga av UAC. (User Account Control)

Om det ändå inte fungerar, kontakta oss för kontroll av licensen och ev återaktivering.

mvh XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Måling av stillhet

Når jeg kjører RTA i listen modus uten noe lyd får jeg dette resultatet:

Er det normalt? 65db ved ca 50hz virker da mye? Alle søylene "hopper" også veldig - kan det være noe galt med utstyret?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digidc
    Er det normalt? 65db ved ca 50hz virker da mye? Alle søylene "hopper" også veldig - kan det være noe galt med utstyret?
    Du må måle med langt höyere volum, gjerne 75-80dB.
    For alt det jeg vet, kan söylen ved 50hz väre en trailer som kjörte forbi boligen din da du målte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Du må måle med langt höyere volum, gjerne 75-80dB.
    For alt det jeg vet, kan söylen ved 50hz väre en trailer som kjörte forbi boligen din da du målte.
    Dette er en måling uten lyd, og peaken er der hele tiden. Burde jeg ikke hørt den? ( kjører forbi en trailer nå og da, men ikke hele tiden. )

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en måling uten lyd, og peaken er der hele tiden. Burde jeg ikke hørt den? ( kjører forbi en trailer nå og da, men ikke hele tiden. )
    Så ikke för nå at du målte i listen modus.

Kan veldig lite om hvordan rommet oppförer seg "uten" lyd.
    Send en mail til XTZ og spör der.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Room Analyzer, altså mikrofon med programvare verdt prisen, iforhold til Room EQ + Radio Shack måler.
    Har mikrofon og diverse for å kunne måle frekvens, men fungerer ikke akkurat optimalt.

Hvordan er brukervennligheten i programvaren, og er det like mange funksjoner som i Room EQ??

Tenker å kjøpe en av delene over nyttår.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm.... Kan du forklare litt hva du har koblet opp? Hvordan har du plassert mikrofonen når dette skjer? Bor du i enebolig eller leilighet? Har du vaskemaskiner eller annet i huset? Hva slags PC har du, bærbar eller stasjonær? Kan viftene fra PCen aktivere noen romressonnanser?

Jeg vil tro at du har ganske høy følsomhet på mikrofonen, for 65dB skal absolutt være hørbart. Har du kalibrert nivået på måleutstyret på noen måte? Det er ikke sikkert at det som vises som 65dB faktisk er 65dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hmmmm.... Kan du forklare litt hva du har koblet opp? Hvordan har du plassert mikrofonen når dette skjer? Bor du i enebolig eller leilighet? Har du vaskemaskiner eller annet i huset? Hva slags PC har du, bærbar eller stasjonær? Kan viftene fra PCen aktivere noen romressonnanser?

Jeg vil tro at du har ganske høy følsomhet på mikrofonen, for 65dB skal absolutt være hørbart. Har du kalibrert nivået på måleutstyret på noen måte? Det er ikke sikkert at det som vises som 65dB faktisk er 65dB.
    Mikrofonen står i sofaen i ørehøyde. Bor i enebolig - så skal ha ganske god kontroll på hva som skjer der. Har vaskemaskin, men den var avslått. Den bærbare pc`en ble dratt ett stykke unna mikrofonen. Fyrer med ved, og når jeg tenker meg om var det fyr i peisen når målingen ble foretatt. Skal se om jeg kan få målt før noen fyrer opp i dag.

Kan man kalibrere mikrofonen til XTZ RA?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Er Room Analyzer, altså mikrofon med programvare verdt prisen, iforhold til Room EQ + Radio Shack måler.
    Har mikrofon og diverse for å kunne måle frekvens, men fungerer ikke akkurat optimalt.

Hvordan er brukervennligheten i programvaren, og er det like mange funksjoner som i Room EQ??

Tenker å kjøpe en av delene over nyttår.
    Meget brukervennlig, men lurer på om ikke REW har flere funksjoner uten at jeg skal si det sikkert. Jeg har riktignok ikke prövd REW selv, bare lest om den. Begge to burde uansett väre en meget god investering.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo som at Room Analyzer er mere 'plug and play' enn REW..

Trenger noe for å finjustere delefrekvensene/plassering og EQ på Transportern

Tror nok det blir Room analyzer over nyttår..

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •