XTZ - Room Analyzer. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 344
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns ikke den resonansen på 37Hz bruker så fryktelig lang tid i et udempet rom. 300ms på å falle 30-40dB er ikke uvanlig for en skikkelig node.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har fått testet denne pakken noe mer?
    eventuelt fått noe data på Mic`en?

Vurderer å gå til annskaffelse av en slik selv, men er litt skeptisk til
    hvor nøyaktig denne egentlig er kontra en skikkelig mic.

for 2000kr får man jo en Behringen ECM800 +en god forsterker
    med 48v fantomspenning, samtidig som man har råd til
    "leskende kalibreringsøl"=P

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    noen som har fått testet denne pakken noe mer?
    eventuelt fått noe data på Mic`en?

Vurderer å gå til annskaffelse av en slik selv, men er litt skeptisk til
    hvor nøyaktig denne egentlig er kontra en skikkelig mic.

for 2000kr får man jo en Behringen ECM800 +en god forsterker
    med 48v fantomspenning, samtidig som man har råd til
    "leskende kalibreringsøl"=P
    Jeg er fremdeles meget fornøyd og jeg ser på diverse fora at andre også er det. Den har da vitterlig en "skikkelig" mic, bare i en annen, mere praktisk utførelse. Hvordan den måler mot f.eks Behringer + REW vet jeg ikke, men har ikke lest eller erfart noe som skulle tilsi at den måler noe mindre nøyaktig. Denne inneholder jo også lydkort og kan kobles direkte til en USB-inngang.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg er fremdeles meget fornøyd og jeg ser på diverse fora at andre også er det. Den har da vitterlig en "skikkelig" mic, bare i en annen, mere praktisk utførelse. Hvordan den måler mot f.eks Behringer + REW vet jeg ikke, men har ikke lest eller erfart noe som skulle tilsi at den måler noe mindre nøyaktig. Denne inneholder jo også lydkort og kan kobles direkte til en USB-inngang.
    Var det med usb biten jeg synes virket veldig kjekt da den skal brukes mot en laptop, slipper å drasse på så mye.
    Du har vel fått prøvd den en stund nå,
    hva med en minianmeldelse?
    Hvordan ligger brukervennligheten på dette programmet kontra andre slike program. som oftest er faren at slike ting blir "litt" for avansert.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det med usb biten jeg synes virket veldig kjekt da den skal brukes mot en laptop, slipper å drasse på så mye.
    Du har vel fått prøvd den en stund nå,
    hva med en minianmeldelse?
    Hvordan ligger brukervennligheten på dette programmet kontra andre slike program. som oftest er faren at slike ting blir "litt" for avansert.
    Problemet mitt er at den har litt problemer med Vista, men det ser ut til å være fikset nå. Programmet er meget enkelt. Det er rett og slett bare å plugge inn og trykke measure.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at den har litt problemer med Vista, men det ser ut til å være fikset nå. Programmet er meget enkelt. Det er rett og slett bare å plugge inn og trykke measure.
    hehe vista føler jeg at RA en ikke kan få pes for, virker som det meste har "problemer" med vista=P

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken skal ta en tur til meg i morgen med XTZ'n for å teste den ut - og for å se hvordan det står til med "lyden" hos meg. Vi gir tilbakemelding om hvordan det fungerer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Når da, HoJ? Kanskje jeg kan skvise meg inn? Kunne tatt med REW for sammenlikning?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Oi! Når da, HoJ? Kanskje jeg kan skvise meg inn? Kunne tatt med REW for sammenlikning?

Du det kunne vært meget gøy.. I morgen kl 19. Har unger i hus som legger seg rundt den tiden, så volumet kan ikke bli så veldig høyt, men det skal vel kunne gå greit - eller?

En sammenlikning i samme slengen hadde vært meget gøy!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vista føler jeg at RA en ikke kan få pes for, virker som det meste har "problemer" med vista=P
    Disse problemene kommer fra de store plate- og filmselskapene i Hollywoods krav til Vista, noe som skaper store problemer for f.eks instrumenter som Room Analyzer. XTZ ser nå ut til å ha fått bukt med problemet, men om det er bra nok for de ypperste entusiastene er usikkert. man kan høre noen knitrelyder under sveipene. I XL er er dette ikke et problem. venter på en ny mikrofon slik at jeg kan få testet Vista-versjonen skikkelig.

Er meget spent på den sammenligningen med REW. Håper dere deler deres erfaring rundt dette i denne tråden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter på en ny mikrofon slik at jeg kan få testet Vista-versjonen skikkelig.
    Hva slags mikrofon er det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse problemene kommer fra de store plate- og filmselskapene i Hollywoods krav til Vista, noe som skaper store problemer for f.eks instrumenter som Room Analyzer. XTZ ser nå ut til å ha fått bukt med problemet, men om det er bra nok for de ypperste entusiastene er usikkert. man kan høre noen knitrelyder under sveipene. I XL er er dette ikke et problem. venter på en ny mikrofon slik at jeg kan få testet Vista-versjonen skikkelig.

Er meget spent på den sammenligningen med REW. Håper dere deler deres erfaring rundt dette i denne tråden.

Har Vista jeg også.. kan det by på problemer?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva slags mikrofon er det?
    Samme som för, bare ny. Det ser ut til å väre feil på enten lydkortet eller mikrofonen min.
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har Vista jeg også.. kan det by på problemer?
    Mulig. Små knitrelyder når du måler med sinussveip.
    Jeg venter på ny mikrofon da det ser ut til at min kan ha fått seg en smell under frakt. Venter på den for å teste den siste versjonen av programmet. Det fungerer fint hos XTZ, men skal teste det ut hos meg også med den nye mikrofonen. Men de små knitrelydene vet jeg ikke om de får bort. Det plager egentlig ikke meg og de er ikke skadelige for utstyret, men det er jo allikevel litt kjipt på en ny vare.

Er så lei av Vista at jeg vurderer å kjöpe XL.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om XTZ har hatt noen dårlige leveranser. Jeg har mistenkt min pakke for å være buggy og i går fikk jeg langt på vei bekreftet den mistanken.

I går kveld kjørte jeg sammenligning med g-h's sin XTZ-pakke, han fikk sin en liten stund etter min: Med to forskjellige bærbare PC'er og to pakker XTZ gikk jeg inn for så om det var mulighet for å fremprovosere forskjellig resultat. Mao var jeg på jakt etter målefeil.

Og avvik fant jeg, og det var mellom min mic og g-h's. Samme mic på to forskjellige PC'er ga ganske identisk resultat når mic stod i samme posisjon.

Kurvene viser resultat med samme PC og hver sin mic, merk: med mic plassert direkte i PC (ikke sokkel) og ellers identiske settings (lydnivå, mastervolume etc). Man ser at de leser forskjellig nivå, mest på lave frekvenser. (g-h's lys blå kurve, min grønn kurve)

XTZ - Room Analyzer.-2_xtz_sammepos-jpg

XTZ - Room Analyzer.-2_xtz_waterf_ko-jpg

XTZ - Room Analyzer.-2_xtz_waterf_gh-jpg

Ettersom jeg ikke har andre verktøy å måle med, så har jeg trukket følgende konklusjon utfra hva jeg ser fra kurvene og hva jeg opplever: Min 'buggy' enhet gir ikke samme lydnivå ut på lydkortet, den legger det litt lavere. En ender opp med et annet referansevolum for analysen.

Dette anser jeg grunnen til at kurvene er like men forskjellig nivå samt at waterfall-bildene gir samme tendens, men med noe forskjellig nivå/intensitet (min øverst, g-h's nederst).

Så grunnene til at jeg konkluderer med at min enhet er buggy, er følgene:
    • Jeg får ikke en lyd ut av pakken så lenge mic'en står i sokkelen den er beregnet med. g-h's pakke virker helt OK (på begge PC'er) og da er det ikke en USB issue som jeg hadde en mistanke om.
    • Det kommer MYE bakgrunnstøy fra pakken når jeg kobler den til forsterkeren og ingen måling utføres. Med Mastervolume på -16dB er støyen direkte ubehagelig. g-h's pakke er dønn stille i "idle mode".
    • Det er måleavvik mellom to pakker.
    Jeg får ta kontakt med surround.no og spørre om å få en ny pakke [sukk]

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender innlegget ditt direkte til XTZ, hvis det er greit for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på at jeg skal ha kalibreringskveld på hifiklubben i dag, klokka 20.00. Vi får se hvor lang tid det tar. Hvor lenge holder dere på?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender innlegget ditt direkte til XTZ, hvis det er greit for deg?
    PÅ vegne av Kokken (som sitter her i samme kurslokale): Ja

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kom på at jeg skal ha kalibreringskveld på hifiklubben i dag, klokka 20.00. Vi får se hvor lang tid det tar. Hvor lenge holder dere på?

Hm, vi vet ikke.. ring meg, så får vi se.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken:

Angående avvik i målingene:
    Sitat Opprinnelig postet av XTZ
    Hej.
    Tack för den informationen,

Att det finns spridning i frekvensgången mellan mickarna är för mig
    en
    självklarhet.
    Sen hur mycket som är acceptablet är en annan fråga.
    Sitat Opprinnelig postet av XTZ.SE

Mikrofon: USB-mikrofon - Justerad till rak frekvensgång mellan 16Hz-20kHz (± 3dB)
    Angående mikrofonen din:
    Sitat Opprinnelig postet av XTZ
    Då verkar den inte vara riktigt frisk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kvaliteten variabel på produktet eller det å anbefalle? Vurderer å øsnke meg et slikt i nær fremtid i forb med bursdag/bryllup av samboer, men hvis kvaliteten er variabel blir ikke det noe av.

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •