XTZ - Room Analyzer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 344
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan en feste selve basen på denne på et kamera stativ?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng antiloop. Egentlig et must, men jeg finner ikke noe referanse til feste. Det er om ikke annet en lett mod å få til.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hvis Henning og meg får synkronisert oss så skal vi se om vi får sammenlignet REW med XTZ RA. Mener å huske at Henning kjører en Behringer mikrofon sammen med REW, men resultatet bør kunne sammenlignes med Radioshack. Det er softwarepakken som er den mest interessante delen for meg.
    Det skal vi, du må bare melde fra når du har fått utstyret :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kan en feste selve basen på denne på et kamera stativ?
    Skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Oppdaterer denne og förste post når jeg vet mere. Det jeg vet er at selve basen er relativt tung, så den står stödig.

Edit:
    Basen har ikke monteringsmuligheter for kamera/mikrofonstativ.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Ser ikke at denne gjør noe som ikke REW gjør likt eller bedre. Må være identifikasjon av romnoder, men det er jo egentlig det 'peak find' funskjonen i REW gjør. REW har også fått flere nye funksjoner i 4.11 som kommer godt med. Jeg håper på full rapport når dere har fått kloa i dette!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Spennende!

Ser ikke at denne gjør noe som ikke REW gjør likt eller bedre. Må være identifikasjon av romnoder, men det er jo egentlig det 'peak find' funskjonen i REW gjør. REW har også fått flere nye funksjoner i 4.11 som kommer godt med. Jeg håper på full rapport når dere har fått kloa i dette!
    Måler REW også etterklang i rommet?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne bare måler systemet og har ingen kalibreringsfungsjon sant ?
    Eventuelt endringer må man selv gjøre med en EQ eller instillinger på sub/forsterker/flytte høytaler ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Denne bare måler systemet og har ingen kalibreringsfungsjon sant ?
    Eventuelt endringer må man selv gjøre med en EQ eller instillinger på sub/forsterker/flytte høytaler ?
    Riktig. Kun et måle/analyse verktøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Måler REW også etterklang i rommet?
    Jepp, enten med decay, RT60 eller waterfall plot. Fra 4.10 kan den kjøre waterfall og decay i hele frekvensområde.

Du har også et Impulsplot som gir utrolig mye verdifull informasjon når man jakter på refleksjoner.

Fra 4.10 har man mulighet for loopback også, så man kan få nøyaktig tidsdifferanse mellom referanse og målt impuls. Uvurderlig til å sette distanse mellom front, senter, bak og sub.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jepp, enten med decay, RT60 eller waterfall plot. Fra 4.10 kan den kjøre waterfall og decay i hele frekvensområde.

Du har også et Impulsplot som gir utrolig mye verdifull informasjon når man jakter på refleksjoner.

Fra 4.10 har man mulighet for loopback også, så man kan få nøyaktig tidsdifferanse mellom referanse og målt impuls. Uvurderlig til å sette distanse mellom front, senter, bak og sub.
    Det viste jeg ikke. Kult.
    Da vil jeg tro den største fordelen med XTZ RA er medfølgende mikrofon og lydkort, og muligens brukervennligheten? For meg ser REW veldig komplisert ut, spesielt det å komme i gang, men jeg har ikke erfaring med programmet.

Må nevne at dette programmet selvsagt også oppdateres og oppgraderes ...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er såpass ny at det er heller få som har fått testet den ut.
    Jeg har fått laptopen i dag, så det er godt mulig jeg såvidt pröver ut XTZ RA litt i natt når jeg kommer hjem. Mulig jeg også etterhvert kan laste ned REW og teste de opp mot hverandre, dog med samme mikrofon.
    Vi får se, har heller lite kjennskap til REW.

XTZ RA er nå offisiell AVforum-forkortelse.
    For å teste ut funksjonalitet og brukervennlighet er det jo greit. Men måleresultatet i REW med XTZ mikrofonen vil bli feil, sålenge du ikke har kalibreringsdata for mikrofonen.
    Den medfølgende mikrofonen måler ikke flatt i hele frekvensregisteret, men det er lagt inn kalibreringsdata i programmet, som kompenserer for avikene.

Blir spennende å høre om du blir fornøyd med denne pakken, og om brukervennligheten faktisk er god.

Anbefaler foresten for de interesserte å sjekke ut Arta Software, det har langt flere muligheter enn REW og XTZ RA, og brukergrensesnittet er noe av det bedre blant disse type program. Demo med full funksjonalitet er gratis å laste ned. Lisens koster ca 700 NOK.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    For å teste ut funksjonalitet og brukervennlighet er det jo greit. Men måleresultatet i REW med XTZ mikrofonen vil bli feil, sålenge du ikke har kalibreringsdata for mikrofonen.
    Den medfølgende mikrofonen måler ikke flatt i hele frekvensregisteret, men det er lagt inn kalibreringsdata i programmet, som kompenserer for avikene.

Blir spennende å høre om du blir fornøyd med denne pakken, og om brukervennligheten faktisk er god.

Anbefaler foresten for de interesserte å sjekke ut Arta Software, det har langt flere muligheter enn REW og XTZ RA, og brukergrensesnittet er noe av det bedre blant disse type program. Demo med full funksjonalitet er gratis å laste ned. Lisens koster ca 700 NOK.
    Ok, så bare i den ene tråden jeg linket til, så testet han den med et annet program. Du har sikkert helt rett, tenkte bare ikke så langt.
    Det blir nok ikke noe at jeg kjøper ekstra mikrofon og lydkort for å teste ut REW.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg, har du fått laget noen flotte kurver å friste oss med?

Jeg mailet surround.no i dag og etterlyste dato for leveranse, og som jeg fryktet, det er helt ukjent når vi vår leveranse.:cry:

Sitat Opprinnelig postet av Torbjørn hos surround.no
    Hei

Leverandøren vår var dessverre tom.

Har dessverre ikke fått noen ny dato.
    Så da er det du som er i absolutt føring med produktet her i forumet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg, har du fått laget noen flotte kurver å friste oss med?

Jeg mailet surround.no i dag og etterlyste dato for leveranse, og som jeg fryktet, det er helt ukjent når vi vår leveranse.:cry:

Så da er det du som er i absolutt føring med produktet her i forumet.
    Det er noen problemer med Vista, så jeg venter på en oppgradering som skal komme en av dagene.
    Det jeg har funnet ut er at det er bare å laste ned, plugge inn og trykke measure. Det er veldig enkelt . Jeg fikk såvidt testet den på en annen PC men desverre ikke med lyd, jeg har bare fått en måling av selve "rommet", da jeg ikke fikk sendt ut sveip eller brus. Mikrofonen målte allikevel lydene i rommet i real time, noe som var litt artig å se.
    Oversiktlig og greit.
    Rommet måles fra 16hz til 20khz i real time, mener jeg å huske.
    Sinussveip måles fra tre posisjoner. Fra venstre midt i rommet, lytteposisjon og fra høyre midt i rommet. Er litt usikker på om man kan måle utelukkende fra sweetspot, men det burde man absolutt kunne gjøre.

Har ikke mye tid til dette for tiden, da jobb og søvn stort sett tar opp tiden, men kommer sterkt tilbake.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mye tid til dette for tiden, da jobb og søvn stort sett tar opp tiden, men kommer sterkt tilbake.
    Sove kan du gjøre når som helst senere i livet!
    Kan ikke la sånne bagateller stå i veien for en så interessant nyvinning:grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen problemer med Vista, så jeg venter på en oppgradering som skal komme en av dagene.
    Aha, det stemmer jo det at nye PC'er kommer med microsofts beta SW i dag.

Har du prøvd support mot XTZ på denne buggen eller er det noe forum som er verdi å følge opp?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Sove kan du gjøre når som helst senere i livet!
    Kan ikke la sånne bagateller stå i veien for en så interessant nyvinning:grin:
    Blir ikke så mange timene søvn i døgnet for tiden, så jeg må nok ha det jeg kan få.:smile:

Aha, det stemmer jo det at nye PC'er kommer med microsofts beta SW i dag.

Har du prøvd support mot XTZ på denne buggen eller er det noe forum som er verdi å følge opp?
    Vista er virkelig noe skitt. Uff.
    Har snakket med XTZ og de venter inn en oppgradert versjon som takler Vista en av dagene.
    Det var litt problemer med nedlastingen, men XTZ fikset det kjapt. Det er også et problem at programmet ikke kjenner igjen hardwaren pga USB-porten. Dette er altså allerede fikset og de venter inn ny software en av dagene.
    Det ser imidlertid ut som jeg desverre har fått en defekt modell. Mulig den har blitt skadet i frakten. Den vil ikke gi lyd fra seg. XTZ har ikke opplevd dette før, så de sender en ny og min "gamle" tilbake til fabrikken for analyse. Mikrofonen tar inn lyd og men den sender ikke ut white noise eller sinussveip. Jeg kan selvsagt bare sette inn en CD med sinustoner eller sinussveip i spilleren og måle med programmet da mikrofonen fungerer som den skal.

Litt kjipt, men det ordnes opp i raskt og servicen er god.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista er virkelig noe skitt. Uff.
    Nå er det vel ikke Bill Gate's sin skyld at XTZ sine produkter ikke støtter Vista, hehe...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Nå er det vel ikke Bill Gate's sin skyld at XTZ sine produkter ikke støtter Vista, hehe...
    Hehe, var ikke bare det jeg tenkte på da.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som har skjedd, men i dag fungerte Room Analyzeren. Jeg mistenker at USB-portene på den stasjonære dataen som trøbler litt.

Uansett, den er veldig enkel i bruk. Plugg inn og mål.
    Det bare å ta bort haken i "Average 3 Positions" så måler den kun sweetspot.

Jeg har kun fått brukt den i en time eller to og da har jeg justert phase og frequency på subene, så jeg har ikke eksperimentert så mye med selve Room Analyzeren. Det jeg foreløpig savner er muligheten til å kjøre rene sinustoner, uten at det er noe større problem.

Til dere som har bestilt: XTZ sier at forsendingen kommer om en uke eller to.

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •