XTZ - Room Analyzer. - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 344 av 344
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer og på om dette er noe og satse på.

Har enda ikke klart og grave fram en mic som funker til REW (eller funker i det hele tatt) fra skrot kassa nå er den jo og på halv pris (kommer vel ny generasjon kanskje?)

Eller vil det bli like bra\bedre om jeg bare kjøper en radioshack og kobler på lydkortet ?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for radioshack heller da. Dette her var triste greier, hvertfall om du er vant med REW.

Jeg vurderer returnere min XTZ, men den kostet bare 995, så vet ikke om jeg gidder ta meg bryet til det :P

REW er jo milevis foran med tanke på justeringer, og muligheter på hva du kan måle. Her får du bare en frekvenskurve og en spektrumanalyse. REW har en mye bedre UI, og du får RT60, vanfall, SPL/phase, impulsrespons. I tillegg til å kunne justere for smoothing på grafen +++, justering for smoothing må du opp i proff versjonen på XTZ for som koster 3 lapper.

Eneste som er positivt med XTZ er at den er raskere koble opp om du bare skal ta en frekvmåling, i tillegg er den enkel, selv folk med 0 i IQ vil nok klare bruke den, REW må man sette seg litt mer inn i saker, men du får igjen mye mer tilbake for den

Om du vil bruke denne til å kjøre mye målinger, og heftig justering og kalibrering av rommet gå for rew. Trenger du bare noe til å sjekke frekv grafen med kan du nok trygt kjøpe XTZ

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går nok for radioshack og REW vil påstå jeg har satt meg inn i mer komplisert programvare før så det skal nok gå bra

Har allerede en db måler fra clas ohlson, men den har ikke line output :\
    Skulle jeg brukt den kunne hadde det vel blitt og sette seg ned med REW som sinus generator og excell :P

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sinusgenerator eller frekv generator har du heller ikke på XTZ, hvertfall som jeg finner...

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •