Panasonic TH-50PX70E kalibrering??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-50PX70E kalibrering??

Jeg har en Panasonic TH-50PX70E så fikk jeg med en dvd når jeg kjøpte den som heter: Digital Video Essentials (Optimize your home enetertainment system) Jeg begynnte å se på den men etter 10min så gadd jeg ikke mere. Noen som har noen kjappe triks om hvordan jeg kan stille inn tven min?
    Eller må jeg sitte å se på en sinnsykt kjedelige dvden som å få den stillt inn?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til forumet

Har vært gjennom det samme som deg, med samme TV. Innstillingene mine og innstillingene dine vil vel kanskje ikke stemme overns pga lysforhold osv. men her er en "vinner", selv om jeg ikke har disse innstillingene.

Sett den til Cinema/movie, velg varm fargetemperatur og to knepp til venstre på lysstyrke. Slå av alle bildeforbedringsfunksjonene. Dette skal i følge en eller annen som kan dette gi optimalt bilde på den TVen.

Jeg syntes det ble litt tamt, og bruker normal bildemodus, slått av bildeforbedringsfunskjoner. Har fargetone normal, og redusert kontraseten litt, samt økt lysstyrken et knepp eller to (har det ikke helt mørkt i stua).

Kan jo kikke her etter tips ved bruk av DVE også. http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Det tar litt tid å stille inn, og jeg har brukt noen timer før jeg ble noenlunde fornøyd, men føler at det ikke er så verst nå. Men det er godt mulig at noen som har mer peil på dette enn meg synes at bildet mitt er håpløst.

Synes det fungerer greit her, og i følge den DVE plata er det ikke galt heller
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •