lfe-level Rx-v661

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lfe-level Rx-v661

hei,jeg kjører ypao romkoroksjon på min yamaha rx-v661. Jeg har stilt equalizeren til flat for og få en så flat frekvenskurve som overhode mulig. Frontene mine har jeg stilt som large, LFE har jeg stilt til front og bakhøytalerne mine setter jeg til small og crossoveren til 80 hz. Dsp level stiller jeg som 0db som da altså er nøytralt og dynamic range har jeg stilt til max.

Når jeg hører på mussik blir det helt klart at bassen blir dempet, jeg hører at det blir mer detaljer i mussiken, det virker rettogslett som jeg får en ganske så bra frekvenskurve

men når det gjelder film så blir det noe annet. Det som er problemet her er at jeg føler er det blir litt i overkant med bass på lfe scenene og bassen virker også litt vel upresis. Det jeg har fått en mistanke om her er at reciveren kunn kalibrerer det signalet som kun skal ut til front høytalerne opprinelig og at lfe signalet kun blir sendt rett igjennom til front høytalerne uten og gå igjennom equalizeren til frontene. Jeg har også tenkt på at dette kan være fordi at jeg mister mye av dialogen osv som skal ut av center høytaleren(som jeg ikke har ) og at det da virker som om det er mer bass. men jeg troode nå det at siden jeg ikke har center høytaler mikser recieveren center kanalen in til frontene.

Jeg håper jeg tar feil i dette og at det bare er jeg som har sett filmer med mye bass, kan jo neven det at jeg nettop så ringenes herre atter en konge i the battle of peledoorfields scenen og der er det jo en dell bass.

setter pris på svar

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)