Hvilke frekvenser hører du? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 109 av 109
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trodde egentlig jeg ikke hørte mye over 17kHz, men med NCH tonegenerator som det er linket til tidligere her, så hører jeg godt over 18kHz med pc-høyttalerene og opptil 19,5kHz når jeg setter mine sennheiser hd595 på hodet.

Alder er jo en viktig faktor her, og jeg har sett 26 vintre.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Trodde egentlig jeg ikke hørte mye over 17kHz, men med NCH tonegenerator som det er linket til tidligere her, så hører jeg godt over 18kHz med pc-høyttalerene og opptil 19,5kHz når jeg setter mine sennheiser hd595 på hodet.

Alder er jo en viktig faktor her, og jeg har sett 26 vintre.

På "nomal" volum??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På normalt volum, ja... Godt under 50%, og uten at det 'gjør vondt' å høre på lavere frekvenser.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    På normalt volum, ja... Godt under 50%, og uten at det 'gjør vondt' å høre på lavere frekvenser.

Da må jeg bare si WOW!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Gratulerer - du er da i besittelse av ULTRALYD hørsel og kan finne frem Superman-drakta
    det forklarer vel hvorfor jeg er så god på å høre hvor lyder kommer fra, jeg er alltid den som hører mobiltelefoner ringe når ingen andre hører det xD

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16kHz og litt oppom jeg drar på litt, ellers litt over 15.5kHz...

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører helt opp til 20000 hertz iallefall, og litt oppover (?). Ved 16000hz hører jeg nesten likt på begge ører, men ved 17khz har jeg mye dårligere hørsel på venstre øre, og ved 18khz må jeg anstrenge meg mye for å høre testtonen på venstre øre. Ved 20khz er det derimot likt på begge ører, men da må jeg skru volumet mye høyere for å høre tonen.. Uvisst om dette er pga hodetelefonene, lydkortet eller ørene mine, men det er vel sikkert det siste.. Hadde hørseltest hos legen før jeg begynte jobb i industrien i fjor høst, og da hørte jeg 20-20khz uten problem, visstnok perfekt hørsel.

Kan ha sammenheng med at jeg har montert høyttalere i bilen nylig, og kjørte rundt i forigårs med lyd bare på venstre kanal, på ganske høyt volum. Kom hjem i stad etter å ha kjørt litt (har nå lyd på begge sider), og da susa det litt i øret også.. Kanskje på tide å være litt mer forsiktig. Hadde ikke vært moro med tinitus, har nok av stemmer i hodet fra før..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dro også opp masse for å høre høyere opp, eller se om det var noe håp.. våkna med piping i venstre øre dagen etter... anbefaler ikke å gjøre dette.. lyd du egentlig ikke hører kan fremdeles irritere øra dine.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg dro også opp masse for å høre høyere opp, eller se om det var noe håp.. våkna med piping i venstre øre dagen etter... anbefaler ikke å gjøre dette.. lyd du egentlig ikke hører kan fremdeles irritere øra dine.
    Ja, når jeg beveger meg over 20khz får jeg fysisk vondt i øra, men hører nesten ingen lyd. Vet uansett at jeg har god høyfrekvent hørsel, det ligger litt i familien. Klarer b.l.a. å "høre" at enkelte typer elektronikk står på (SMPS strømforsyninger, bilderør & flat TV'r, radioer, etc) selv om lyden står i 0 og det lyser mute.. Er iallefall veldig mange høyfrekvente lyder som kommer ifra min laptop jeg sitter på akkurat nå, og da har jeg stoppa vifta med fingeren (men det klarer jo de fleste å høre)..

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •