Kalibreringsutstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kalibreringsutstyr

Jeg kjøpte SMART kit fra Steve Smallcombe (http://www.smartavtweaks.com/) for noen år siden da jeg hadde en Epson TW-100.

Lysmåleren fikk jeg kalibrert så den skal være brukbar, er det noen som har linker til programvare, testmetoder etc. der jeg kan bruke den? (har bestilt meg JVC HD100)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dessverre dette utstyret er utdatert. Etter det jeg husker så må projektoren være støttet i softwaren, noe HD100 definitivt ikke er.

Det billigste alternativet for deg vil nok være en Display 2 sensor og HFCR programvare. Les mer her:http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, software som fulgte med er for lengst utdatert, men lysmåleren er jo brukbar enda, jeg kan jo f.eks måle primærfargene (siden det følger med filter) og hvordan de er i de forskjellige IRE skalaene....men hadde jo vært greit hvis det finnes etc program som gjør dette, og jeg bare mater inn verdiene =)

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lenge siden jeg har brukt mitt smart kit sammen med VW10HT jeg hadde tidligere, men om jeg ikke husker helt feil så var det man egentlig betalte for det arbeidet som var gjort med exel regnearket som fulgte med pakken.

Lysmåleren og fargefiltrene som fulgte med pakken var greit nok, men de hadde ikke store egenverdien. Det var kombinasjonen med regnearket som var "løsningen".

Det har skjedd mye siden den gangen smart tweak var løsningen for å kalibrere projektor selv, og selv om jeg var godt fornøyd med de endringene jeg fikk gjort på min 10HT så har jeg lagt denne perioden bak meg og hoppet over på HFCR og en passende sensor.

Lysmåleren min fungerer fortsatt og jeg har brukt den et par ganger for å måle LUX verdier i forbindelse med oppsett av projektor, men som andre har foreslått så er det nok på tide å arkivere smart som en epoke som er over. Se på det som god erfaring og læring, det er i alle fall det jeg har gjort.

Gøran

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •