Behringer 1124 - er det et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer 1124 - er det et godt kjøp?

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt anlegg som består av CV DC1515, NAD 208 og en Acurus RL-11 for-forsterker. Med denne for-forsterkeren har jeg jo ingen mulighet for å justere bass og treble elle noen av frekvensbåndene.

Jeg har sett litt på en Behringer 1124 og lurer på om dette er et godt kjøp i forhold hva jeg trenger? Jeg er interessert i en Equalizer som jeg kan stille ihvertfall 12 bånd med, og såvidt så jeg har forstått har Behringer 1124, 31 bånd? Og har den phono inn/utganger eller XLR eller hva de kaller det?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og velkommen til forumet

Jeg (og mange andre) bruker 1100/1124 til å tune sub med.

Jeg tenkte også på det samme som deg da jeg kjøpte min 1100, faktisk kjøpte jeg to, men den jeg tenkte å ha til frontene sto der i ca. 20 sek. før den ble slått av og fjernet. Det første som sjkedde var at det var en ekkel piping/susing i høyttalerne (typis PA greie). Prøvde begge boksene, og hadde samme lyden på begge.

Det kan hende at dette er bedre på 1124, men på papiret er de to helt like, så jeg tror at det er andre equalizere som ville passet bedre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, så kort sagt fungerer den best til å tune sub og PA-anlegg som gjerne skal spille høyt?

Har du noen andre anbefalinger til hvilken jeg bør kjøpe?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et eller annet som er beregnet på HiFi og ikke PA, slik Behringeren egentlig er.

Har ingen eksakte å komme med ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer FBQ2496 blir brukt mye på andre større utenlandske forum med stort hell. Den har dyrere elktronikk og bedre midi kommunikasjon.
    Welcome to L-Sound!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •