Toshiba X3030

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Toshiba X3030

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Toshiba X3030

Har noen innstillinger for denne som funker for meg.

Dreambox 500S med viasat og CD via scart fa Monster.
    Toshiba hd-ep10 via hdmi.

Har justert ut i fra det jeg syntes var greit for meg. Kan sikkert være at dette ikke blir like bra hos deg. Ta i betraktning at jeg ikke har brukt noe verktøy.
    Backlight 30
    Contrast 70
    Brightness 49
    Colour 45
    Tint 0
    Sharpness 0

Active backlight off
    Cinema mode on

Blackstretch on (bannlyst av noen):twisted:
    Mpegnr low
    DNR auto.
    Colourtemp Normal

Jeg begynte å justere ut i fra Picture mode 3

Uansett, dette er sånn jeg har det akkurat nå.
    Har ikke turt å røre noe annet enda.

Tvn heter selvfølgelig Regza X3030. Glemte det i overskriften.
    Etter litt revurdering av det første jeg foreslo, så ble det dette. Dette fungerer bra hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tiltak da jeg får denne tven i morgen (forhåpentligvis og sannsynligvis).

Da kan jeg snuse litt på innstillinger selv og se hva jeg velger

Er du fornøyd med den forresteN?

Er det testvinneren 37X3030DG?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Det er 42X3030D

Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Bra tiltak da jeg får denne tven i morgen (forhåpentligvis og sannsynligvis).

Da kan jeg snuse litt på innstillinger selv og se hva jeg velger

Er du fornøyd med den forresteN?

Er det testvinneren 37X3030DG?
    Så langt er jeg meget fornøyd. ganske stilig design og. Jeg kjøpte en Huyndai 42" først, men den røk. Og de fikk den aldrig ferdig, så da forlangte jeg en ny 42 tommer, nemlig denne. Angre ikke et sekund på det. Du kan lese mer om den her om du ikke allerede har gjort det:-D
    Toshiba 42X3030D Review – 42" Regza 1080p LCD TV Test

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merker du forresten noe til etterslep?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel , det er jo en Lcd tv da, og dette er vel mest problematisk på feks fotball, men jeg kan ikke si at det er et stort problem på den, i allefall ikke noe jeg har reagert på. Er heller ikke noen fotball eller tennis fan, eller sports freak. Lcd tver er laget for høyoppløste sendinger, og i den forbindelse skiller den veldig på gode og dårlige signaler. Så på landskampen da, og jeg kan ikke si at jeg reagerte noe på noe etterslep der. For min del så er det sånn at jeg vil ha hd tv snart. Venter bare på at viasat skal få ut fingeren. Canal digital har hd allerede, men jeg foretrekker viasat sitt program tilbud.

Har forresten testet ut noen nye innstillinger for bilde i dag, som jeg også synes funker bra:

Backlight 25
    Contrast 92
    Brightness 47
    colour 32
    Tint 0
    Sharpness -34
    Blackstretch off
    Mpegnr off
    DNR off
    colour temp warm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du sier jo noe der. har funnet en bra innstilling selv. Men svartnivået er ikke helt der enda, så kanskje jeg må justere det litt før jeg poster resultatene mine.

Tror jeg hadde litt for høye forhåpninger til tven. Det som irriterer meg er at ikke etterslep vektlegges av lydogbilde når de vurderer filmgjengivelse på lcd. Tenker spesielt på testen av min tv 37x3030dg.

Det som skjer er at bildet bruker litt tid til å bli klart, når det er bevegelse, det er liksom ikke før bevegelsen stopper opp før man ser annsikt klart. Dette skyldes jo etterslep? Mulig jeg bruker feil begrep siden jeg er noob.

Merka det ikke var så irriterende som jeg først syns, fordi det er av begrenset art men jeg hadde altfor store forhåpninger når jeg bruker 11 500 kroner på en tv.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel du sier noe.Og, noe som jeg har lagt merke til er at tv blir bedre etter hvert. Akkurat som den går seg inn på en måte. Jeg vet ikke om dette er bare at jeg venner meg til den, men det er mitt intrykk. Det med etterslep har ikke jeg lagt merke til i noen større grad. Det har jo også blitt sagt på div forum, her også tror jeg, at på sport så er plasma best. Men har du en high def video spiller eller hd tv, så er dette en saga blott. Jeg tror, i motsetning til andre, at high def tv kommer fortere enn antatt. Canal Digital har allerede utvidet noe, og viasat sa på forespørsel at de ville vente til de kunne tilby hd på flere enn et par kanaler, tidligst første halvdel av 2008. Og, dette er en prioritering. Jeg feks bruker min skjerm minst like mye til pc som til tv og film. Og da er vel lcd å foretrekke. Er du en sports freak, er kanskje plasma tingen.
    Og det er kanskje litt useriøst av meg å poste innstillinger , for det er av betydning hva slags kilde du bruker, lys og kabler osv. Og det er ofte ikke likt. Feks som et eksempel så har jeg den minste Dreamboksen, 500S. Det har blitt sagt at de dyrere modellene har bedre bilde. Og jeg vet en annen ting, det er at hvis jeg hekter meg for mye opp i detaljer, så blir jeg for kritisk. Jeg vet også at det kan være verdt å tenke litt på titte avstanden foran tvn. Men jeg poster innstillingene fordi jeg var helt grønn og søkte på nettet uten å finne noe annet enn at jeg burde kjøpe meg en kalibrerings dvd. Jeg har timer med fjernkontrollen. Så finner jeg et brukbart bilde, for så å finne ut at i dagslys er alt ander ledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør ingenting at du poster resultatene, jeg prøvde først å følge dem slavisk og så gjorde andre ting selv.

Det skaper bare nysgjerrighet for min del, til å finne "min" innstilling. Det er jo ikke samme tv engang, siden den er den større versjonen og uten ips panelet? (noen andre sa det i en annen post).

Nei, det er mulig den må kjøres inn, for dette er også min oppfatning, at jeg blir mer og mer vant til å se på bildet.

Hadde bra fargebalanse i går men ikke så bra sortnivå, og etter å ha stilt litt er det blitt middels sortnivå og middels farge. Så lurer på om jeg må ha en kalibrerings dvd selv. Og som du sier, dagslys/dempet belysning blir helt forskjellig. Jeg tror faktisk det holder å justere backlight etter lysforholdene, men har ikke testet det.

Bruker ikke tven selv så mye til pc enda, men kommer til å gjøre det. Det er nesten så jeg får lyst til å spille spill via pc som i gamle dager, for feks counterstrike på 37 tommers skjerm høres ganske vilt ut :-D

Tror du etterslep og lignende forsvinner mer eller mindre med hd kilder? Ser andre mener ikke det blir tilfelle (iallefall indirekte uttrykt) da det ligger i skjermens evne til behandle bildet den får inn og ikke senders behandling. Men det blir vel lettere for en skjerm å behandle det den er ment for å vise? Kanskje omskalleringen krever mer prosessorkraft enn å yte i høyere piksler slik den er ment?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel som sagt, jeg er ikke noen spesialist. Og jeg merker uansett ikke så mye til etterslep på min, ikke noe som er sjenerende i allefall. HDTV Reviews – Plasma & LCD Screen Flat Panel TV Test ser heller ikke at etterslep er noe voldsomt problem på 42" i allefall. Men antyder at Z modellen skal være bedre på dette, og følgelig ha en høyere pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk min i går...

Fikk min i går, og har litt blandede følelser. På vanlige TV-signaler (Get) og med SD DVD-spiller, sliter jeg med å få et bilde jeg er fornøyd med. De blir litt "mørke" på en måte. Synes faktisk bildene var bedre på min gamle Philips 100HZ Pixel Plus CRT. Men, med XBOX 360 er det helt rått! Gleder meg også til å se HD-film via PC med HDMI. Har så vidt begynt å "tweake", men er altså ikke helt fornøyd enda. Når det gjelder at TV'n må "kjøres inn", tror jeg kanskje dette egentlig handler om at vi må kjøres inn - Man venner seg etter hvert til bildet på en måte, og blir flinkere til å stille inn. Just my 2 cents...
    Etterslepet har jeg ikke sett noe særlig til enda.

Det som er helt klart er at TV'n avslører dårlige inn-signaler helt brutalt. Til og med på de forskjellige standard-kanalene NRK, TV2, TV3 er det store forskjeller, og det er også forskjeller fra program til program innenfor den enkelte kanal.

Fortsett gjerne å poste favorittinstillinger. Selv har jeg oppsett under akkurat nå.

Backlight: 80
    Contrast 88
    Brightness: 48
    Colour: 40
    Tint: 0
    Sharpness -14
    Black Stretch: On
    MPEG NR: Low
    DNR: Off
    Colour Temperature: Normal
    3D Colour Management: On
    -------> Har dratt ned "Red", "Yellow" og "Cyan" en smule. Ikke så viktig, men...
    Active Backlight Control: On
    Cinema Mode: Off

Må kjøre høy kontrast og backlight, ellers synes jeg bildet blir for "grått". Sikkert for at jeg er vant til CRT'en-

Har sett i en test (Toshiba 42X3030D Review – 42" Regza 1080p LCD TV Test) at det kan hjelpe en del å tweake gråtoner/svartbalanse etc i service-menyen, men har ikke funnet ut hvordan man kommer inn der enda. (Har en forespørsel ute til Toshiba).

Terje :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra dokument for kalibrering av Toshiba 42X3030D

Her er instrukser for de som ønsker å få det beste ut av sin Toshiba.
    Dersom noen prøver, hadde det vært supert med tilbakemeldinger her...

Mvh

Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av sortnivå

Jeg fikk låne en kalibrerings-DVD i går, og ble overrasket over hvor mye på bærtur jeg hadde vært på min Toshoba 40xf350pg.

Opprinnelig satte jeg ned lysstyrken, da den virket litt ubehagelig å se på ut av esken. Denne første operasjonen har vært noe av forklaringen på at jeg ikke klarte å kalibrere den bra nok på egen hånd.

Jeg endte opp med å sette opp lysstyrken fra 40 til 65, og kontrasten fra 100 ned til 50 (av 100), og jeg fikk veldig mye bedre gråtoner, uten at lysstyrken i tv'en var ubehagelig.

Tipset er å finne et litt mørkt bilde, med en del svart i seg. Start så med å sette opp lysnivået, og still deretter kontrasten ned.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller opplever flere at PC-bildet blir bedre med VGA 1360x768 enn HDMI/DVI med 1080p? Nå skal det sies at jeg ikke har testet med 1080p materiale enda, men føler 720p blir best over VGA (?).

Sitat Opprinnelig postet av larskvinge@hotmail.com
    Jeg endte opp med å sette opp lysstyrken fra 40 til 65, og kontrasten fra 100 ned til 50 (av 100), og jeg fikk veldig mye bedre gråtoner, uten at lysstyrken i tv'en var ubehagelig.

Tipset er å finne et litt mørkt bilde, med en del svart i seg. Start så med å sette opp lysnivået, og still deretter kontrasten ned.
    Slet selv med gråtoner og mørke bilder generelt, spesielt om jeg så på en lav-oppløst TV-serie f.eks. Syntes bildet ble betrakelig bedre etter å ha testet tipset ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Veldig hyggelig at tipset har vært til hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket utrolig etterslep når jeg så batman via VGA. Hodet til batman hang ofte igjen til neste scene!

Nå har jeg fulg det første tipset på denne adressen og er fornøyd. Den er dog noe annerledes enn hva dere har postet her!

Toshiba X3030D Settings and Calibration - AVForums.com

Jeg har også kjøpt meg en Blue-Ray spiller. BDP1500 for 1495 Denne oppskalerer. Gjør min TV også det? Snakker selvsagt om 42x3030d

EDIT: Fulgte rådene på Service Menu. Da ble TVen utrolig mørk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne TVen oppskalerer? Nå har jeg en Blueray og media center som gjør den jobben. Har hørt at bildet skal bli darligere hvis TVen også gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har orginal innstillingene til tven? Jeg finner det ikke på nett og har mistet manualen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •