hvordan kalibrere med dve

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan kalibrere med dve

hei. jeg har problemer med kalibrering av tven min. har forstått det sånn at på gråskalaen på dve så skal de lyse grå feltene forsvinne når man justerer kontrasten opp, men det skjer ikke selv med kontrasten på fullt. jeg har en kombinert dvdspiller/receiver det er et lg anlegg jeg betalte 1300 kr for. har også prøvd å kalibrere med monster calibration wizard, på kontrast test bildet på monster plata så forsvinner heller ikke knappen på skjorta når kontrasten er på fullt på tven. er det dvdspilleren som har så lite kontrast? tven er en 29tommers 4:3 tv som er ca tre år gammel. pal

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk har lest det, det er sikkert spillerne mine som ikke har så mye kontrast

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Ser at tråden din er gammel men lurer på om du fant noen løsning på problemet? Jeg har akkurat samme problem vedrørende kontrasten og plages med å få til kalibreringen. Jeg har en helt ny Samsung LE40A656 Lcd-tv og en helt ny Panasonic Dvd-spiller så det skal ikke skyldes utstyret tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Heisann.

Ser at tråden din er gammel men lurer på om du fant noen løsning på problemet? Jeg har akkurat samme problem vedrørende kontrasten og plages med å få til kalibreringen. Jeg har en helt ny Samsung LE40A656 Lcd-tv og en helt ny Panasonic Dvd-spiller så det skal ikke skyldes utstyret tror jeg.
    nei, jeg fant ingen løsning. jeg har en samsung lcd tv nå og på den vises ikke to av søylene der man stiller lysstyrken med dve, nemlig den sortere enn sort søyla og den innerste søyla, det er jo den innerste søyla man skal stille etter. skjorta som man stiller lysstyrken etter vises nesten ikke en gang på monster plata så jeg kan ikke stille lysstyrken med den heller. detaljer kommer ikke frem når jeg skrur opp lysstyrken, det blir bare grått. kan lcd tven min være så elendig? eller er disse test platene en dårlig spøk?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Heisann.

Har samme tv som deg men bruker ps3 som kilde, jeg får opp alle utenom sorterere enn sort.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pal
    nei, jeg fant ingen løsning. jeg har en samsung lcd tv nå og på den vises ikke to av søylene der man stiller lysstyrken med dve, nemlig den sortere enn sort søyla og den innerste søyla, det er jo den innerste søyla man skal stille etter. skjorta som man stiller lysstyrken etter vises nesten ikke en gang på monster plata så jeg kan ikke stille lysstyrken med den heller. detaljer kommer ikke frem når jeg skrur opp lysstyrken, det blir bare grått. kan lcd tven min være så elendig? eller er disse test platene en dårlig spøk?
    Synes dve er noe møkk, har bluray versjonen selv og det var penger rett i dass. Avia er mye bedre å stille kontrast og brightness med. Men noen lcd tv'er også mitt sony w3000 er det vanskelig å stille kontrasten riktig for di tingene på testplatene som skal forsvinne når kontrasten er for høy er der forsatt ved 100%

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk opp alle tre søylene på de to bilderørs tvene jeg hadde før. er litt skuffet over den tven jeg har nå, det er jo litt grått det som skal være sort, det går ikke an å stille det noe særlig heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noose, prøv å ta på super white under video settings på ps3. Da får du kanskje sortere enn sort. Hjalp for meg.

Kan være for dere andre at tv eller dvd spiller kutter ut den helt sorte fargen. Bla gjennom innstillingene eller les bruksanvisningen (google er din venn).

Og jeg personlig ser tydelig forskjell både i Dark Knight og I Am Legend før og etter DVE blu-ray edition.

PS3 - Denon 2808 - Sony 40" LCD tror det er en W... den i 15 000 kroners sjiktet hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE platen gir meg svar at contrast på 100 er riktig på min samsung 52a866...

Ser at veldig mange får disse reultatene på 650-750-850 seriene. Mens ser jeg på profesjonelle kalirberinger av skjermene ligger 850 serien på 85-90 i kontrast.

Hva bør jeg da bruke? Har selv ingen eye one måle intrument.

Ser heller ikke ut som DVE disken har noen gamma kalibrering.... ?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Philips 47" 9603 er kontrast riktig på 68 (100 er max), jeg slet også litt med å se "bloomingen" på kontrast justeringen men hvis jeg scrollet fort opp og ned i verdien på kontrasten så jeg forskjellen med en gang!

Jeg måtte også google litt på hvorfor jeg ikke så de aller mørkeste strekene på brightness justeringen og jeg fant ut at jeg måtte faktisk kjøpe en hdmi-splitter pga at min yamaha receiver kuttet bort "Blacker Than Black" og "Whiter Than White". Jeg måtte også skru på "super white" og "rgb full range" på min playstation 3 og nå ser jeg alle detaljer både på kalibreringen og film!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •