Demping av bass - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det var skikkelig fine steiner. Jeg gikk rett i butikken og kjøpte samme type. Ikke for å strø salt i såret, men jeg fikk 3 steiner (ca 35x50) til 750,-. Trodde nesten ikke det var sant. Fikk først et tilbud på 1400 kr, men jeg fikk forhandlet ned prisen....

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skifergutt
    Ja, det var skikkelig fine steiner. Jeg gikk rett i butikken og kjøpte samme type. Ikke for å strø salt i såret, men jeg fikk 3 steiner (ca 35x50) til 750,-. Trodde nesten ikke det var sant. Fikk først et tilbud på 1400 kr, men jeg fikk forhandlet ned prisen....
    Kva sår snakker du om prisene varierer overalt, eg fekk ein pris og godtok den. Meir gidd eg ikkje bry meg, har andre ting å gjere enn å løpe rundt i byen og sjekke ut prisforskjeller :shock:

Du har jo fått ein knallpris, nesten som du skulle kjøpt inn og solgt videre :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent jolly!

Og det er som du sier.. prisen på ting varierer alt etter som hvordan man setter pris på sin egen tid..!

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt man lærer av å lese threader her!

I morgen blir det en tur på Maxbo på meg ja!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på MaxBo i dag, men de hadde ikke i riktig størrelse, så jeg endte opp med å måtte kjøre på Dyrøy.

1x 50x50cm betonghelle til sub-en
    2x 20x30cm betonghelle til front-høyttalerene

Total pris: 59,-

Plasserte hellene under høyttalerene, satte meg tilbake og skrudde på LOTR:FOTR EE. Helt utrolig!

Bassen ble mye strammere, og lyden høres generellt sett mye finere ut. Fjernet hellene, prøvde uten, satt de tilbake og prøvde med, fjernet igjen og prøvde uten og satt de tilbake igjen. For en forskjell!!

Dette var vel mer som en liten prøve for meg, siden de var så billig, tror jeg skal få bestilt meg noen skikkelig skiferplater jeg og. Skal se litt fint ut!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du mellom høyttalere og heller? Spikes, dempeføtter, ikkeno?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de original spikesene som fulgte med SA frontene mine og bruker de vanlige knottene som også fulgte med suben min.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom på den lokale stein sjappa og hørte etter prisen på to plater.. veit ikke åssen type stein det var, men den var i hvertfall svart/mørkegrå, han sa at prisen kom til å ligge på ca 1200kr så jeg bestillte... siden det var fellesferie måtte jeg vente en stund, når jeg kom tilbake så hadde han glemt hele greia og da var prisen plutselig en helt annen... tror det var snakk om noen lapper... huff så nei... blir nok maxbo og bettong plater neste på meg

ps. dritt service!

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    var innom på den lokale stein sjappa og hørte etter prisen på to plater.. veit ikke åssen type stein det var, men den var i hvertfall svart/mørkegrå, han sa at prisen kom til å ligge på ca 1200kr så jeg bestillte... siden det var fellesferie måtte jeg vente en stund, når jeg kom tilbake så hadde han glemt hele greia og da var prisen plutselig en helt annen... tror det var snakk om noen lapper... huff så nei... blir nok maxbo og bettong plater neste på meg

ps. dritt service!

Den der hadde jeg ikke gitt meg på!
    Fytti f* for en møkka mann. Har han gitt en pris så har han gitt en pris.
    Går jo ikke an å gå tilbake på det. Og om han hadde glemt hele dritten skulle han ha kompansert på prisen og satt hammeren i gang til deg!
    Dra med deg noen kompiser og dra nedover. vent utenfor og gi ham juling når han kommer ut

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.... ro deg ned da mann.... her jeg bor er alt nesten som på filmen kopps... alle kjenner alle... dessuten ekke det så jækla lurt å denge stein duden når purken har kontor 300m unna...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tykt skal det liggeunderlaget under hellene/skiferen være egentlig?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder vel med 1 cm eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Jeg bruker et par av disse under subben min, http://www.auralex.com/sound_isolati...ion_gramma.asp

Anbefales da de både gir bedre og tightere bass og i tillegg stopper endel bass til naboen under.
    Må si meg enig med magking, disse fungerer utmerket. Har to slike under min Velodyne DD18 og det rister ikke på langt nær så mye i huset lenger. I tillegg ble bassen bedre og strammere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....

Jeg er den fyren dere leste om i februar utgaven var det vel med min forige hjemmekino hvor jeg benyttet meg av bettongblokker med tilskåret liggeunderlag til mine KSP-400 :lol: Dette fungerte faktisk bra i følge naboen som nevnte at det forbedret seg vesentlig, samt jeg fikk inntrykk av at bassen ble noe strammere.

Jeg har ikke hatt anledning til å skjære til bettongblokkene ennå, samt at de bør jo lakkeres for at det skal se nogenlunde ut også Men de skal på plass etterhvert nå også. Jeg er ikke plaget med støy til naboen nå som jeg har lagt dempematriale under parketten, men jeg kunne tenke meg å gjøre det for lyden sin del denne gangen :roll:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har problemer med at bassen fra subben reflekteres på høyre side av meg, se romskissen under linken mitt utstyr under - det er hjørnet nederst til høyre ved subben.

merker at det høyre øret er mye mer slitent og det er helt annereledes bass jeg hører der enn på venstre.

det må skyldes de bare flatene rundt det hjørnet (også i taket). derfor lurer jeg på hva slags materiale jeg kan bruke for å dempe dette?

tepper o.l. hjelper null niks mot bass, det har jeg prøvd. bassabsorbenter, slike som ser ut som ruller med glava er horribelt dyre.

skal forresten ned på maxbo og skaffe meg helle + underlag subben kan stå på (sammen med spikes).

på forhånd takk for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke prøvd å flytte subben et annet sted i rommet?

Tror jeg ville prøvd det først.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det da, jeg har ikke plass til den noe annet sted :/ ser ut som det er veldig god plass på skissen, men det er det ikke. vel jeg kan flytte den foran og skyve racket litt til siden. kanskje det gjør underverker? blir ikke verken pent eller symmetrisk, men det får lide hvis det hjelper!

takk for tipset.

Oppdatering: har kapra noen sofaputer (dvs. de man sitter på og de man har i ryggen) og stilt opp etter veggen. dette hjalp veldig på bassen! samtidig som diskanten ble mindre skarp (noe jeg har strevd med å få til). kanskje den siste resten blir borte med en tung helle på underlag under subben.. la oss håpe

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vito
    Har du bare satt putene på gulvet? Har du de stående tett i tett langs en spesiell del av veggen, eller er de bare spredd utover. Du har vel ikke noen bilder?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøvde å sette de opp i hjørner, fra gulv til tak. dessverre er ikke putene tykke/kraftige nok til å dempe bass fant jeg ut, og dette er relativt tykke og solide sofaputer.

prøv heller med rockwool akustikkplater eller lignende (basstraps, noe fra dedikerte akustikkfirmaer o.l.)

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder?

Jeg skal kjøpe meg subwoofer etter jul,SAWX-900 eller SVS 20-39PC-Plus
    ....derfor skulle jeg gjerne se bilder av forskjellige måter å isolere suben.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •