Demping av bass - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er jo en billig løsning, jeg brukte jo 41,50 på mitt opplegg. Merker bedring i bassen! Løp og kjøp!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Løp og kjøp!
    For meg blir dette bokstavelig, da jeg ikke kjenner noen med bil her. Tror jeg må vente til det dukker opp noen kjente, føler ikke for å dra med 20 kilo stein på bussen. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blokken jeg bor i er også av betong, har laminatgulv oppå dette igjen med lynoleum mellom laminat og betong.

Uansett, jeg synes hellene absolutt gjorde en forskjell.

Og gutta, et tips nå som det er vanskelig å male.. kjøp litt sort, halv-blankt stoff på stoffsjappa (eh) og pakk inn hellen i dette.

Fungerer finfint og ser bra ut. Får se om jeg tør å ta fram synålen og sy stoffet skikkelig stramt rundt hellen.

Og ja.. de er alvorlig tunge disse her, maxbo mannen lempet 2 stk inn i bilen min uten problemer.. trodde de veide et par kg per stk jeg.. parkerte på plassen min et godt stykke unna døra og slet litt med å få dem med meg. Men men, vel verdt det!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Løp og kjøp!
    For meg blir dette bokstavelig, da jeg ikke kjenner noen med bil her. Tror jeg må vente til det dukker opp noen kjente, føler ikke for å dra med 20 kilo stein på bussen. :P
    Jeg tok den med på bussen.. Ute å lufter hella sa jeg, når en bekjent spurte hva i alle dager jeg drev med..

Tror den veier i nærheten av 20 kg ja. En skikkelig rugg..

Og bare tenk på når jeg fraktet hjem Subben! 1 svær eske, med 4 bæreposer ekstra! 2 i hver hånd. IKKE lett å betale 17 kr til bussen mens en holder alt det der..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser interessant ut, noen som har prøvd å ha komponenter på slike blokker?

OT
    Apropos bæring, jeg bærte ca 45 kg mdf igjennom oslo, så til nesodden båten, inn på bussen og hjem. Har aldri i mitt liv vært så svett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Løp og kjøp!
    Jeg tok den med på bussen.. Ute å lufter hella sa jeg, når en bekjent spurte hva i alle dager jeg drev med..

Tror den veier i nærheten av 20 kg ja. En skikkelig rugg..

Og bare tenk på når jeg fraktet hjem Subben! 1 svær eske, med 4 bæreposer ekstra! 2 i hver hånd. IKKE lett å betale 17 kr til bussen mens en holder alt det der..
    Hehe. Hyggelig å se en annen billøs lånekassafinansiert stakkar med overprioritert stereo.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Apropos bæring, jeg bærte ca 45 kg mdf igjennom oslo, så til nesodden båten, inn på bussen og hjem. Har aldri i mitt liv vært så svett.
    Det er jo ikke uten grunn du er Fabio, da :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Det er jo ikke uten grunn du er Fabio, da :lol:
    Da tenker jeg håret svaiet lett og lekent i vinden. Gikk vel i singlet?? For ærlig talt Fabio, du går vel i singlet??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som går med singlet så mye (tilogmed på vinteren) at det holder for både meg og han :lol: jeg liker å gå med skjorte og ha de øverste knappene åpne så mitt gylne bryst vises, ellers går jeg bare sånn som dette når jeg lufter hunden :

Nå falt det helt ut her
    Men har hørt folk har erfart å få bedre lyd av å sette komponentene på slike blokker (altså cdspiller osv) er dette bare humbug?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå falt det helt ut her
    Men har hørt folk har erfart å få bedre lyd av å sette komponentene på slike blokker (altså cdspiller osv) er dette bare humbug
    Litt utenfor topic her ja..

Jeg har lyst til å finne ut om slikt fungerer hvertfall! Jeg kan jo forstå effekten av å ha den under en subb slik jeg har, men under cd-spilleren må være mye mer avansert.

Noen har sikkert et innspill på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel eventuelt bli for at drivverk osv ikke skal plages av vibrasjoner?

Personlig har jeg aldri hatt -noen- tro på demping av utstyr, men jeg har heller aldri prøvd det og mange folk hvis mening jeg respekterer (Gorm f.eks) mener dette fungerer bra så noe må det jo gjøre.

Det er jo en flott ting med steinhelle + sitteunderlag, det koster så og si ingenting og prøve seg frem med disse tingene (bortsett fra ryggen da :P).

bygge stereorack av heller; borre hull i hvert hjørne og kjøre en diger stang med gjenger på gjennom (jada, man kan få dem relativt dyre men trenger man virkelig rustfritt inne i huset??) og se hva som skjer. Evt. lakkere hellene for å få en ok finish..

burde være billig og relativt enkelt og raskt og bygge..

edit:

burde vel kanskje gå å lage høytalerstativer på samme prinsipp; stor 40x40 helle i bunn, 4 x hull ca i midten av denne med forsenking til mutter f.eks, gjengede stenger (vet disse heter noe men..) opp, mindre helle på toppen og høytaler på toppen av dette igjen...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vannpistol
    Personlig har jeg aldri hatt -noen- tro på demping av utstyr, men jeg har heller aldri prøvd det og mange folk hvis mening jeg respekterer (Gorm f.eks) mener dette fungerer bra så noe må det jo gjøre.
    Det er positivt at du er skeptisk. Men demping kommer i mange former, og noen av dem koster det ganske lite å prøve. Personlig mener jeg spikes under høyttalerne er et av verdens beste tweaks og betonghelle/liggeunderlag kommer vel i samme klasse.
    Analoge platespillere er også svært følsomme for vibrasjoner og kan nesten ikke vibrasjonsisoleres godt nok.
    Nytteverdien av demping av forsterkere og annen "ren" elektronikk kan nok diskuteres, men vibrering av spoler og radiorør vil neppe ha heldige effekter på lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er positivt at du er skeptisk. Men demping kommer i mange former, og noen av dem koster det ganske lite å prøve. Personlig mener jeg spikes under høyttalerne er et av verdens beste tweaks og betonghelle/liggeunderlag kommer vel i samme klasse.
    Analoge platespillere er også svært følsomme for vibrasjoner og kan nesten ikke vibrasjonsisoleres godt nok.
    Nytteverdien av demping av forsterkere og annen "ren" elektronikk kan nok diskuteres, men vibrering av spoler og radiorør vil neppe ha heldige effekter på lyden.
    Oops innlegget mitt var egentlig noe uklart.

Med utstyr her mente jeg elektronikk egentlig. Demping av høytalere osv med spikes og betongheller osv har jeg ærlig talt vært noe skeptisk for meg har alltid brukt spikes selv og betonghellene var absolutt merkbart forskjellig.

Platespillere har helt klart godt av demping og vibrasjonsmotstand (husker når jeg var liten og på loppemarked prøvde jeg alltid å finne den tyngste platespilleren! :lol: ) men er som du sier.. hvor mye effekt det kan ha å dempe en elektronisk forsterker ser jeg ikke akkurat effekten av.. "mer" analoge (vet det blir feil å si men tror du skjønner hva jeg mener) apparater som bruker rør osv kan vel kanskje ha noe effekt men gudene vet.

Et annet aspekt er jo at om du har utstyr med vifter (forsterkere f.eks) så kan jo demping av denne mot vibrasjoner muligens ta livet av noe av viftestøyen som evt. vil forplante seg ned til stereohyllen eller hva man har den stående på..

Heller derimot.. det var knall.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Har bestilt meg to plater idag eg og, kostet litt men sånn er det når man har dyr smak :lol: Har bestilt 2 plater i black pearl (trur det var navnet) blankpolert og kantslipt, bestilte platene 6cm større enn høgtalerene slik at dei stikker 3cm ut på kvar side. Platen er 3cm tjukk, men viss dei hadde 4cm skulle eg få det til samme pris. Hentes på Freddan og prisen er 1800,-.
    Koster å ha smak ja! Skulle jo gjerne gjort det samme, men skal heller kjøpe inn no spray-maling og male hella. Må bare vente til det blir litt varmere i været så jeg kan stå ute...

Håper du legger inn bilde av kjøpet ditt!

Var og hentet steinene idag, såg meget bra ut 8) Skal få tatt bilder og lagt ut i løpet av helgen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du legger inn bilde av kjøpet ditt!
    http://www.hjemme.no/rojohan/skiferplater.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket du stor forskjell i lyden jolly?
    Hvor mye kostet det?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [Zenith-
    Merket du stor forskjell i lyden jolly?
    Hvor mye kostet det?
    Har ikkje fått testet enda siden eg har besøk, skal komme tilbake med det. Platene kostet 1800,-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent å se på iallefall.. Tror BWA bruker samme typen plater under subbene sine

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig fine steiner!