Problem med Room EQ Wizard!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Room EQ Wizard!!

Har nettopp fått lastet ned room eq wizard, og skal til å kalibrere lydkortet, men det viser seg å ikke være så lett..

Har loopet ut/inngangen på lydkortet sammen slik som beskrevet under settings.

Når eg går inn i settings menyen og velger "measure" for å kalibrere lydkortet, så sender programmet ut test-tonen på 1khz.

Men det som skjer er at lyden inn blir veldig lav i forhold til lyden ut, (-12 ut og -26db inn)

Får ikke justert lydnivået inn/ut i setting menyen, men må bruke windows lyd kontrollene til dette.

Når eg justerer lyden i windows volumkontroller på "line in" ned, så stiger vu meteret opp på "inn" lyden opp, og når eg justerer "line in" opp, så går vu meteret ned, og først når eg har justert "line inn" helt på null, så er lydnivået på inn og ut nesten likt ( -12 og -12.9db) Omvendt altså..

Men da kan eg faktisk dra ut loop kabelen, og fortsatt viser vu metrene de samme verdiene -12 og 12,9db.

Dette virker jo helt på trynet, er det noen som har en ide om hva det kan være som er galt?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke noe fasitsvar, høres merkelig ut!
    Men har lydkortet ditt en monitor-funksjon? Denne må deaktiveres.
    Og du bruker Line In og ikke Mic In?
    Forsøk å mute (dempe) alle andre inn/utganger.
    Prøv å endre Input Device and Input i Settings -> Soundcard

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •